رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 518275

درخواست اردوغان از مردمش برای تحریم کالاهای فرانسوی

ساعت 24- رئیس جمهوری ترکیه امروز، دوشنبه از مردم این کشور خواست تا کالاهای فرانسوی را تحریم کنند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این درخواست رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در ضمن تداوم انتقادات شدیدش از امانوئل ماکرون، همتای فرانسوی‌اش به خاطر نگرشش در قبال مسلمان‌ها مطرح شده است.

همچنین به نقل از خبرگزاری آناتولی رئیس جمهوری ترکیه اظهار کرد: خطاب به مردم کشورم می‌گویم به هیچ وجه کالاهای ساخت فرانسه را نخرید.

اردوغان افزود: شکر خدا با زیرساخت‌های بهداشتی قوی کشورمان، تدابیر مناسب اتخاذ شده و فداکاری کارمندان حوزه سلامت نسبت به سایر کشورها (در مبارزه با کرونا) در وضعیت بهتری قرار داریم.

وی ادامه داد: به تمام رهبران جهان می‌گویم بیایید اگر در فرانسه علیه مسلمانان ظلم می‌شود با همکاری یکدیگر به آنها کمک کنیم. این حملات با تشویق و حمایت رهبر فرانسه که به لحاظ عقلی نیاز به درمان دارد، آغاز شده‌ است.

به گفته اردوغان، سیاست اسلام‌ستیزی و دشمنی با مسلمانان در برخی از کشورهای اروپایی توسط مقاماتی در سطح روسای دولت این کشورها حمایت می‌شود.

اردوغان خطاب به آنگلا مرکل صدراعظم آلمان گفت: گویا در کشور شما آزادی دینی وجود داشت و دولت شما ضامن امنیت افرادی که فرایض دینی خود را به جا می‌آورند بود، پس چرا بیش از ۱۰۰ نیروی پلیس به نماز صبح در یک مسجد یورش برد؟ شما تاکنون چنین مواردی را در مورد ترکیه ‌شنیده یا دیده‌اید؟ خیر، چون در ترکیه آزادی دینی به معنای واقعی کلمه وجود دارد. حوادث اخیر، توهین‌های صورت گرفته از سوی روسای دولت و یورش پلیس به مساجد هنگام اقامه نماز صبح اتفاقاتی عادی نیستند.

او ادامه داد: نژادپرستی و اسلام‌ستیزی یک حالت روان‌پریشی است که بدون توجه به شغل و موقعیت، توانایی‌های ذهنی و وجدان را دچار زوال می‌کند. پارلمان اروپا که در هر موضوع مربوط به ترکیه اظهار نظر می‌کند، نمی‌تواند با نادیده گرفتن اسلام‌ستیزی، چشم و گوش خود را به این مساله ببندد.

اردوغان روز شنبه گفته بود که ماکرون با مسلمان‌ها مشکل داشته و باید به لحاظ سلامت روانی معاینه شود.

در پی این موضعگیری اردوغان، فرانسه سفیرش را از آنکارا فراخواند. رئیس جمهوری ترکیه یک روز بعد از آن و امروز هم طی سخنرانی در آنکارا اظهارات مشابهی را مطرح کرد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها