رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 516531

آیا تاچ و ال سی دی آیفون با هم است

رپورتاژ تبلیغی / در نگاه اول به ال‌سی‌دی آیفون شاید فقط یک سطح صاف و شیشه‌ای ببینید که با لمس آن به منو دسترسی خواهید داشت.

div>

آیا تاچ و ال سی دی آیفون با هم است؟

در نگاه اول به ال‌سی‌دی آیفون شاید فقط یک سطح صاف و شیشه‌ای ببینید که با لمس آن به منو دسترسی خواهید داشت. اما در واقع صفحه‌ی نمایشگر آیفون مجهز به قطعات مختلفی است که مجموعه آن‌ها باعث می‌شود که ما با لمس صفحه نمایشگر بتوانیم به منو دسترسی داشته باشیم. یکی از مهم‌ترین قطعات صفحه نمایشگر این گوشی‌ها، تاچ ال سی دی آیفون است. قطعه‌ای که بیش از باقی قطعات در معرض آسیب فیزیکی جدی مانند شکستی قرار می‌گیرد. بنابراین اگر گوشی آیفون شما دچار شکستگی تاچ LCD شده است پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای مطلب همراه ما باشید. در ادامه این بحث به سوالات مهمی از قبیل اینکه: آیا تاچ و ال سی دی آیفون با هم است؟ یا اگر زمانی که دچار شکستگی تاچ ال سی دی آیفون شدید باید هم تاچ و هم ال سی دی را تعویض کنید یا خیر؟ پاسخ خواهیم داد. البته برای پاسخ به این سوالات لازم است اطلاعات کلی درباره‌ی ساختار و نحوه تشخیص تاچ ال سی دی آیفون و فناوری به کار رفته در آن داشته باشید. بنابراین در ادامه همراه ما باشید.

فناوری به کار رفته در تاچ ال سی دی آیفون

اغراق نیست اگر بگوییم که تاچ LCD یکی از مهم‌ترین قطعات یک موبایل است. در واقع تاچ ال سی دی آیفون و دیگر برندهای روز اولین قطعه‌ای است که فرامین کاربر را دریافت و آن را برای پردازش به قسمت مربوطه یعنی آی سی خواهد فرستاد. کمپانی اپل نیز این مهم را به خوبی درک کرده، از این رو معمولا تاچ ال سی دی آیفون از به‌روزترین فناوری‌های روز دنیا پیروی می‌کند. در قدیم برای تاچ موبایل از تکنولوژی تاچ مقاومتی استفاده می‌شد که معمولا کارایی بسیار ضعیفی داشت. اما این روزها در تاچ ال سی دی آیفون از تکنولوزی خازنی استفاده می شود. که عملکردی سریع‌تر و دقیق‌تر دارد.

تشریح ساختار تاچ ال سی دی آیفون

همانطور که گفته شد LCD تنها یک صفحه شیشه‌ای ساده نیست و در صورت خرابی باید به صورت دقیق تک تک اجزای آن بررسی گردد تا مشکل اصلی رفع شود. در غیر این صورت می‌تواند هزینه‌های هنگفت و اضافه‌ای را بر دوش شما قرار دهد. در ادامه ما به طور دقیق درباره‌ی ساختار تاچ ال سی دی آیفون توضیح خواهیم داد:

گلس روی LCD:

گلس روی LCD در واقع شیشه‌ای است که شما همیشه آن را لمس می‌کنید و بیرونی‌ترین قسمت صفحه نمایشگر آیفون محسوب می‌شود. این گلس‌ها از اجزای صفحه‌ی نمایشگر گوشی بوده و با گلسی که به عنوان لوازم جانبی گوشی خود خریداری می کنید تفاوت دارد. در گوشی‌های جدید معمولا از شیشه گوریلا برای گلس روی LCD استفاده می کنند. این گلس‌ها از جنس آلومینوسیلیکات قلیایی بوده و در عین نازکی دارای مقاومت بسیار بالایی نیز هستند.

صفحه تاچ:

در قسمت زیر گلس ما با یک صفحه بسیار نازک و پلاستیکی به نام تاچ یا دیجیتایزر رو به رو هستیم که وظیفه‌ی اصلی ارسال فرمان‌های تاچ به آی سی مربوطه را بر عهده دارد. این صفحه بین گلس و صفحه نمایشگر قرار می‌گیرد.

ال سی دی:

ال سی دی یا صفحه‌ی نمایشگر در واقع همان صفحه‌ای است که محتوای شما را به نمایش خواهد گذاشت. در صورت آسیب دیدن نمایشگر صفحه به کل سیاه خواهد شد.

لایه نوری با پس‌زمینه:

تکنولوژی صفحه‌های نمایشگر LCD بر خلاف LED ها قابلیت تولید نور از خود را ندارند. بنابراین به یک نور پس‌زمینه برای نمایش تصویر و محتوی نیازمند هستند که این لایه نوری آن را تامین خواهد کرد.

فریم LCD:

فریم در واقع تمام مجموعه تاچ ال سی دی آیفون را در بر می‌گیرد و یک بک لایت و گلس یکپارچه را بر روی آن قرار می‌دهد.

آیا تاچ و ال سی دی آیفون با هم است؟

برای پاسخ به این سوال که آیا تاچ و ال سی دی آیفون با هم است یا خیر لازم بود که یک دیدگاه کلی درباره فناوری و ساختار تاچ ال سی دی آیفون داشته باشید. در گذشته با بکارگیری فناوری تاچ مقاومتی تاچ و ال سی دی از یکدیگر جدا بودند. اما کیفیت پایین این نوع تاچ‌ها کمپانی‌های بزرگی چون اپل و سامسونگ را به سمت استفاده از تاچ‌های خازنی سوق داد. تاچ‌های خازنی در گوشی‌های امروزی قابل تفکیک از ال‌سی‌دی نیستند و همانطور که در بالا شرح داده شد، در اکثر برندهای روز دنیا مانند اپل، تاچ به همراه ال سی دی و سایر قطعات نمایشگر به وسیله‌ی فریم LCD با یکدیگر در یک پک قرار گرفته‌اند. ضخامت این پک چند لایه ال‌سی‌دی چند میلی متر بیشتر نیست. بنابراین در صورت آسیب به ال‌سی‌دی باید تاچ نیز تعویض گردد. از آنجایی که ال‌سی‌دی گوشی‌ها از آسیب پذیرترین بخش‌های آن است، بنابراین برای دوری از هزینه‌های اضافه لازم است مراقبت‌های اولیه از نمایشگر گوشی را در اولویت قرار دهید. به یاد داشته باشید که تهیه‌ی یک گلس محافظ بر روی نمایشگر می‌تواند تاثیر زیادی در جلوگیری از ایجاد خط و خش و آسیب‌های فیزیکی داشته باشد.

کلام آخر

در این مطلب ما سعی کردیم به این سوال که آیا تاچ و ال سی دی آیفون با هم است یا خیر به طور مفصل پاسخ دهیم. لازم است بدانید که به دلیل استفاده از فناوری روز دنیا در کمپانی‌هایی چون اپل، تاچ و ال‌سی‌دی آیفون جدا از یکدیگر نیستند و در صورت آسیب نمی‌توان فقط یکی از آن‌ها را تعمیر و یا تعویض نمود. شما میتوانید برای تعویض تاچ و ال سی دی موبایل خود به بخش تعمیرات موبایل امداد موبایل https://emdadmobile.net/ مراجعه کنید.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها