رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 516918

جزئیات محکومیت شهروند ایران در آمریکا به ۲۳ ماه حبس

ساعت 24-وزارت دادگستری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد مدیر یک شرکت ایرانی را به دلیل نقض تحریم‌های آمریکا به تحمل ۲۳ ماه حبس محکوم کرده است.

وزارت دادگستری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد یک شهروند ایران به دلیل نقض تحریم‌های آمریکا به تحمل ۲۳ ماه حبس محکوم شده است.

در بیانیه وزارت دادگستری آمریکا آمده این وزارتخانه امروز «سید سجاد شهیدیان» را که ۳۳ سال سن دارد «به دلیل نقش ایشان در انجام مبادلات مالی در نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران» به تحمل ۲۳ ماه حبس محکوم کرد.

طبق این بیانیه، این حکم روز پنجشنبه در دادگاه منطقه‌ای «میناپولیس» در ایالت مینه‌سوتا صادر شده است.

آمریکا اردیبهشت‌ماه سال جاری علیه شرکت Payment24 و دو مدیر ارشد آن اعلام جرم کرده بود. علاوه بر شهیدیان، «وحید ولی»، دیگر مدیر این شرکت به «ارتکاب جرایم مرتبط با پولشویی، سرقت هویت و فعالیت‌های متقلبانه الکترونیکی» متهم شدند.

شهیدیان در دادگاهی که در آن زمان برگزار شده بود اتهامات مطرح‌شده را نپذیرفته و اعلام کرده بود که جرمی مرتکب نشده و بی‌گناه است.

«جان دیمرز»، دستیار وزیر دادگستری آمریکا در امور امنیت ملی پنجشنبه گفت: «حکم امروز باید دیگر کسانی که قصد نقض تحریم‌ها را دارند از قدم گذاشتن در مسیر آقای شهیدیان منصرف کند.»

«اریکا مک‌دونالد»، دیگر دستیار وزیر دادگستری آمریکا هم گفت: «آقای شهیدیان بنیان‌گذار و مدیر عامل یک شرکت خدمات مالی بوده که از تاکتیک‌های فریبکارانه برای دور زدن تحریم‌هایی که به صورت قانونی علیه ایران وضع شده‌اند استفاده می‌کرده است. چنین اقداماتی جرم محسوب می‌شوند و امنیت ملی ما را به خطر می‌اندازند.»

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها