رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 517764

آخرین رییس جمهور

ساعت 24-از آغاز دوران ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ، ایوانکا که مهم‌ترین معتمد پدرش است، به جلسات مهم دولتی از جمله ملاقات با سران کشورها و تجار برجسته دعوت می‌شود. دونالد ترامپ از زمانی که ایوانکا خردسال بود او را به جلسات کاری‌اش می‌برد. موضوع زمانی جنجالی شد که او حتی مدت کوتاهی روی صندلی پدرش در کنفرانس سران بیست کشور اقتصادی در هامبورگ آلمان نشست.

براساس مقاله واشنگتن‌پست، وقتی پدرش برنده شد و ایوانکا را هم با خودش به واشنگتن برد، ترامپ جونیور و اریک کنترل سازمان ترامپ را به دست گرفتند. آن‌ها متعهد شدند که از سیاست دوری کنند. آن‌ها با برنامه ساخت ده‌ها هتل جدید، در شهرهای کوچک شروع به کار کردند، هدف آن این بود که رای‌دهندگان ترامپ را به مشتری‌های سازمان ترامپ تبدیل می‌کند.

ترامپ جونیور پنج ماه پس از ورود پدرش به دفتر ریاست‌جمهوری گفت: «اگر آن زمینه امریکایی را که در هر یک از این شهرهای کوچک تجربه کرده‌ایم، شخصیتی را که از هر یک از این افراد دیده‌ایم و همه این داستان‌های شگفت‌انگیز که شنیده‌ایم را به سازمان ترامپ اضافه کنیم، می‌توانیم کارهای بزرگی انجام دهیم».

در مبارزات انتخاباتی دان جونیور خودش را در سه نقش تعریف کرد، هوادار محیط زیست و علاقه‌مند به شکار، متحدکننده و تاجر. این نقش‌ها بلافاصله بعد از انتخاب پدرش رنگ باختند. او همچنین از سیاست دور نماند و همزمان با مدیریت مجموعه ترامپ نقش فعالی در کارزارهای پدرش دارد. از سوی دیگر سازمان ترامپ موفق به اجرای آرزوهای دان جونیور نشده و حتی اکنون در تلاش است که هتل‌های موجود ترامپ را زنده نگه دارد. موفقیت سیاسی ترامپ خیلی باعث نشده که مارک تجاری ترامپ هم محبوب شود.

دونالد ترامپ جونیور در ۳۱ دسامبر ۱۹۷۷ در منهتن نیویورک، از ایوانا و دونالد ترامپ متولد شد. ترامپ جونیور در کودکی نزد پدربزرگ مادری خود، میلوش زلنیچک که در نزدیکی پراگ خانه‌ای داشت، تابستان‌ها را به اردو، ماهیگیری، شکار و یادگیری زبان چک می‌گذراند.

دونالد ترامپ جونیور در سال ۲۰۰۳ در یک نمایشگاه مد با ونسا هایدون Vanessa Haydon مدل آشنا شد. آن‌ها در سال ۲۰۰۵ در مارالاگوی ترامپ در پالم بیچ فلوریدا ازدواج کردند و صاحب پنج فرزند شدند. در مارس ۲۰۱۸، ونسا پس از ۱۲ سال ازدواج درخواست طلاق داد. در آن زمان معلوم شد ترامپ جونیور با کیمبرلی گیلفویل Kimberly Guilfoyle، مجری سابق فاکس‌نیوز، رابطه پنهانی برقرار کرده است.

در جولای ۲۰۱۷، نیویورک‌تایمز گزارش داد که در زمان مبارزات انتخاباتی ریاست‌جمهوری، دان جونیور در مساله همکاری با روس‌ها جهت دریافت اطلاعات مخرب علیه رقیب پدرش دست داشته است. در تاریخ سوم ژوئن ۲۰۱۶ یکی از شرکای تجاری روس دونالد ترامپ به اریک ترامپ یک ایمیل فرستاده بود که محتوای آن خبر از این داشت که سرویس اطلاعاتی روسیه در راستای حمایت از دونالد ترامپ، اطلاعات مخربی درباره هیلاری کلینتون در اختیار دارد که حاضر است با ستاد ترامپ به اشتراک بگذارد.

براساس این گزارش، ترامپ جونیور پاسخ داده بود: «اگر همان چیزی باشد که شما می‌گویید، من عاشقش هستم به خصوص در اواخر تابستان.» این عمل از لحاظ قانونی اجازه دخالت بیگانه در امور داخلی در عالی‌ترین سطح است.

این نامه‌نگاری از طریق ایمیل منجر به جلسه ۹ ژوئن بین ناتالیا وسلنیتسکایا Natalia Veselnitskaya، وکیل روس که گفته می‌شود با کرملین ارتباط داشت، دان جونیور، شوهرخواهر وی و مشاور ترامپ جرد کوشنر همراه با مدیر ستاد انتخاباتی ترامپ، پال منافورت در برج ترامپ شد.

ترامپ جونیور منکر هرگونه تخلفی شد و با صدور یک بیانیه گفت: «جلسه مقدماتی کوتاه» اساسا بر موضوع فرزندخواندگی متمرکز بود. ترامپ جونیور مدعی شد که وکیل روس برای کمک به افرادی که قصد آوردن فرزند خوانده از روسیه تلاش می‌کرده. فدراسیون روسیه شهروندان امریکایی را از درخواست فرزندخواندگی در یک حرکت متقابل سیاسی منع کرده بود.

وی بعدا اذعان کرد که وسلنیتسکایا اطلاعاتی در مورد کلینتون ارایه داده است و در بیانیه دیگری گفت: «اظهارات وی مبهم، مبهم بود و قابل فهم نبود. هیچ مدرک یا اطلاعات مستدلی نداشت. به سرعت مشخص شد که او هیچ اطلاعات مهمی ندارد.» دان جونیور سپس در ماجرای رسیدگی به پرونده مولر مجبور شد در مجلس پشت درهای بسته شهادت بدهد.

ایوانا ماری «ایوانکا» ترامپ Ivana Marie “Ivanka “ Trump

ایوانکا ترامپ اولین دختر دونالد ترامپ شخصی باهوش، پرکار، جاه‌طلب و خود بزرگ بین است. ایوانکا برای اولین بار در دوران نوجوانی به مدل شدن روی آورد. اما مدت کوتاهی بعد پس از دانشگاه وارد سازمان ترامپ شد. وی از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۵ در کنار پدر و دو برادرش به عنوان داور در برنامه کارآموز The Apprentice شرکت می‌کرد.

ایوانکا سپس به سمت معاون اجرایی ترامپ در سازمان ترامپ رسید و مارک تجاری خاص خود، مجموعه ایوانکا ترامپ را نیز بنیاد نهاد. او با جرد کوشنر، پیمانکار املاک و مستغلات ازدواج کرده است و سه فرزند از او دارد. ایوانکا اکنون مشاور ارشد دونالد ترامپ است.

ایوانا ماری «ایوانکا» ترامپ روز ۳۰ اکتبر ۱۹۸۱ در منهتن نیویورک متولد شد. او دومین فرزند ایوانا و دونالد ترامپ است. تحصیلات ابتدایی را در مدرسه چاپین Chapin شروع کرد و در مدرسه شبانه‌روزی رزماری هال Rosemary Hall، کنتیکت همان جایی که یک روز جان اف کندی رفته بود، ادامه داد.

او از ۱۴ سالگی به عنوان مدل برای مارک‌های معروف اروپایی کار می‌کرد. با این حال، ایوانکا به زودی دنیای مدل بودن را شاق و بی‌رحمانه یافت. جاه‌طلبی‌های او اجازه نمی‌داد که به مدل بودن راضی باشد. ایوانکا در نهایت به تجارت املاک و مستغلات وارد شد. وی پس از فارغ‌التحصیلی از مدرسه وارتون در دانشگاه پنسیلوانیا، دو سال در یک شرکت توسعه املاک و مستغلات خارج از سازمان پدرش کار کرد.

ایوانکا پس از یادگیری فوت و فن‌های ساخت‌وساز و زمانی که احساس کرد می‌تواند شایستگی خود را ثابت کند، به سازمان ترامپ پیوست و به سمت معاون اجرایی خرید و توسعه، کار در ساختمان‌ها و استراحتگاه‌های مجلل رسید. او با همکاری دو برادرش، دونالد جونیور و اریک، مجموعه مدیریتی هتل‌های ترامپ را بنیاد نهاد که مسوول مدیریت هتل‌های لوکس ترامپ است.

ایوانکا در تاریخ ۲۵ اکتبر ۲۰۰۹ با جرد کوشنر ازدواج کرد و به‌خاطر او به یهودیت ارتدوکس گروید. این زوج آیین یهودی کوشر را رعایت می‌کند و روز شنبه وسایل الکترونیکی خود را برای گذراندن وقت با خانواده خاموش می‌کند. آن‌ها سه فرزند دارند، فرزند سوم آن‌ها مارس ۲۰۱۶ در بحبوحه مبارزات انتخاباتی ترامپ متولد شد. بعد از اینکه پدرش نامزدی جمهوری‌خواهان شد، ایوانکا سخنران اصلی حزب در کنوانسیون ملی جمهوری شد. او در این سخنرانی سوابق پدرش در حمایت از زنان و اقلیت‌ها را برشمرد.

ایوانکا با استفاده از نام خانوادگی معروف خود ادعا کرد که می‌خواهد صدایی برای زنان حرفه‌ای جوان باشد، کتاب او به نام: «کارت ترامپ: بازی برای برد در کار و زندگی»، یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز در سال ۲۰۰۹ شد. او همچنین یک مارک تجاری مد ابداع کرد که محصولات آن که اکثرا ساخت چین هستند در فروشگاه‌ها و آنلاین در سایت ایوانکا ترامپ دات کام عرضه می‌شدند.

ایوانکا در سال ۲۰۱۷ ظاهرا از تجارت خارج شد تا به کار در واشنگتن بپردازد. حمله بسیاری از منتقدان پدرش مارک‌های ایوانکا را به خطر انداخته‌اند. همه فروشگاه‌های زنجیره‌ای معتبر امریکا از جمله نوردستروم، نیمان مارکوس، گیلت و برلینگتون فروش محصولات او را در اوایل سال ۲۰۱۷ به دنبال اعتراض خریداران متوقف کردند. او در جولای سال بعد اعلام کرد که این مارک را تعطیل می‌کند.

ایوانکا گفت: «پس از ۱۷ ماه اقامت در واشنگتن، دیگر نمی‌دانم که چه زمانی یا اصلا دوباره به این کار بازگردم، اما می‌دانم که تمرکز من برای آینده فعلا کارهایی است که من اینجا در واشنگتن دارم، این یک تصمیم منصفانه برای همکاران و شرکای من است». آنچه مسلم شده این است که هواداران ترامپ مشتری‌های محصولات او نیستند.

او در زمان‌های مختلف از هر دو حزب جمهوریخواه و دموکرات حمایت کرده است. در سال ۲۰۰۷ وی از نامزدی ریاست‌جمهوری هیلاری کلینتون حمایت کرد، چرا که دوست نزدیک چلسی کلینتون دختر هیلاری است. در سال ۲۰۱۲ او از نامزدی میت رامنی حمایت کرد. یک سال بعد، او و همسرش میزبان برنامه کمک مالی برای سناتور کوری بوکر از دموکرات‌های نیوجرسی بودند.

از آغاز دوران ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ، ایوانکا که مهم‌ترین معتمد پدرش است، به جلسات مهم دولتی از جمله ملاقات با سران کشورها و تجار برجسته دعوت می‌شود. دونالد ترامپ از زمانی که ایوانکا خردسال بود او را به جلسات کاری‌اش می‌برد. موضوع زمانی جنجالی شد که او حتی مدت کوتاهی روی صندلی پدرش در کنفرانس سران بیست کشور اقتصادی در هامبورگ آلمان نشست.

ایوانکا و جرد کوشنر همچنین سفارت جدید ایالات متحده در اسراییل که پدرش به اورشلیم منتقل کرده بود را افتتاح کردند. در آن روز، ۴۰۰۰۰ فلسطینی در مرز غزه اعتراض کردند. حداقل ۵۸ فلسطینی جان خود را از دست دادند و بیش از ۲۷۰۰ نفر زخمی شدند که بسیاری از آن‌ها از نیروهای اسراییلی بودند.

او از زمان روی کار آمدن پدرش دو بار با او مخالفت کرده است، یک بار زمانی که از مطبوعات دفاع کرد، گفت که فکر نمی‌کرد رسانه‌ها «اخبار جعلی» می‌سازند و با پدرش که دوست دارد بگوید، «رسانه‌ها دشمن مردم هستند» مخالف است.

همچنین او در مورد سیاست جدا کردن کودکان پناهنده از پدر و مادرشان در مرزهای جنوبی با پدرش مخالفت کرد. او در آگوست ۲۰۱۸ گفت: «من شدیدا مخالف جدایی خانواده و جدایی والدین و فرزندان هستم.»، اما سوای این مسائل ایوانکا همیشه یکی از مدافعان مهم دونالد ترامپ بوده و هست و نقش بسیار مهمی در کاخ سفید و ستاد انتخابات مجدد ترامپ به عهده دارد.

اریک فردریک ترامپ Eric Frederick Trump

اریک ترامپ پسر دوم و سومین فرزند دونالد و ایوانا ترامپ است. او از سال ۲۰۰۶ به سازمان ترامپ پیوست و از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۵ نیز به عنوان داور در برنامه کارآموز پدرش The Apprentice، به همراه برادر بزرگ‌ترش دان جونیور و خواهرش ایوانکا شرکت می‌کرد. پس از پیروزی پدر در انتخابات ۲۰۱۶ او و دان جونیور به عنوان حافظ منافع ترامپ به سمت مدیران موقت سازمان ترامپ منصوب شدند.

نشریه بیوگرافی در مورد او می‌نویسد، اریک فردریک ترامپ متولد ۶ ژانویه ۱۹۸۴ در نیویورک متولد و بزرگ شد و تا سال ۱۹۹۵ در مدرسه نخبگان ترینیتی Trinity تحصیل کرد. او در دوران کودکی به دلیل مشغولیت والدین بیشتر اوقات فراغت خود را با دان و ایوانکا می‌گذراند. این سه کودک همچنین تابستان‌های کودکی خود را با پدر و مادربزرگ مادری خود که سبک زندگی روستایی داشتند، در چکسلواکی می‌گذراندند. پس از طلاق جنجالی والدین‌شان در سال ۱۹۹۱، زمانی که اریک فقط ۷ سال داشت، به زندگی با مادرشان ایوانا در نیویورک ادامه دادند. او بعدها به مدرسه شبانه‌روزی رفت. اریک در سال ۱۹۹۷ در مدرسه هیل در پوتستاون، پنسیلوانیا به دان جونیور پیوست.

پس از فارغ‌التحصیلی از دبیرستان، با تحصیل در دانشگاه جورج تاون در واشنگتن دی‌سی برخلاف پدر، برادر و خواهرش که به دانشگاه پنسیلوانیا سنت رفته بودند، سنت خانوادگی را شکست. اریک و دان زمان فراغت خود را با کار روی پروژه‌های ساخت و ساز پدرشان صرف می‌کردند. در سال ۲۰۰۶، اریک در رشته مالی و مدیریت با درجه ممتاز از جورج تاون فارغ‌التحصیل شد.

در نوامبر ۲۰۱۴، اریک ترامپ با لارا لیا یوناسکا Lara Lea Yunaska در باشگاه مارالاگوی دونالد ترامپ در پالم بیچ فلوریدا ازدواج کرد. این زوج در ۱۲ سپتامبر ۲۰۱۷ صاحب یک پسر اریک «لوک» ترامپ شدند. فرزند دوم آنها، دختر کارولینا دوروتی، در ۱۹ آگوست ۲۰۱۹ متولد شد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها