رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 517595

بازداشت زنی به اتهام دوچرخه‌سواری بدون حجاب در نجف آباد اصفهان

ساعت 24-چند روز گذشته فیلمی از دوچرخه‌سواری خانم بی‌حجاب در شهرستان نجف‌آباد استان اصفهان در فضای مجازی منتشر شده بود. فرماندار نجف‌آباد از بازداشت این دختر دوچرخه‌سوار خبر داد. امام جمعه نجف‌آباد نیز در واکنش به اقدام این دختر گفت: دوچرخه‌سواری یک زن با این وضعیت خبر از دست‌های پشت پرده دشمن می‌دهد، نباید اجازه دهیم این‌گونه رفتارها در جامعه اسلامی عادی شود. همچنین برخی معترضان در خیابان دست به تظاهرات زدند.

انتشار فیلم دوچرخه‌سواری یک دختر بدون حجاب در میدان اصلی شهر نجف‌آباد (باغ ملی و مقابل مسجد جامع) موجب اعتراضاتی در این شهرستان شده است. کسانی که از این دختر فیلم گرفته و آن را منتشر کرده بودند نیز بازداشت شده‌اند.

فرماندار نجف آباد گفت: فردی که به تازگی در این منطقه اقدام به هنجار شکنی و توهین به حجاب اسلامی کرده بود دستگیرشده و انگیزه او از این اقدام دردست بررسی است.

مجتبی راعی با محکومیت این هنجارشکنی به رسانه‌ها گفت: هدف و انگیزه این فرد از ارتکاب این عمل ناهنجار نامشخص است و نمی‌توان هم اینک در این‌باره اظهارنظر کرد. در عین حال مردم این شهرستان به دنبال هنجارشکنی بی‌سابقه یک دختر بی‌حجاب دوچرخه‌سوار، بعد از نماز ظهر و عصر، در میدان امام خمینی (ره)، تجمع خودجوشی اعتراض‌آمیز برگزار می‌کنند. حرکت خودجوش مردم شهید پرور نجف آباد در محکومیت این اقدام حرمت‌شکنانه با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام خواهد شد.

واکنش امام جمعه نجف‌آباد

حجت الاسلام والمسلمین حسناتی نیز در این باره گفت: دوچرخه سواری یک زن با این وضعیت خبر از دست‌های پشت پرده دشمن می دهد، نباید اجازه دهیم این گونه رفتارها در جامعه اسلامی عادی شود.

به نوشته خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی حسناتی، امام جمعه شهر نجف آباد در نماز جماعت مغرب و عشا دوشنبه شب درخصوص دوچرخه‌سواری این دختر با ابراز تاسف شدید، اظهار کرد: این فیلم در رسانه های اجتماعی داخلی و خارجی پخش شده و شهر شهیدپرور نجف آباد انگشت‌نما شده است.

وی با تاکید بر این نکته که وجهه شهر شهیدپرور نجف آباد زیر سؤال رفته است، افزود: بحمدالله فرد خاطی دستگیر شده و قطعا باید جوابگوی افکار عمومی باشد. این حرکت قطعا تفکر فردی نبوده و پشت این عمل ناهنجار یک باند بهایی یا ضدانقلاب و منافق یا هر چیز دیگر بوده است.

امام جمعه شهر نجف آباد با بیان این مطلب که دقیقا وقت اذان ظهر و هنگام اقامه نماز از دوچرخه سوار و سوژه مورد نظر فیلم گرفته شد و به فاصله چند ساعت، با انتشار سریع در شبکه های مجازی فراگیر شد.

حجت الاسلام حسناتی تصریح کرد: این عمل هدفمند و برنامه ریزی شده بود که مردم غیور و شهیدپرور نجف آباد زیر سؤال بروند و این فکر در اذهان خطور کند که مردم دیگر خواهان حجاب نیستند و قبح بی حجابی شکسته شود و این منکر در جامعه رواج پیدا کند. با صبغه مذهبی شهر نجف آباد می توان به این مهم دست یافت که هیچ کدام از مردم شهیدپرور این شهر، از این حرکت شنیع و غیراسلامی راضی نیستند و با انجام راهپیمایی، این حرکت را محکوم کرده و اعتراض خود را اعلام خواهند کرد.

بعد از نماز ظهر و عصر روز سه شنبه ۲۹ مهر مردم در اعتراض به این حرکت تجمع و راهپیمایی کردند.

آفتاب‌نیوز

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها