رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 516919

ارتباط ابتلا به نوع حاد کووید ۱۹ با گروه خونی

ساعت 24-گروه‌های خونی روشی برای تقسیم‌بندی خون‌ها بر پایه وجود یا نبود پادتن (آنتی‌ژن)های موروثی خاصی روی سطح گلبول‌های قرمز خون است. بر اساس مهمترین این تقسیم‌بندی خون انسان‌ها به چهار دسته AB ،B ،A و O و بر اساس تقسیم‌بدنی دیگر به گروه‌های مثبت و منفی تقسیم می‌شود.

کرونا
dir="RTL">نتایج دو مطالعه علمی که روز چهارشنبه منتشر شد نشان می دهد افراد با گروه خونی O در برابر کووید 19 کمتر آسیب پذیرند و احتمال بیماری شدید در آنها کمتر است .البته کارشناسان می گویند در باره ارتباط گروه خونی با ابتلا به نوع حاد کووید 19 نیاز به تحقیقات بیشتری دارند .

این تحقیقات شواهد دیگری را نیز نشان می دهند ، که ممکن است نوع گروه خونی در میزان مستعد بودن فرد به عفونت و احتمال ابتلا به بیماری حاد نقش داشته باشد .دلایل این ارتباط مشخص نیست و تحقیقات بیشتری باید انجام شود تا عواقب حاصل از بیماری روشن شود .

مطالعات انجام شده به شواهد افزوده است . مطالعه دانمارکی نشان می دهد که در میان 224/7 فرد که آزمایش کووید 19 آنها مثبت بود فقط 38.4 درصد از این افراد دارای گروه خونی O بودند . در حالی که در میان 2.2میلیون نفری که آزمایش نداده بودند 41.7 درصد آنها جزِ گروه خونی Oبودند. یعنی درصد مبتلایان در میان گروه خونی O کمتر است .

نتایج این آزمایش نشان داد که 44.4 درصد از افراد که تست کرونای مثبت داشتند در گروه A بودند در حالی که در مقیاس بیشتر در دانمارک 42.4 افراد دارای گروه خونی A بودند .

همچنین در کانادا محققان دریافتند از 95 بیمار که به شدت به بیماری کووید19 مبتلا بودند بیشتر دارای گروه خونی A یا AB بودند و84 درصد آنها نیاز به دستگاه اکسیژن داشتند در حالی که درصد نیاز به دستگاه تنفس در گروه خونی O یا B، 61 درصد بوده است .

همچنین نتایج مطالعه کانادایی نشان داد که افراد با گروه خونی A یا AB با میانگین 13.5 روزمدت طولانی تری در بخش مراقبت های ویژه بستری بودند در حالی که گروه خونی OیاB به طور میانگین 9 روز در بخش مراقبت های ویژه بودند .

نتایج هر دو تحقیق در blood advances منتشر شده است .

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها