رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 518383

تفاوت‌های بازی در «ستایش» و «بوم و بانو»/ کرونا سبک زندگیها را تغییر داد

ساعت 24-شیوا خنیاگر، بازیگر سریال بوم و بانو، با اشاره به حضورش در این سریال از شرایط سخت فیلمبرداری در روزهای کرونایی سخن گفت.

شیوا خنیاگر، بازیگر سریال بوم و بانو که آخرین قسمت‌های آن از شبکه دو سیما در حال پخش است، درباره حضورش در این سریال گفت: این دومین تجربه همکاری من با آقای سعید سلطانی است. ایشان در کارگردانی نکته‌سنجی‌های درستی دارند که به بازیگر امکان خلق بهتر شخصیت را می‌دهد. وقتی فیلمنامه را خواندم ابعاد شخصیتی که قرار بود بازی کنم و رمز و رازهای آن بسیار من را جلب کرد و نتیجه کار را که این شب‌ها می‌بینم از آن راضی هستم.

وی با اشاره به تفاوت‌های کاراکتر این سریال با شخصیتی که در سریال ستایش بازی کرده است، گفت: با اینکه هر دو شخصیت مادر هستند اما تفاوت‌های بنیادین با یکدیگر دارند. در سریال ستایش با زنی طرف هستیم که تحت سلطه همسرش هست و خاستگاه همسرش یک مرد بازاری است که در تره‌بار کار می‌کند و در بوم و بانو زنی را می‌بینیم که همسرش تیمسار ارتش است و خاستگاه خانوادگی متفاوتی دارد. سعی کردم در اجرا میان این دو خاستگاه تفاوت قائل باشم.

این بازیگر تئاتر و تلویزیون با اشاره به دوره تاریخی فیلم گفت: داستان سریال در دوره پهلوی می‌گذرد و من همیشه علاقه خاصی به داستان‌های تاریخی و قدیمی داشتم و برای این نقش سعی کردم از ادراک خودم برای رسیدن به ابعاد مختلف آن استفاده کنم. قصه‌های تاریخی مانند بوم و بانو به دلیل پیچیدگی‌هایی که در قصه دارند برای بیننده جذاب است و می‌تواند آن‌ها را با داستان همراه کند.

خنیاگر درباره شرایط زندگی و کار در روزهای کرونایی گفت: در این روزها من بیکار نیستم و در خانه و به صورت آنلاین تدریس فن بیان می‌کنم. شیوع این بیماری شرایط خاصی را ایجاد کرده و سبک زندگی همه را تغییر داده است. بسیاری از هنرمندان از لحاظ کاری شرایط سختی را تجربه می‌کنند. حتی ما در سریال بوم و بانو هم به دلیل شیوع بیماری چهار ماه فیلمبرداری تعطیل شد و مجدد کار را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آغاز کردیم.

وی با انتقاد از بی‌توجهی به سلامت هنرمندان گفت: متاسفانه شاهد هستیم این روزها پروژه‌های بسیاری در حال تصویربرداری است. در یک لوکیشن محدود و کوچک ۵۰ - ۶۰ نفر حضور دارند و کار می‌کنند و این خیلی خطرناک است. امیدوارم اگر قرار به ساخت فیلم هم هست سلامت هنرمندان و سینماگران در اولویت باشد و با توجه به نیازهای کار در شرایط کرونا تصمیم به ساخت فیلم بگیرند.

خنیاگر درباره تجربه کار در شرایط کرونا در سریال بوم و بانو گفت: ما سعی می‌کردیم در تمامی طول روز ماسک روی صورتمان باشد و گروه تولید به صورت مستمر فضا را ضدعفونی می‌کردند و تنها در شرایطی که قرار بود جلوی دوربین برویم ماسک را برمی‌داشتیم. تجربه متفاوتی است به این شکل کار کردن ولی گویا با ماندگاری این بیماری باید به این شرایط عادت کنیم.

وی در پایان با اشاره وضعیت سخت معیشتی هنرمندان در این شرایط گفت: وقتی تمام سینماها و سالن‌های تئاتر تعطیل هستند بسیاری از هنرمندان هم از لحاظ معیشتی دچار سختی می‌شوند. من کاری به چند چهره مطرح که دستمزدهای بالا برای کار می‌گیرند ندارم ولی جامعه هنری کشور این روزها شرایط سختی را سپری می‌کنند و باید مسئولان به فکر آن‌ها باشند. قرار بود در پروژه‌ای که فیلمبرداری آن در مشهد می‌گذرد حضور پیدا کنم که به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا فعلا فیلمبرداری آن متوقف است و مشخص نیست چه زمانی کار را آغاز می‌کنیم.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها