رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 517550

اجاره یک روزه ملک برای 8میلیاردتومان دزدی از مشتریانی که بیهوش می شدند

ساعت24-بیست‌ونهم مرداد ماه بود که پرونده‌ای با موضوع سرقت به شیوه بیهوشی تشکیل شد. در این پرونده زن جوانی به کلانتری ۱۲۴ قلهک مراجعه و شکایتی را مطرح کرد. پرونده به دستور قضائی برای رسیدگی تخصصی به پلیس آگاهی ارجاع داده شد و در اختیار دایره مبارزه با سرقت‌های خاص پایگاه سوم قرار گرفت .

حوادث
شاکی در شکایت خود به مأموران پلیس گفت: «برای خرید لباس به مزونی در یک مجتمع تجاری رفتم. متصدی مزون لباس به بهانه پذیرایی آبمیوه‌ای را به من تعارف کرد. با نوشیدن آبمیوه، اما بیهوش شدم. زمانی که به هوش آمدم، متوجه شدم اثری از مزون لباس نیست و خودرو، دو موبایل و بقیه وسایل مرا سرقت کرده‌اند.»

با اعلام این شکایت، تحقیقات در این‌باره آغاز شد. در تجسس‌های پلیسی مشخص شد که واحد تجاری مزون لباس اجاره‌ای بوده و متهم با مدارک جعلی واحد تجاری مزون لباس را اجاره کرده بود. در ادامه تحقیقات پلیسی مشخص شد که سارق یا سارقان در همان روز قرارداد اجاره را فسخ و مزون لباس را تخلیه کرده‌اند.
ادامه تحقیقات پلیسی نشان داد که متهم با همکاری یک مرد و زن در این مزون فعالیت داشته است.
این درحالی بود که هنگام تحقیقات پلیسی پرونده‌های مشابه دیگری نیز به همین شیوه به بهانه‌های کاریابی و اخذ مجوز موسسات به این پایگاه ارجاع شد. در تحقیقات میدانی از محل‌های وقوع سرقت، سرنخی از حضور یکی از مجرمان سابقه‌دار به نام قاسم به دست آمد.
در رصدهای اطلاعاتی کارآگاهان موفق شدند مخفیگاه قاسم را در حوالی اتوبان اشرفی اصفهانی شناسایی و با هماهنگی‌های قضائی او را روز هفدهم مهرماه در مخفیگاهش دستگیر کنند و برای ادامه تحقیقات پلیسی به پایگاه سوم انتقال دهند.
قاسم پس از دستگیری به ۱۵ سرقت با همدستی دو نفر از دوستانش به نام «سیامک» و «الناز» به شیوه بیهوش‌کردن شاکی در قالب مزون لباس، وعده کاریابی و اخذ مجوزهای موسسات اعتراف کرد.
سرهنگ کارآگاه «قاسم دستخال» رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران با اشاره به اینکه متهم به ۸۰‌میلیارد ریال سرقت از مالباختگان اعتراف کرد، گفت: «تاکنون ۱۰ نفر از شاکیان قاسم را سارق اموال خود معرفی کرده‌اند. با دستور قضائی متهم برای کشف زوایای پنهان پرونده و دستگیری دو همدست او در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی قرار دارد.»

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها