رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 516936

با آزادی طیف فرکانسی ۶ گیگاهرتز؛سرعت وای فای کره جنوبی ۵ برابر شد

ساعت 24-کره جنوبی به دومین کشور بعد از آمریکا مبدل شد که طیف فرکانسی ۶ گیگاهرتز را برای دسترسی به شبکه‌های وای فای آزاد کرده تا استفاده از اینترنت بی سیم در این کشور تسهیل شود.این سرعت ۵ برابر سریع‌تر از سرعت شبکه‌های وای فای فعلی است. شبکه‌های وای فای فعلی حدود ۴۰۰ تا ۶۰۰ مگابیت بر ثانیه سرعت دارند.

خبر
بنا بر اعلام وزارت علوم و آی سی تی کره جنوبی، آزاد شدن این طیف فرکانسی موجب می‌شود تا سرعت بارگذاری اطلاعات از اینترنت به ۲.۱ گیگابیت بر ثانیه برسد که تحولی مهم محسوب می‌شود.

وزارتخانه یادشده می‌گوید طیف فرکانسی ۱.۲ گیگاهرتز را بر روی باند ۶ گیگاهرتز آزاد کرده که بر روی برد ۵.۹۲۵ مگاهرتز تا ۷.۱۲۵ مگاهرتز قرار می‌گیرد. آمریکا در آوریل گذشته این طیف فرکانسی را برای استفاده از شبکه‌های وای فای آزاد کرده بود.

این سرعت ۵ برابر سریع‌تر از سرعت شبکه‌های وای فای فعلی است. شبکه‌های وای فای فعلی حدود ۴۰۰ تا ۶۰۰ مگابیت بر ثانیه سرعت دارند.

خدمات وای فای با این تحول هم برای شبکه‌های خانگی و هم برای شبکه‌های عمومی در کره جنوبی به طور گسترده در دسترس قرار می‌گیرد.

کره جنوبی با این تصمیم استفاده از شبکه‌های وای فای را حتی بعد از راه اندازی گسترده شبکه‌های نسل پنجم تلفن همراه منطقی کرده، در غیر این صورت سرعت شبکه‌های وای فای بسیار پایین‌تر از شبکه‌های نسل پنجم باقی می‌ماند و تقاضای بازار برای آنها کاهش می‌یافت.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها