رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 514924

جمهوری خودخوانده قره‌باغ از سقوط یک بالگرد آذربایجان در خاک ایران خبر داد/ باکو این ادعا را تکذیب کرد

ساعت 24- وزارت دفاع جمهوری خودخوانده قره باغ مدعی شد که یک بالگرد جمهوری آذربایجان را سرنگون کرده و لاشه آن نیز در خاک ایران منهدم شده با این حال، وزارت دفاع آذربایجان چنین ادعایی را تکذیب کرد.

به نقل از شبکه خبری «آر تی عربی» روسیه، وزارت دفاع جمهوری خودخوانده قره باغ پیش از ظهر امروز (پنج شنبه) با صدور بیانیه ای، ادعا کرد که سامانه های پدافند هوایی آن، یک بالگرد متعلق به ارتش جمهوری آذربایجان را در بخش جنوبی خط تماس میان دو طرف سرنگون کرده است.

وزارت دفاع جمهوری خودخوانده قره باغ که از حمایت ارمنستان برخوردار است، در بیانیه خود ضمن ادعای این که لاشه بالگرد مذکور جمهوری آذربایجان به طور غیر عمد در خاک ایران افتاده و منهدم شده، تاکید کرد که چنین حوادثی ناگزیر است چرا که درگیری های کنونی در این منطقه مورد مناقشه باکو و ایروان، در نزدیکی مرزهای جمهوری اسلامی در جریان است.

در واکنش به این بیانیه نیز، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان سرنگونی بالگرد ارتش این کشور به وسیله سامانه های پدافند هوایی جمهوری خودخوانده قره باغ و انهدام آن در خاک ایران را تکذیب کرد.

لازم به ذکر است که منطقه غالبا ارمن نشین «ناگورنو-قره باغ» یا همان «قره باغ کوهستانی» در جنوب شرق جمهوری آذربایجان واقع شده با این حال در اوایل دهه ۹۰ قرن گذشته میلادی به اشغال جدایی طلبان مورد حمایت ارتش ارمنستان درآمد و پس از آن نیز تحت عنوان «جمهوری قره باغ کوهستانی» به صورت یک جانبه اعلام استقلال کرد با این وجود تاکنون هیچ یک از کشورهای جهان از جمله خود ارمنستان نیز آن را به رسمیت نشناخته و سازمان ملل متحد نیز این منطقه را همچنان بخشی از خاک جمهوری آذربایجان می داند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها