رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 517456

حمایت فالح فیاض از نخست وزیر عراق/ خصومتی بین حشد شعبی و نخست وزیر عراق نیست

ساعت 24-رئیس سازمان «الحشد الشعبی» اظهارات اخیر «هوشیار زیباری» وزیر اسبق دارایی عراق را اهانت به این سازمان توصیف و تاکید کرد که سازمان متبوع او یک نهاد رسمی در چارچوب نهادهای دولت و مورد پشتیبانی شخص نخست وزیر است .

laquo;فالح الفیاض» رئیس سازمان الحشد الشعبی در گفت وگو با شبکه تلویزیون عراق تصریح کرد: سازمان الحشد الشعبی یک نهاد رسمی در چارچوب نهادهای دولت است.

وی درباره اظهارات اخیر زیباری علیه سازمان الحشد الشعبی گفت: هوشیار زیباری به الحشد الشعبی اهانت کرد و برافراشته شدن پرچم آن بر فراز ساختمان سوخته شده (دفتر حزب دموکرات کردستان عراق در بغداد) اهانتی دیگری بود.

الفیاض گفت: فکر می کنم که اهانت زیباری به الحشد الشعبی لغزش زبانی بود و رهبران حزب او این گفته ها را تایید نکردند. زیباری تسهیلات زیادی به الحشد الشعبی در زمان برعهده داشتن وزارت دارایی ارایه کرده بود.

الفیاض آتش زدن دفتر حزب دموکرات کردستان در بغداد را "تاسف بار و اقدامی مجرمانه" خواند و گفت: ما از برافراشته شدن پرچم الحشد بر فراز ساختمان این حزب احساس شرمساری کردیم.وی افزود: نیروهای امنیتی عراق 15 تا 18 نفر را به اتهام آتش زدن این دفتر بازداشت کرده اند.

الفیاض تصریح کرد: نخست وزیر پشتیبان الحشد الشعبی است و آن را از نظر نظامی فرماندهی می کند. خصومتی بین رئیس دولت و سازمان الحشد الشعبی وجود ندارد.

رئیس سازمان الحشد الشعبی گفت: صحبت از دخیل بودن الحشد الشعبی در برخی پرونده های داخلی منصفانه نیست. کسانی که هیات های دیپلماتیک را هدف قرار می دهند، طرف های متخلف خارج از قانون هستند و ما بدنبال یافتن متخلفان قانون هستیم که برخی هیات های دیپلماتیک - هر چه که باشد- را هدف قرار داده اند.

وی افزود: کمیته تحقیق در ارتباط با هدف قرار گرفتن هیات های دیپلماتیک، یک کمیته سیاسی برای اتهام زنی نیست بلکه برای یافتن حقیقت و شناسایی عامل(حمله) با شواهد و ادله است وهمه کسانی که دست داشته باشند، بازخواست خواهند شد.

الفیاض گفت: این کمیته تحقیق قادر است که ماموریت های خود را در طول یک ماه انجام دهد اما صحبتی درخصوص نتایج کار کمیته نیست؛ مگر بعد از پایان تحقیقاتش.وی تصریح کرد: قانون به هیچ فردی در الحشد الشعبی اجازه نمی دهد که وارد مذاکره یا میانجیگری سیاسی شود.

به گفته الفیاض، سازمان الحشد الشعبی درقبال شعار برخی طرف ها مبنی بر اینکه هواداران الحشد یا نظایر آن هستند، مسئولیتی ندارد. الحشد الشعبی یکی از مکانیزم های اعمال قانون است.

رئیس سازمان الحشد الشعبی همچنین درباره حادثه اخیر در ناحیه«الفرحاتیه» در منطقه بلد در استان صلاح الدین و کشف اجساد هشت نفر و ربوده شدن چهار نفر دیگر گفت: آنچه در الفرحاتیه اتفاق افتاد، جنایت قتل شهروندان بی گناه خارج از چارچوب قانون بود. الحشد الشعبی بیشترین توجه را به شناسایی عاملان جنایت الفرحاتیه دارد.

وی تصریح کرد: متهم کردن مصطفی الکاظمی نخست وزیر به وفاق نداشتن با الحشد الشعبی درست نیست و اهانت به نخست وزیر به شمار می رود. ما هیچ مشکلی با وی نداریم و هرگونه تحرک نظامی در منطقه الخضراء در مرکز بغداد به خاطر مسائل فنی است و خصومتی بین الکاظمی و الحشد الشعبی وجود ندارد.

الفیاض گفت: ارایه تصویر خصومت الکاظمی نسبت به الحشد الشعبی تلاشی برای خدشه وارد کردن به اعتبار و وجهه نخست وزیر در دید مردم است. الحشد الشعبی با نظم و انضباط است.وی گفت که ما مقری خارج از منطقه سبز برای کارهای اداری خواهیم داشت.

الفیاض گفت: شلیک موشک ها به اطراف فرودگاه اربیل از منطقه ای حدفاصل بین نیروهای پیشمرگه و ارتش عراق و الحشد الشعبی روی داد. نزدیکترین نقطه شلیک موشک، وابسته به ارتش و 800 متر با آن فاصله داشت.

وی همچنین درباره تامین امنیت تظاهرات در عراق تاکید کرد که اداره امنیت تظاهرات برعهده وزارت کشور است و الحشد در آن مسئولیتی ندارد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها