رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 518145

بی تفاوتی شرکت بازرگانی دولتی به رانت‌جویی در یارانه گندم ، آرد و نان

ساعت 24 - شرکت بازرگانی دولتی ایران به عنوان متولی آرد و نان کشور بدون توجه به ابهامات مطرح شده در خصوص رانت‌جویی از محل یارانه گندم، آرد و نان به هیچ سوالی در این زمینه پاسخ نمی‌دهد.

dir="RTL">به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، کاربران سامانه «فارس من» با ثبت سوژه «قیمت آرد تک نرخی شود» خواستار تک نرخی شدن نرخ آرد به علت سوء استفاده های حاصل از تفاوت نرخ آرد آزاد و دولتی شدند. آنها معتقدند که اختلاف 400 درصدی قیمت آرد دولتی با قیمت آرد آزاد باعث فروش آرد در نانوایی ها و حتی قاچاق آرد به جای پخت آن شده است. گفتنی است پیش از این نیز گزارشی در مورد رانت خواری از محل یارانه گندم ، آرد و نان به خبرگزاری فارس ارسال شده بود که در آن به سوء استفاده عظیم برخی از کارخانه های آرد از محل دو نرخی بودن آرد و همچنین یارانه پرداختی حاصل از خرید تضمینی گندم اشاره شده بود.

در این گزارش به تبانی بین برخی کارخانه های متخلف آرد و برخی نانوایی ها بخصوص نانوایی های فانتزی پز اشاره شده بود که علیرغم ثبت خرید و فروش آرد در سامانه فروش آرد، خارج از این سامانه معاملاتی انجام می‌دهند که سودهای کلان و بادآورده و غیر شرعی را نصیب برخی کارخانه های آرد می کند و نانوایی ها بخصوص نانوایی های فانتزی پز نیز بی نصیب از این سودهای باد آورده نیستند و بطور متوسط با فروش بخشی از آرد یارانه ای خود به کارخانه های متخلف آرد ماهانه 4 تا 5 میلیون سود می برند. گفتنی است خبرنگار فارس طی هفته های اخیر، با ارسال سوالاتی در زمینه مسائل مطرح شده و با طرح جزئیات بیشتری از این مسائل از روابط عمومی شرکت بازرگانی دولتی ایران خواستار پاسخگویی به سوالات مردمی شد که علیرغم اصرار برای دریافت پاسخ سوالات و ابهامات این شرکت دولتی متولی آرد و نان کشور و به عنوان زیر مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت حاضر به ارائه هیچ گونه پاسخ و توضیحی نشد و سوالات مردمی در خصوص مسائل آرد و نشان کشور را بی جواب گذاشت.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها