رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 514932

نخستین حضور بانوان جودوکار ناشنوا در مسابقات بین‌المللی

ساعت 24-رییس انجمن جودو ناشنوایان از موافقت کنفدراسیون آسیا با حضور زنان جودوکار ناشنوای ایران با حجاب اسلامی در مسابقات برون مرزی خبر داد.

محمدرضا لوئی مقدم در گفت‌وگو یی، اظهار کرد: تیم جودوی ناشنوایان سه سال بنا به دلایل مختلفی امکان شرکت در مسابقات برون مرزی را نداشت. سال گذشته قرار بود این تیم در بازی‌های آسیایی هنگ‌کنگ شرکت کند که متاسفانه این مسابقات به دلیل نامناسب بودن شرایط کشور هنگ‌کنگ لغو شد. سپس قرار بود این تیم را برای مسابقات جهانی فرانسه آماده کنیم که به خاطر شیوع ویروس کرونا این مسابقات نیز لغو و به سال 2021 موکول شد.

وی ادامه داد: امیدواریم در سال 2021 و قبل از اعزام تیم جودو به المپیک ناشنوایان، مسابقات جهانی فرانسه برگزار شود تا بتوانیم با محک و ارزیابی عملکرد جودوکاران ناشنوا، تیم خوب و آماده‌ای را به المپیک ناشنوایان که آبان‌ماه سال گذشته در برزیل برگزار می‌شود، اعزام کنیم.

رییس انجمن جودوی ناشنوایان همچنین با اشاره به تشکیل تیم ملی بانوان، گفت: خوشبختانه مجوز حجاب بانوان جودوکار برای شرکت در مسابقات بین‌المللی از سوی کنفدراسیون آسیا را دریافت کردیم و وزارت ورزش و جوانان نیز مشکلی برای اعزام تیم جودوی بانوان به مسابقات برون‌مرزی ندارد. در حال حاضر به دنبال تشکیل تیم ملی بانوان هستیم تا بتوانیم پس از دریافت مجوز برای برگزاری اردوها از ستاد ملی مبارزه با کرونای وزارت ورزش زودتر اردوها را در بخش زنان و مردان برگزار کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا در بخش زنان وضعیت به گونه‌ای است که بتوانیم یک تیمی از بانوان را به مسابقات جهانی فرانسه اعزام کنیم یا خیر، اضافه کرد: حدود 25 جودوکار ناشنوا در مسابقات قهرمان کشوری و انتخابی که سال گذشته برگزار شد، شناسایی شدند. ما سعی داریم در صورتی که مجوز برگزاری اردو را کسب کردیم، نفرات برتر را به تیم ملی دعوت کنیم و سپس در صورت امکان در دو یا سه وزن از بانوان را همراه مردان به مسابقات جهانی اعزام کنیم. البته در مسابقات جهانی ما می‌توانیم در هفت وزن از زنان در مسابقات جهانی شرکت کنیم، اما چون تیم ملی جودوی بانوان برای اولین بار به مسابقات بین المللی اعزام می شود، سعی داریم در چند وزن که جزو بهترین ها باشند در بخش کاتا و کمیته نفرات را به این تورنمنت اعزام کنیم و سپس با بررسی عملکرد فنی آنها را برای المپیک ناشنوایان آماده کنیم.

لوئی مقدم در پایان اظهار کرد: تیم مردان هشت ماه است که از اردوی آمادگی به دور است و در این مدت سعی کردیم از طریق فضای مجازی تمرینات لازم را ارائه دهیم و از نظر قدرت بدنی مانع افت آنها شویم، البته از نظر تکنیکی و فنی تا زمانی که اردو برگزار نشود نمی‌توانیم ارزیابی درستی داشته باشیم و بعد از برگزاری اردو ما می‌توانیم بگوییم وضعیت جودوکاران ناشنوا از نظر فنی و بدنی در چه شرایطی قرار دارد. به هر صورت هدف‌گذاری اصلی ما حضور هرچه قوی‌تر در المپیک ناشنوایان است و ما سعی داریم برای اولین بار در این رویداد مهم هم در بخش زنان و هم در بخش مردان شرکت کنیم تا جایگاه خوبی را برای جودوی بانوان رقم بزنیم.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها