رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 517528

کرونا؛ 'چالش انسانی' در بریتانیا برای تسریع ساخت واکسن

ساعت 24 - بریتانیا اولین کشوری است که برای مطالعه قدرت آلوده‌کنندگی ویروس کرونا و یافتن واکسن مناسب "چالش انسانی" انجام می‌دهد.در "چالش انسانی"، گروهی داوطلب عمدا به ویروس آلوده می‌شوند و دیگر نیاز نیست محققان منتظر ابتلای طبیعی آنها بمانند. این روش به پژوهش و آزمایش واکسن سرعت می‌دهد.

به گزارش بی بی سی برای این "چالش انسانی"، نود داوطلب سالم احتمالا در ژانویه ۲۰۲۱ (تقریبا سه ماه دیگر) به ویروس کرونا آلوده می‌شوند. این پروژه باید قبل از شروع از دیدگاه اخلاقی به تأیید نهادهای ذیربط برسد. کارشناسان این پروژه تاکید می‌کنند بی‌خطر بودن این چالش اولویت اصلی آنها خواهد بود. قرار است در این چالش انسانی پژوهشگران ابتدا مقدار مشخصی ویروس کرونا را در بینی داوطلبان قرار دهند تا بفهمند کمترین تعداد ویروس که ایجاد بیماری می‌کند چقدر است.سپس این شرکت کنندگان که در واقع نقش موش آزمایشگاهی را ایفا می‌کنند شبانه‌روز تحت‌نظر قرار می‌گیرند. داوطلبان سالم و جوان هستند، از ۱۸ تا ۳۰ سال، بنابراین خطر آسیب جدی به آنها کم است.در مرحله بعدی تحقیق، پژوهشگران به دنبال پاسخ این پرسش خواهند بود که آیا واکسن کرونا از بیماری پیشگیری می‌کند یا خیر؟

دکتر "کریس چیو" پژوهشگر ارشد این پروژه در دانشگاه امپریال کالج لندن می‌گوید: "گروه ما در ده سال گذشته با سایر ویروس‌های تنفسی، پژوهش‌های چالش انسانی را بدون خطر برای داوطلبان انجام داده است. البته هیچ تحقیقی صد در صد بی‌خطر نیست اما دست‌اندرکاران این پروژه تمام تلاش خود را می‌کنند آن را به حداقل برسانند."اولین مرحله از پروژه چالش انسانی با همکاری امپریال کالج لندن و یک واحد تحقیقاتی در بیمارستان "رویال فری" لندن اجرا خواهد شد.شرکت کنندگان مبلغی دریافت خواهند کرد و تا یک سال بعد از انجام آزمایش تحت نظر می‌مانند تا عوارض جانبی احتمالی بررسی شوند.در دنیا صدها پروژه برای ساخت واکسن کرونا در جریانند و چند پروژه پیشرو از جمله پروژه دانشگاه آکسفورد بریتانیا در مراحل نهایی کارآزمایی بالینی هستند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها