رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 518581

6 روز مانده به انتخابات آمریکا | مشارکت 70 میلیونی در رایگیری زودهنگام

ساعت24-بر اساس آمار پروژه انتخابات آمریکا، بیش از هفتاد میلیون نفر تاکنون در رای‌گیری زودهنگام مشارکت کرده‌اند که معادل بیش از نیمی از مشارکت کلی در انتخابات سال 2016 این کشور است.

در فاصله شش روز مانده به انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، بر اساس آمار پروژه انتخابات این کشور بیش از هفتاد میلیون نفر تاکنون در رای‌گیری زودهنگام مشارکت کرده‌اند که معادل بیش از نیمی از مشارکت کلی در انتخابات سال ۲۰۱۶ این کشور است.

به گزارش «رویترز»، در صورت ادامه مشارکت با این سرعت، بالاترین میزان مشارکت رای‌دهندگان آمریکایی به لحاظ درصد در بیش از یک قرن گذشته رقم خواهد خورد که نشان‌دهنده علاقه به رقابت انتخاباتی امسال میان «دونالد ترامپ» جمهوری‌خواه و رقیب دموکراتش «جو بایدن» است.

در این بین، مشارکت رای‌دهندگان دموکرات در رای‌گیری زودهنگام به دلیل استقبال آن‌ها از رای‌گیری به شیوه پستی در مقابل جمهوری‌خواهان بیشتر بوده است. این در حالی است که جمهوری‌خواهان در طول تاریخ به شکل گسترده به این شیوه رای داده‌اند، اما به نظر می‌رسد ادعاهای ترامپ درباره احتمال تقلب در این نوع انتخابات، در نظر آن‌ها تاثیرگذار بوده است.

بر اساس داده‌ها، به طور کلی در ازای هر دو دموکرات یک جمهوری‌خواه در رای‌گیری زودهنگام مشارکت داشته که در هفته‌های اخیر جمهوری‌خواهان این فاصله را با مشارکت در رای‌گیری زودهنگام حضوری کاهش داده‌اند.

«مایکل مک‌دونالد» استاد دانشگاه فلوریدا که پروژه انتخابات آمریکا را مدیریت می‌کند، با توجه به سطح بالای مشارکت در رای‌گیری زودهنگام پیش‌بینی کرده ۱۵۰ میلیون نفر در انتخابات شرکت کنند که معادل ۶۵ درصد واجدان شرایط رای دادن در آمریکاست و از سال ۱۹۰۸ بالاترین میزان مشارکت محسوب می‌شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها