رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 515870

گزارش مشرق از زدوخورد لفظی هوادران روحانی و قالی باف

ساعت 24 – سایت مشرق نیوز یکی از تند روترین سایتهای حبری در نقد رییس جمهور حسن روحانی و دولت دوازدهم است واز هرنیروی سیاسی منتقد دولت به ویژه اصولگرایان در منازعه با دولت حمایت می کند. این سایت در یک گزارش پر وپیمان هوادارن و یاران روحانی را به همسازی با بی بی سی متهم کرده و حرفهای دوطرف دعوا یعنی هوادران قالی باف رییس مجلس وروحانی رییس دولت را به طور مشروح آورده است. موضوع مجادله این است که آیا قالی باف کار درستی کرده و بدون رعایت پروتکل های الزامی به میان بدحالان کرونایی رفته است یا روحانی کار ناصوابی می کند که هیچ کس را نمی بیند.

قالی
dir="RTL">مشرق نیوز با این عبارت مجادله را کلید زده است که : بی سی فارسی در ماههای اخیر با ذوق زدگی، تعداد قربانیان کرونا در ایران را در صدر اخبار خود قرار داده است. حالا این رسانه همصدا با برخی دولتمردان به حضور قالیباف در بیمارستان اعتراض کرده است: این گزارش را به نقل از مشرق نیوز می خوانید:

دیدار سرزده قالی باف

«محمدباقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی- 14 مهر- برای نظارت میدانی از روند رسیدگی به مبتلایان و مشکلات کادر درمان به صورت سرزده از بیمارستان امام خمینی(ره) تهران بازدید کرد. قالیباف در این بازدید بی واسطه با جهادگران خط مقدم مبارزه با کرونا به گفتگو پرداخت.یک پرستار در واکنش به حضور رییس مجلس در بیمارستان امام خمینی(ره) در توییتی نوشت: « اقای قالیباف‌ فکر میکردیم که‌ فراموش شده‌ایم مثل همیشه فارغ از تمام‌ آدمها در سکوتی عمیق هر کدام در گوشه‌ی یک‌ شهر مشغول به کار بودیم که خبر رسید شما وارد میدان شده اید ما به این حضور شما دلگرم‌ شدیم».کته قابل توجه در این میان، تقدیر فرمانده ستاد مقابله با کرونای تهران از رئیس مجلس است. دکتر «علیرضا زالی» در جلسه با قالیباف گفت: «همگامی ‌و حضور در کنار مدافعین سلامت مطمئناً نقش بی‌بدیلی در ارتقای روحیه این عزیزان داردزالی با بیان اینکه حضور در یکی از صحنه‌های پرخطر مقابله با کرونا، تأییدی بر مدیریت جهادی و مردمی قالیباف بود، اظهار داشت: «حضور رئیس یک قوه در خط‌مقدم مبارزه با کرونا، نقطه عطف جدیدی برای التفات مسئولان ارشد کشور به حل مشکلات مدافعین عرصه سلامت خواهد بود».قالیباف با حضور در بیمارستان امام خمینی(ره) ضمن گفت و گوی رو در رو با کادر درمان و مدافعان سلامت، با همراهان بیماران کرونایی نیز گفت وگو کرد و از نزدیک در جریان روند درمانی بیماران و مشکلات آنان قرار گرفت.

عصبانیت رسانه های بیگانه

در اینجا دو نکته وجود دارد. اول اینکه طبیعتا هر انسان منصفی، از حضور یک مقام ارشد در میان مردم و شنیدن بدون واسطه صدای آنان استقبال می کند.دوم اینکه، نوع واکنش رسانه های دشمن در اینگونه مواقع، معیار خوبی برای پی بردن به حقیقت است. در همین رابطه «بی بی سی فارسی» رسانه دولت استعماری انگلیس در گزارشی با عنوان «لغو جلسه سران قوا در ایران توسط روحانی به دلیل کرونا خبرساز شد» نوشت: «علیرضا معزی، معاون ارتباطات دفتر آقای روحانی در رشته توئیتی ضمن انتقاد از رفتار آقای قالیباف در نادیده گرفتن توصیه های ستاد ملی مقابله با کرونا نوشته بود "حضور در بخش بیماران بدحال و به همراه بردن خبرنگار و دوربین، نه ایستادن در کنار مردم که بی اهمیت کردن سلامت مردم است".»

رادیو فردا (ارگان رسانه ای تحت حمایت وزارت خارجه آمریکا) نیز در مطلبی نوشت: «لغو جلسه سران قوا تصمیم درستی بود، مجلس هم باید تعطیل شود».همچنین ایران وایر (رسانه ضدانقلاب نزدیک به سازمان جاسوسی اسرائیل) در گزارشی در همین رابطه نوشت: «قالیباف ظهر دوشنبه از بخش های مختلف بیمارستان امام خمینی دیدار و در بخش ICU کرونایی این بیمارستان حضور یافت. این اقدام قالیباف با واکنش کاربران شبکه های اجتماعی نیز همراه بود. آن ها حضور قالیباف در میان بیماران و ایجاد سر و صدا توسط او و هیئت همراهش، علی الخصوص صدا و سیما را بر هم زننده آرامش بیماران دانستند».

«رضا علیجانی» از عناصر فراری وابسته به گروهک ملی-مذهبی نیز در مصاحبه با بی بی سی فارسی گفت: «آقای قالیباف با این بازدید، کارِ وزیر بهداشت را انجام می دهد...بازدید رئیس مجلس از بیمارستان امام خمینی صرفا یک نمایش است برای اینکه القا کند فردی قبراق و حاضر به یراق در میدان وجود دارد...حضور قالیباف در بیمارستان خلاف رعایت پروتکل های بهداشتی است، یعنی بجای اینکه پروتکل ها را رعایت کنند، خودشان به آن دامن می زنند».

بی بی سی فارسی و رادیو فردا و ایران وایر، رسانه هایی هستند که از هیچ اقدامی برای تحقیر، تحریم، تمسخر و ناامیدکردم مردم ایران چشم پوشی نمی کنند. رسانه های مذکور دربست در اختیار ترامپ، پمپئو، نتانیاهو و آل سعود هستند.این رسانه ها در ماههای اخیر با ذوق زدگی، تعداد قربانیان کرونا در ایران را در صدر اخبار خود قرار داده و اخبار مربوط به کشته شدن هموطنانمان در اثر ویروس کرونا را با ذوق زدگی زاید الوصفی منتشر می کنند.حالا همین رسانه ها مدعی شده اند که چرا قالیباف به میان پرستاران و پزشکان و کادر درمان رفته و چرا صدای همراهان بیماران کرونایی را از نزدیک شنیده است!؟ به نظر شما عصبانیت و آشفتگی این رسانه ها، نشان دهنده چیست!؟رسانه های معاند از حضور قالیباف میان مدافعان سلامت عصبی و پریشان هستند. چرا که این حضور مصداق مدیریت جهادی است. همان سبک مدیریتی که تاثیر قابل توجهی در کاهش مشکلات مردم و بهبود اوضاع دارد.

یاران روحانی هم عصبانی هستند

اما عصبانیت از حضور قالیباف در میان مدافعان سلامت، تنها به رسانه های معاند خلاصه نمی شود. در روزهای گذشته، «حسام الدین آشنا» مشاور رئیس جمهور، «علی ربیعی» سخنگوی فعلی دولت و وزیر کار سابق در دولت روحانی که به علت عملکرد ضعیف و غیرقابل قبول در مجلس دهم استیضاح شد و «علیرضا معزی» معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رییس جمهور نیز همصدا با بی بی سی به اقدام اخیر قالیباف اعتراض کردند.در همین رابطه «حسام الدین آشنا» در توئیتی نوشت: « اشکال فقط به کسی که بر خلاف مقررات و مصوبات شوآف می‌کند، وارد نیست. اشکال به مسئولانی هم هست که علیرغم اطلاع از نادرستی عمل و بدون مجوز او را همراهی و در پایان از او تشکر می‌کنند. اشکال به سازمانی هم هست که بر خلاف وظایف و صلاحیت‌های خود عمل کرده و برای او رپرتاژ آگهی می‌سازد».«سید نظام‌الدین موسوی» نماینده مردم تهران در مجلس در پاسخ به توییت آشنا نوشت: «اشکال به کادر درمان هم هست که توقع دارند در این شرایط، مسئولان به آنان سر بزنند و دلگرمی بدهند. اصلاً اشکال اصلی به بیمارانی است که در این شرایط کرونا گرفته، بیمارستان‌ها را اشغال نموده و برای مسئولان محترم دغدغه و دلمشغولی ایجاد کرده اند. (نمونه بارز تاکتیک فرار به جلو)».«علی ربیعی» سخنگوی دولت نیز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با اشاره به لغو جلسه سران قوا و حضور رئیس مجلس در بیمارستان امام خمینی گفت: «پیشنهاد جلسه را خود اقای رییس جمهور داده بودند و زمانی که رییس مجلس به بیمارستان برای بازدید تشریف بردند از وزیر بهداشت سوال شد که این بازدید در کدام بخش‌ها بوده؟ که گفتند حتی در بخش‌هایی که افراد بدحال بودند صورت گرفته است. مجدد سوال شد نظرشما در این باره ‌ چیست و کمیته بهداشت ستاد ملی کرونا اعلام کرد چند وقت این‌جلسه عقب بیافتد. الگوی ‌بزرگ ‌ما مقام معظم رهبری است و باید به این‌ توصیه‌ها عمل‌ کنیم».

همچنین «علیرضا معزی» معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس جمهوری در واکنش به حضور رئیس مجلس در بخش کرونای بیمارستان امام خمینی نوشت: «کنترل شیوع ویروس، منوط به رعایت دستورالعمل‌های نهادهای تخصصی است و همه‌ی سطوح حاکمیت می‌بایست در شرایط کنونی، پیشتاز رعایت توصیه‌ی نهاد تخصصی باشند. کوچک شمردن پروتکل‌ها با هر انگیزه‌ای، عادی‌سازی نقض آنهاست.خارج از فضای قطبی و احساسی، این التزام و اعتقاد به رعایت پروتکل‌هاست که مقامات را با مردم هم‌تراز می‌کند و اتفاقا نقض پروتکل‌هاست که می‌تواند تصویری از فرادستی مقامات به افکار عمومی ارائه دهد؛ ‌این نه یک بحث سیاسی و تبلیغاتی است و نه مجالی برای طعنه و کنایه. نقض پروتکل‌ها، پیامی خطرناک برای سلامت عمومی است».

مشاور قالی باف

«محمدسعید احدیان» مشاور رسانه‌ای قالیباف در پاسخ به توییت علیرضا معزی درباره حضور رییس مجلس در بیمارستان امام خمینی طی توییتی نوشت: «"فساد وقتی رسوخ می‌کند که رابطه مستقیم میان مردم و مسئولان قطع شود. حجاب بین مردم و مسئولان حرام مطلق است! اگر از جان خودت می‌ترسی نباید زمام‌دار شوی! ".آقای معزی سخنان شهید بهشتی را برای رئیس جمهور پخش کنید، شاید فرجی شد. برگردید به آن دوران که رئیس جمهور در خط مقدم جبهه بود».نکته قابل تأمل اینجاست که خبرگزاری دولتی ایرنا، سه تیتر متفاوت را درباره لغو جلسه سران قوا منتشر کرد.روزنامه های دولتی و اصلاح طلب نیز در شماره روز چهارشنبه- 16 مهر- به اقدام قالیباف در بازدید از بیمارستان امام خمینی حمله کردند.در همین رابطه روزنامه ایران- ارگان رسانه ای دولت- در مطلبی با عنوان «لغو پروتکلی» نوشت: «نگرانی از عادی سازی تجمعات و بی اعتبار شدن تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا در تعویق جلسه سران قوا مؤثر بوده است... شخص محمدباقر قالیباف به عنوان رئیس مجلس یک تنه گوی بی اعتنایی به تصمیمات ستاد را از دیگران ربوده است. سفرهای استانی که او از اوایل شهریورماه آغاز کرده و معمولاً علاوه بر حضور حلقه مشاوران و معاونانش با همراهی تعدادی از نمایندگان برگزار می‌شود و لاجرم به شکل‌گیری تجمع افراد بدون رعایت فاصله اجتماعی پیرامون او منتهی می‌شود، نخستین وجه نادیده گرفتن پروتکل‌های بهداشتی و به نوعی سبب عادی‌سازی تجمعات در برابر نگاه مردمی است که ماه‌هاست از تجمع بر حذر شده‌اند و گاه به دلیل الزامات حاکم مسیر عادی کسب و کار و زندگی‌شان تغییر کرده است

ارگان دولت در ادامه نوشت: «با این حال چه باک، زیرا این سفرها که شائبه انتخاباتی بودنشان حتی از سوی برخی اصولگرایان هم رد نشده است نزد حامیان رئیس مجلس ابزاری برای نواختن دولت است و متهم کردن آن به کم تحرکی و در عوض مانور دادن با ادعای تلاش برای حل مشکلات از نمای نزدیک. حال آنکه کمتر کسی است که نداند مشکلات اساسی حادث شده در کشور بر اثر تحریم و اقتصاد مبتلا به انواع بیماری های مزمن بیش از بازدیدهای اینچنینی به تصمیم‌گیری‌های کلان و همراهی قوا با یکدیگر نیاز دارد. تصمیم‌هایی از جنس آنچه در نشست سران سه قوه می‌تواند بنا نهاده شود نیاز دارد. البته اگر حضور ماجراجویانه یکی از مقامات در محیط آلوده به ویروس مانع از برگزاری جلسه و سبب به تعویق افتادن آن تا اطلاع ثانوی نشود».رسانه های دولتی و اصلاح طلب در شهریور سالجاری نیز اقدام رئیس مجلس در سفر به استان خوزستان را مورد هجمه قرار دادند.

«صادق زیباکلام» فعال سیاسی اصلاح طلب- مرداد ۹۹- در یادداشتی در روزنامه شرق نوشته بود: «اصولگرایان...ادبیات سیاسی‌شان سرشار از مفاهیمی مانند «جوانگرایی»، «مدیریت جهادی»، «مبارزه با فساد»، «نئواصولگرایی» و امثال این شده است...اما اصلاح طلبان...حتی در حدواندازه ظاهری هم نتوانسته‌اند تغییر و تحولی در ادبیات و گفتمان سیاسی‌شان ایجاد کنند. نه در تغییر چهره‌ها و نه در فرایند نوسازی گفتمان سیاسی، آنان نتوانسته‌اند دست‌کم به اندازه اصولگرایان خودی نشان‌ دهند».واقعیت این است که برخی دولتمردان و رسانه های اصلاح طلب و طیفی که سلفی حقارت و تشکیل کمیته رفع حصر و برگزاری جشن تولد صفحه اینستاگرامی و خوی اشرافیگری را در کارنامه خود ثبت کرده اند، از مدیریت جهادی هراس دارند

شعار عقلانیت در کمال بی‌صداقتی!

امروز (چهارشنبه) رئیس جمهور در جلسه هیات دولت بدون اشاره مستقیم به اتفاقات رخ داده در روزهای اخیر و لغو جلسه سران قوا که با انتقادات بسیاری همراه شد، اظهار داشت:در تمامی مواردی که خودم شک کردم با ستاد ملی مقابله کرون مشورت کردم که مثلا این جلسه را بگذارم یا نگذارم، به این سمینار بروم یا نروم و به همه توصیه‌های آنها عمل کردم زیرا وظیفه دینی و شرعی ما است وهمه باید عمل کنیم، درست مانند این است که فردی وسط یک مسیل بایستد صدای سیل را می‌شنود و نترسد و بایستد تا آب او را ببرد؛ زلزله می‌آید و نمی‌ترسد و زیر سقف می‌ایستد و آوار روی سر او خراب می شود ما باید به عقل خود و دستورات شرع و پروتکل‌های بهداشتی عمل کنیم.این بیان روحانی را رسانه‌ها به عنوان واکنش روحانی به انتقادات روزهای اخیر به لغو جلسه سران قوا تعبیر کردند. اما ساعاتی بعد، عضو هیأت رئیسه مجلس تصاویری منتشر کرد که نشان می‌دهد ظاهرا مسأله روحانی ترس از انتقال ویروس کرونا نبوده و ظاهرا همچنان ناسازگاری با نحوه مدیریت میدانی و مدیریت جهادی دلیل اصلی عدم حضور رئیس جمهور در مجلس یا جلسه سران قواست.حضور معاون وزیر بهداشت در جلسه امروز رئیس جمهور در ستاد ملی کرونا در شرایطی که وی روز قبل از آن از بخش آی سی یو بیماران کرونایی در بیمارستان والفجر شیراز بازدید کرده بود، نشان داد پروتکل‌ها تنها بهانه‌ای برای غیرعقلانی خطاب کردن فعالیت‌های میدانی رئیس و نمایندگان مجلس یازدهم بوده است. در حالی که از تصاویر هم مشخص است قالیباف نسبت به معاون وزیر بهداشت بسیار بیشتر و بهتر پروتکل‌ها را رعایت کرده و از لوازم محافظ استفاده کرده است.این اقدام هم بار دیگر با واکنش‌های بسیاری در شبکه‌های اجتماعی همراه شده است. باید دید این بار دولتمردان و مشاوران رئیس جمهور، چه واکنشی به این عدم صداقت روحانی و دستیارانش نشان می‌دهند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها