رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 514739

کاندیدای جدید اصلاح طلبان در انتخابات ۱۴۰۰ /۶ کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری را بیشتر بشناسید

ساعت 24-طی گزارشی به بررسی احتمال حضور ۶ نفر از چهره‌های شاخص کشور در انتخابات ریاست جمهوری آینده پرداخته ایم.

کمتر از ۹ ماه به انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ زمان باقی مانده است و رفته رفته، احزاب و جریان‌های سیاسی اسب خود را برای شرکت انتخابات زین می‌کنند.

انتخابات ۱۴۰۰ از این حیث که ورود کشور به قرن جدید است و هشت سال ریاست‌جمهوری آقای روحانی به اتمام می‌رسد و رئیس جمهور بعدی باید آغاز قرن جدید شمسی را شروع کند، حائز اهمیت است.

چهره‌هایی همچون محمدجواد ظریف، پرویز فتاح، محسن هاشمی، سعید جلیلی، عزت‌الله ضرغامی، علی لاریجانی، محمدرضا عارف، محمد جواد آذری جهرمی، اسحاق جهانگیری، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، علی نیکزاد، محسن رضایی، حسین دهقان، سورنا ستاری و عباس آخوندی.

۱- مهرداد بذرپاش: رئیس فعلی دیوان محاسبات کشور که سابقه نمایندگی مردم در خانه ملت و عضویت در هیات رئیسه مجلس و همچنین معاونت رئیس جمهور و ریاست سازمان ملی جوانان را برعهده داشته است، در دوره کوتاهی مدیرعامل شرکت خودروسازی سایپا بود.

بذرپاش در انتخابات سال ۹۶ نیز جزو گزینه‌های جبهه مردمی نیروهای انقلاب بود که قرار بود در انتخابات ثبت‌نام کند اما نهایتا از این اقدام منصرف شد. در تماس تسنیم و پرسش از اینکه آیا او واقعاً نامزد انتخابات ۱۴۰۰ خواهد بود یا خیر، یکی از نزدیکان بذرپاش گفت: آقای بذرپاش معتقدند فقط باید برای مردم کار کرد.

۲- علیرضا زاکانی: نماینده فعلی مردم قم در مجلس و رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی که پیش از این نیز در مجلس هشتم و نهم نمایندگی مردم تهران را برعهده داشت از چهره های سیاسی جریان اصولگراست که درخصوص ورودش به انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم گفت: درباره انتخابات ریاست جمهوری من واقعا قائل هستم که باید نهضت نیامدن راه انداخت تا نهضت آمدن.

۳- سعید محمد: وی متولد سال ۱۳۴۷ در تهران و دارای مدرک تحصیلی دکترای مهندسی عمران (گرایش راه و ترابری) از دانشگاه تربیت مدرس تهران در سال ۱۳۸۸ است. وی از سال ۹۷ ریاست قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء را برعهده گرفت و از سال ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۳ مدیرعامل گروه سپاسد ــ وابسته به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) بود. یکی از نزدیکان سعید محمد درباره احتمال کاندیداتوری وی گفت: ایشان فعالیت‌های خود را در قرارگاه بطور مستدام و محکم دارند پیش می‌برند و بحث کاندیداتوری وی گمانه‌زنی رسانه‌ای است.

۴- صادق خرازی: سفیر اسبق ایران در فرانسه و نماینده دائم ایران در سازمان ملل بود که بعد از سال ۹۲، حزب ندای ایرانیان را در جریان اصلاحات تاسیس کرد و هم اکنون دبیرکل این حزب است. عیسی چمبر از اعضای شورای مرکزی حزب ندا درباره احتمال کاندیداتوری صادق خرازی در انتخابات ۱۴۰۰ گفت: ایشان هنوز به شکل رسمی اعلام کاندیداتوری نکردند اما بر اساس بحث هایی که در حزب صورت گرفته، در صورتی که آقای خرازی اعلام کاندیداتوری کنند، حزب ندا نیز تمام قد از ایشان حمایت خواهد کرد.

۵- رضا اردکانیان: وزیر نیروی دولت دوم روحانی است که کمتر سابقه کنش سیاسی از وی سراغ داریم اما فعالیت‌هایی برای انتخابات آغاز کرده است. یکی از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب درباره احتمال کاندیداتوری اردکانیان گفت: فعالیت‌های وی تشدید شده و احتمال دارد یکی از گزینه‌ها باشد اما اینکه جریان اصلاحات بخواهد از ایشان حمایت کند چیزی مشخص نیست.

۶- مسعود پزشکیان: وزیر بهداشت دولت سیدمحمد خاتمی، سالهاست که نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی است. او یکبار هم در سال ۹۲ در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد اما در ادامه از کاندیداتوری انصراف داد. درباره او مدتهاست که گفته می‌شود احتمال دارد برای انتخابات ۱۴۰۰ هم نامزد شود. تلاش بسیاری انجام شد که او درباره این شایعه، شفاف‌سازی کند. پیام‌های متعددی ارسال شد و آقای پزشکیان هم این پیامها را دریافت و مشاهده کرد. با این حال چه در تماس تلفنی و چه در مکاتبه از طریق پیام‌رسان‌ها ترجیح داد که هیچ سخنی در این باره مطرح نکند. او خرداد ماه گفته بود که "فعلاً خبری نیست".

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها