رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 517917

اعتراض روسیه به آلمان از جنس هسته‌ای

ساعت 24-روسیه بخاطر مشارکت آلمان در یک "رزمایش آمادگی برای جنگ هسته‌ای" که آمریکا از روز 24 مهر آغاز کرده است، مراتب اعتراض خود را به این دولت اروپایی اعلام کرد.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه ای اعلام کرد که وابسته نظامی سفارت آلمان در مسکو را احضار کرده است.

بر اساس اطلاعات وزارت دفاع روسیه، موضع این وزارت در مورد شرکت طرف آلمانی در رزمایش ناتو با عنوان «گارد پایدار» که در آن بخشی از بکارگیری سلاح هسته ای تاکتیکی آمریکا تمرین شد به ارنست پتر هورن وابسته نظامی آلمان در روسیه ابلاغ شد.

رسانه ها یک هفته پیش اعلام کردند که نیروهای هوایی آلمان و شرکای این کشور در ناتو در یک رزمایش مخفیانه تحت عنوان "بعد از ظهر ماندگار" در پایگاه نظامی نورونیخ در ایالت نوردراین -وستفالن در غرب آلمان شرکت می کنند تا مانورهای لازم در صورت وقوع جنگ هسته‌ای را تمرین کنند.

همزمان با آن، رزمایشی با عنوان «گارد پایدار» در بوچل واقع در منطقه راینلاند-فالتس عملیات دفاع در برابر دشمن با شرکت نیروهای آلمانی برگزار شد و در پایگاه آمریکایی در این منطقه ۲۰ کلاهک هسته ای نگهداری می شود.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: به وابسته نظامی آلمان در روسیه گفته شده است که شرکت پرسنل نظامی و هواپیماهای آلمان به عنوان یک کشور غیرهسته ای عضو ناتو در تمرینات سناریوی بکارگیری سلاح هسته ای نقض آشکار قرارداد عدم انتشار سلاح هسته ای است.

طرف روسی در آن دیدار خاطرنشان کرد که این گونه اقدامات حد نصابی که پس از آن ممکن است سلاح اتمی بکار گرفته شود را پایین می آورد و سبب افزایش تنش ها در خطوط حائل میان روسیه و ناتو می شود و بر سطح اعتماد در اروپا تاثیر منفی می گذارد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها