رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 517344

بوریس جانسون استعفا میدهد

ساعت 24-یک روزنامه انگلیسی به نقل از هم‌حزبی‌های نخست‌وزیر این کشور نوشت وی قصد دارد طی ماه‌های آینده به‌خاطر ناراضی بودن از حقوق سالانه‌اش استعفا دهد.

روزنامه «میرِر» به نقل از شماری از نمایندگان حزب محافظه‌کار نوشته است، «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس تا چند ماه دیگر از مقام خود استعفا خواهد داد.

به نوشته این روزنامه، هم‌حزبی‌های جانسون می‌گویند او بارها به‌صورت خصوصی گلایه کرده است که نمی‌تواند با حقوق نخست‌وزیری سالانه ۱۵۰ هزار پوند اموراتش را بگذراند.

به گفته این نمایندگان پارلمان جانسون به «ترزا مِی» نخست وزیر قبلی انگلیس که از زمان استعفایش بیش از یک میلیون پوند درآمد داشته، رشک می‌ورزد. اما او قصد دارد تا ۶ ماه دیگر به نخست‌وزیری ادامه دهد تا ماجرای خروج کشورش از اتحادیه اروپا (برگزیت) و شیوع ویروس کرونا را مدیریت کند.

گفته می‌شود جانسون پیش از نخست‌وزیری، تنها برای دو سخنرانی ۱۶۰ هزار پوند و برای ستون‌نویسی در روزنامه‌ای ماهانه ۲۳ هزار پوند دریافت می‌کرده است.

یکی از نمایندگان پارلمان در این باره گفت: «بوریس دستکم ۶ فرزند دارد که تعدادی از آن‌ها جوان هستند و نیاز به کمک مالی او دارند. او باید به همسر سابقش نیز طبق توافق طلاقشان مبلغی پرداخت کند».

به نوشته روزنامه میرر، در صورت استعفای جانسون، «دومینیک راب» وزیر امور خارجه انگلیس که هنگام ابتلای نخست‌وزیر به ویروس کرونا سکان دولت را در دست داشت، گزینه احتمالی جایگزینی او خواهد بود.

همچنین «ریشی سوناک» وزیر خزانه‌داری انگلیس که ۳۰۰ میلیارد پوند به عنوان کمک‌هزینه مقابله با کرونا به مردم پرداخت کرده محبوبیت بالایی دارد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها