رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 517743

دموکرات‌ها جلسه تایید صلاحیت برت را بایکوت میکنند

ساعت 24- رئیس اقلیت سنای آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد، دموکرات‌ها جلسه رای گیری کمیته قضایی سنا برای انتخاب ایمی کانی برت، کاندیدای سمت دادستان کل از سوی ترامپ را بایکوت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، چاک شومر، رئیس اقلیت سنا در توییتی نوشت: دموکرات‌ها جلسه رای گیری غیرقانونی امروز (پنج‌شنبه) در تایید کاندیداتوری ایمی برت به عنوان دادستان کل آمریکا را که از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا انتخاب شده، بایکوت می‌کنند. وضعیت سلامت و حقوق مردم در خطر است. اما جمهوری خواهان نشان می‌دهند که فقط نگران قدرت ناقص سیاسی هستند. ما دست از مبارزه بر نمی‌داریم.

شومر همچنین در یک بیانیه مجزا گفت کاری می‌کند تا رای گیری سنا در این باره به پس از انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر موکول شود.

او ادامه داد: جمهوری خواهان از تمام روش‌های غیرقانونی برای تایید این زن که انتخاب ترامپ برای سمت دادستان کل آمریکاست، استفاده می‌کنند.

روز سه شنبه، میچ مک کانل، رهبر اکثریت سنا به خبرنگاران گفت که سنا روز دوشنبه درباره تایید این کاندیدا به عنوان قاضی دیوان عالی رای می‌دهد.

اگر ایمی برت تایید شود اکثریت محافظه کار را در دیوان عالی به شش تن در مقابل سه لیبرال افزایش می‌دهد.

بر اساس نظرسنجی روز سه شنبه موسسه گالوپ، بیش از نیمی از شرکت کنندگان (۵۱ درصد) از کاندیداتوری برت برای دیوان عالی حمایت کرده‌اند. همچنین حمایت‌های اولیه مردمی از برت بالاتر از دو کاندیداری سمت قاضی دیوان عالی است که ترامپ پیشتر آنها را معرفی کرده بود.

دموکرات‌ها به شدت از تمایل ترامپ برای پر کردن خلأ کرسی دیوان عالی درست چند هفته مانده به انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ ناراضی هستند و مکررا از وی انتقاد می‌کنند. جو بایدن، رقیب دموکرات ترامپ نیز به سنا تاکید کرده تا کاندیدای ترامپ را برای این پست پیش از انتخابات تایید نکند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها