رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 518361

درخواست واشنگتن از شورای امنیت برای حذف فلسطین از جدول کاری این شورا

ساعت 24- آمریکا روز دوشنبه از شورای امنیت خواست تا به بررسی مساله فلسطین در این نهاد پایان دهد. آمریکا اعلام کرد که معادلات در منطقه در حال تغییر است و فصل جدیدی در حال شروع شدن است.

به گزارش آناتولی، این درخواست آمریکا در جلسه ماهانه شورای امنیت که از طریق ویدئوکنفرانس با محوریت وضعیت خاورمیانه از جمله مساله فلسطین برگزار شد، مطرح گشت.

کیلی کرفت، نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل در گزارش خود در این جلسه گفت: بار دیگر، خود را می‌بینیم که در شورای امنیت به بررسی مساله نزاع میان اسرائیل و فلسطین می‌پردازیم و کشورهای عضو بیانیه‌هایی را می‌خوانند که صدها بار قبل گفته شده بود.

کرافت عنوان داشت که زمان آن فرا رسیده است تا این اقدام "بی فایده" متوقف شود.

وی ادامه داد: شورای امنیت هر ماه روش‌هایی را تکرار می‌کند که طی دهه‌ها زمان در قبال این نزاع ادامه پیدا کرده است، تعدادی از کشورهای عضو نیز در سیاست‌ها و روایت‌گری‌های قدیمی که همواره در تحقق صلح شکست خواهد خورد، محصور شده‌اند.

کرافت مدعی شد که آمادگی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا برای تعامل با امور به نحوه‌ای متفاوت، باعث شد که اقدام "خارق العاده تاریخی" حاصل شود و "مهم‌ترین گام" را به سمت صلح در خاورمیانه از بیش از ۲۵ سال قبل محقق ساخت!

وی تصریح کرد: فقط طی هفته گذشته، رئیس جمهور دونالد ترامپ از یک اقدام خارق العاده تاریخی دیگر خبر داد که موافقت سودان با عادی سازی روابط با اسرائیل بود و این در حالی است که سودان در گذشته "تروریست‌هایی" از القاعده را پناه می‌داد.

کرافت خواهان بررسی تفکری جدید شد که رویکرد "واقع بینانه" داشته باشد و به تحقق دیدگاه رئیس جمهور درخصوص صلح (معامله قرن) بینجامد.

در همین راستا، سازمان ملل بر لزوم این امر تاکید کرد که توافق‌های عادی سازی میان رژیم صهیونیستی با امارات، بحرین و سودان، راه‌های جدیدی از همکاری را برای پیشبرد صلح اسرائیل و فلسطین ایجاد کند.

نیکولای ملادینف، هماهنگ کننده شورای امنیت در روند صلح خاورمیانه در جلسه ماهانه شورای امنیت گفت: پایبندی به راهکار تشکیل "دو کشور"، که همسو با قطعنامه‌های شورای امنیت و قانون بین المللی باشد، همچنان توسط اجماع نظر منطقه‌ای و بین المللی گسترده‌ای مورد تایید است.

ملادینف عنوان داشت: صادقانه امیدوار هستم که راه‌های جدیدی برای همکاری به منظور پیشبرد صلح اسرائیل و فلسطین حاصل شود و باید توافق‌های عادی سازی میان اسرائیل و سه کشور عربی، در ایجاد چنین فرصت‌هایی کمک کند.

ملادینف گفت که شهرک‌سازی‌های اسرائیل در اراضی اشغالی فلسطین مشروعیت ندارد و ساخت پنج هزار واحد مسکونی در کرانه باختری، یک خطر بزرگی را برمی‌انگیزد. این اقدام بر اساس قوانین بین المللی غیر قانونی است و مانعی در مسیر صلح به حساب می‌آید و راهکار تشکیل دو کشور را از بین می‌برد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها