رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 518190

واکنش مکرون به خشم جهان اسلام از توهین به پیامبر(ص):هرگز تسلیم نمیشویم!

ساعت24- رئیس‌جمهوری فرانسه در پاسخ به خشم جهان اسلام از انتشار تصاویر موهن به پیامبر (ص) گفت: ما هرگز تسلیم نخواهیم شد. ما با روحیه صلح به تمام تفاوت‌ها احترام می‌گذاریم!

به دنبال فراخوان کشورهای عربی و اسلامی برای تحریم کالاهای تولید فرانسه به خاطر اظهارات موهن رئیس‌جمهوری این کشور و انتشار کاریکاتورهای توهین‌آمیز علیه پیامبر اکرم (ص)، پاریس از کشورهای خاورمیانه خواست کالاهای فرانسوی را تحریم نکنند.

همزمان با این بیانیه وزارت خارجه فرانسه، امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه در پیامی توییتری نوشت: ما هرگز تسلیم نخواهیم شد. ما با روحیه صلح به تمامی تفاوت‌ها احترام می‌گذاریم. ما اظهاراتی از روی انزجار و تنفر را نمی‌پذیریم و از گفت‌وگویی منطقی دفاع می‌کنیم. ما همواره در سمت کرامت انسانی و ارزش‌های جهانی خواهیم بود!

وزارت خارجه فرانسه در بیانیه‌ای درخواست‌ها برای تحریم را "بیهوده" دانسته و اعلام کرد: این باید فورا متوقف شود. همچنین تمام حملاتی که کشورمان در معرض آن قرار دارد و "اقلیت تندرو" پشت آن هستند، باید متوقف شود.

دوم اکتبر امانوئل مکرون پیش‌نویس قانونی را با عنوان "اسلام افراطی" مطرح کرد و بعدا نیز وعده داد که فرانسه همچنان از انتشار کاریکاتورهای توهین‌آمیز علیه پیامبر اکرم (ص) دفاع کند.

اظهارات اخیر مکرون موجی از خشم را در جهان اسلام ایجاد کرده است. کمپین‌هایی در شبکه‌های اجتماعی برای تحریم تولیدات فرانسه و برگزاری تظاهرات در کشورهای عربی و اسلامی به راه افتاده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها