رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 514730

هشدار! این افراد پلیس نیستند، دزدند

ساعت 24- رئیس اداره اجتماعی پلیس آگاهی ناجا ضمن تشریح شگرد «سارقان مامور نما» به مردم هشدار داد فریب چنین افرادی را نخورند.

سرهنگ شهاب امینی افزود: سرقت در پوشش مامور یکی از شگردهای سارقان است که در این روش، مجرمان با سوءاستفاده از لباس نیروهای نظامی و انتظامی و گاه در پوشش نهادهای خدمات رسان از جمله ماموران آب، برق، گاز، بهداشت، شهرداری، کمیته امداد، پستچی و سایر سازمان ها اقدام به سرقت اموال مردم می کنند.

وی با بیان اینکه سارقان مامور نما معمولا با استفاده از تجهیزات قلابی (بی سیم، دستبند، شوکر، اسلحه و...)، اقدام به فریب سوژه های خود می کنند، گفت: آشنایی افراد با قوانین و مقررات، حقوق شهروندی و برخورداری از مهارت های لازم در شناسایی به موقع این گونه سارقان، نقش به سزایی در ناکامی نقشه های مجرمان دارد.

امینی خاطرنشان کرد: ماموران بر اساس قانون، حق ورود به حریم خصوصی افراد را نداشته و مردم می توانند با درخواست کارت شناسایی و احکام قضائی، نسبت به احراز هویت آنان اطمینان حاصل کرده و در غیر این صورت، اجازه ورود به منزل و خودروی خود را ندهند.

وی از شهروندان خواست در صورت مشاهده موارد مشکوک، ابتدا آرامش و خونسردی خود را حفظ کرده و مراتب را در اسرع وقت با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ در میان بگذارند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها