رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 517246

تصویب کلیات لایحه جلوگیری از تعطیلی کارخانه ها

ساعت 24 - کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از تصویب کلیات لایحه اصلاح قانون حمایت صنعتی و جلوگیری از تعطیلی کارخانه‌های کشور، در جلسه این کمیسیون خبر داد.

حجت‌الله فیروزی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به جلسه بعدازظهر امروز (یکشنبه، ۲۷ مهر) کمیسیون صنایع گفت: در این جلسه کلیات لایحه اصلاح قانون حمایت صنعتی و جلوگیری از تعطیلی کارخانه‌های کشور بررسی و تصویب شد. هرچند کلیات لایحه مذکور در کمیسیون تصویب شد اما اعضای کمیسیون به جزئیات آن ایراداتی داشتند که مقرر شد ایرادات آن رفع شود. وی اضافه کرد: بررسی طرح تحول بازار و صنعت خودروی سبک نیز در دستور کار جلسه امروز کمیسیون قرار داشت، آقای ایزدخواه طراح طرح مذکور گزارشی از طرح تحول بازار و صنعت خودروی سبک ارائه کرد و پس از استماع نقطه‌نظرات موافقان، مخالفان و نماینده مرکز پژوهش‌های مجلس، مقرر شد، این طرح برای چکش‌کاری بیشتر به کارگروه صنعت کمیسیون صنایع و معادن مجلس ارجاع و پس از اصلاح مجدد، در صحن کمیسیون بررسی شود.

این نماینده مجلس ادامه داد: از آنجایی که عرضه خودرو در بورس تاکنون سابقه نداشته و کشور تجربه این کار را ندارد، ابهاماتی در روند اجرای آن وجود دارد، با توجه به این‌که در حال حاضر برخی کالاها مانند فولاد و لوازم خانگی در بورس عرضه می‌شوند و بازار این کالاها ملتهب است، چه تضمینی وجود دارد با ورود خودرو به بورس، التهاب بازار چهارچرخ‌ها بیشتر نشود؟!سخنگوی کمیسیون صنایع اضافه کرد: به‌زعم طراح طرح مذکور، دو ضمانت اجرایی بسیار مهم برای جلوگیری از تکرار سرنوشت عرضه فولاد در بورس، در طرح تحول بازار و صنعت خودروی سبک وجود دارد. نخست این‌که برخلاف سایر کالاهای عرضه‌شده در بورس که امکان عرضه آنها در بازار آزاد نیز وجود دارد، در صورتی که خودرو خارج از بورس عرضه شود، حکم کالای قاچاق پیدا می‌کند. از سوی دیگر از آنجا که پس از اجرای این طرح، خودرو خارج از بورس شماره‌گذاری نمی‌شود، قابل شناسایی است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها