رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 518564

سقوط ادامه دار بورس امروز هم ادامه داشت

ساعت 24 - آقای فرهاد دژپسند درباره اینکه روزگار سهامداران بهتر خواهدشد و مژده و بشارت های وی به سهامداران گویا فایده ای ندارد و روند کاهنده بازار سهام وسقوط شاخص کل بورس ادامه دارد.

سقوط
dir="RTL">بازار سرمایه در ادامه روند نزولی خود امروز سقوط به کانال یک میلیون و 200 هزار واحدی را تجربه کرد و شاخص تا ساعت (10 صبح) روی عدد یک میلیون و 278 هزار واحد ایستاد که نسبت به روز گذشته کاهش 23 هزار واحد را تجربه می کند. فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد، در گفت وگویی که سایت رسمی سازمان بورس آن را منتشر کرده است، گفته:« نده به عنوان یک مقام مسئول به سهامداران نه می‌گویم بفروشید نه می‌گویم بخرید.» او گفته است:« چند روزی است که وضعیت شاخص مطلوب نیست اما باید بدانیم هر تصمیمی در بازار سرمایه تاثیرگذار است به طور مثال بحث افزایش نرخ سود را داشتیم که خوشبختانه بلافاصله از سوی بانک مرکزی تکذیب شد البته موضوع بسیار مهم این است که تاثیرگذاری نرخ سود بر نقدینگی قطعیت ندارد.خبر خوش من به سهامداران این است که شاهد افزایش نرخ سودآوری شرکت‌ها هستیم. شرکت‌های بورسی از بنگاه‌های گلچین و صادراتی هستند که در حال حاضر نرخ رشد سود برخی از آنها بیش از ۳۰۰ درصد بوده است نسبت سود به درامد برخی از شرکت‌ها به ۴ رسیده است که این عدد بسیار خوبی است.» دژپسند همچنین با تاکید بر اینکه از سهامداران خواهش می‌ کنم با تامل نسبت به خرید و فروش سهام خود اقدام کنند، گفت: « سهامداران بدانندکه امروز سهام ارزنده خود را می‌فروشند. با تامل در این بازار صبر کنند تا مجبور به ارزان فروشی نشوند

در تفسیری که اتاق تهران بر این روند داشته امده است : به اعتقاد کارشناسان یکی از بزرگترین چالش هایی که باعث ریزش بازار سرمایه و سقوط بورس به کانال یک میلیون و 200 هزار واحدی شده است، صف های طولانی فروشی است که به دنبال بی اعتمادی به بازار سرمایه و رشد بازارهای موازی همچون دلار، ارز و خودرو ایجاد شده است. در این بین البته دولت تلاش می کند با تزریق منابع به بازار سرمایه از روش های مختلف جلوی سقوط بیشتر را بگیرد و مقاومت شاخص ها را در مقابل ریزش افزایش دهد اما کارشناسان تاکید دارند تزریق اصلی که در بازار سرمایه باید صورت گیرد، مربوط به اعتماد عمومی است نکته ای که اگر اتفاق بیفتد دوباره می توان شاهد افزایش سرمایه گذاری و کاهش خروج سرمایه از بورس بود.

در این بین دولت و مسئولان بازار سرمایه تلاش می کنند با راهکارهایی همچون افزایش سرمایه جلوی کاهش ریزش شاخص را بگیرند. برهمین اساس در طول 2‌ماه گذشته سازمان بورس با انجام تدابیری که بخش عمده آن شامل تزریق نقدینگی به بازار سهام بود، سعی کرده تا جلوی نزول بورس را بگیرد؛ اما سیاست‌های تزریق نقدینگی کارساز نبود و بازار سهام ظرف 75روز گذشته 750هزار واحد افت کرده است. حالا طبق تازه‌ترین مصوبه سازمان، بورس قرار است سقف مجاز خرید سهام صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت و میزان اعتباری که کارگزاران به مشتری‌هایشان می‌دهند افزایش یابد. شاخص کل بورس از نیمه مرداد تا کنون حدود 900 هزار واحد ریزش داشته است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها