رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 514904

در دیدار جلالی با سخنگوی وزارت خارجه روسیه چه گذشت؟

ساعت 24-ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در دیدار با کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو با استقبال از برگزاری سومین نشست کمیته همکاری‌های رسانه‌ای ایران و روسیه بر ضرورت ارتباط مستمر و نزدیکتر رسانه‌های دو کشور تاکید کرد.

جلالی سفیر ایران در فدراسیون روسیه با ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه دیدار و گفت وگو کرد و طرفین موضوعات مختلفی از جمله تحولات منطقه، اوضاع قره باغ، انتخابات آمریکا و همکاری های دو کشور در حوزه فرهنگی و برگزاری سومین نشست کمیته همکاری رسانه های دو کشور را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

دومین نشست کمیته همکاری‌های رسانه‌ای ایران و روسیه آذر ماه سال گذشته با حضور سفیر ایران در فدراسیون روسیه، معاونان وزیران فرهنگ و ارتباطات و تنی چند از نمایندگان برخی از رسانه‌های دو کشور در مسکو برگزار و توافقنامه همکاری رسانه‌ای در قالب کمیته رسانه‌ای ایران و روسیه میان «محمد خدادی» و «الکسی کنستانتینویچ ولین» معاونان وزیران فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و توسعه دیجیتالی، مخابرات و ارتباطات جمعی روسیه امضا شد.

کاظم جلالی همچنین در دیدار با زاخارووا ضمن قدردانی از مواضع روسیه در مقابله با یکجانبه گرایی آمریکا و مسائل مربوط به ایران، به همکاری های دو کشور در زمینه تولید واکسن بیماری کووید ۱۹ اشاره و بر لزوم تلاش برای حل مشکل رفت و آمد تجار و دانشجویان ایرانی به روسیه تاکید کرد.

ریاست روسیه بر شورای امنیت از امروز پنجشنبه آغاز شده و «واسیلی نبنزیا» نماینده دائم روسیه در سازمان ملل به همین مناسبت در سخنرانی خود اعلام کرد که امکان گفت و گو و بحث جدید در خصوص بازگشت تحریم ها علیه ایران در این شورا که آمریکا بر آن اصرار و پافشاری دارد، منتفی است وی گفت: آنچه که بطور حتم اتفاق نخواهد افتاد، بررسی ساز و کار ماشه (اسنب بک) برای بازگرداندن تحریم ها علیه ایران است. و مساله بازگشت تحریم های بین المللی علیه ایران دیگر در شورای امنیت سازمان ملل متحد مورد بحث قرار نخواهد گرفت.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها