رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 518610

20 کشته و 60 زخمی در پی حملات ارمنستان به شهر «بردع»

ساعت24-دستیار رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان با انتشار تصاویری، اعلام کرد در حمله ارمنستان با استفاده از «مهمات خوشه‌ای» به شهر «بردع» 20 نفر کشته شدند.

laquo;حکمت حاجی‌اف» دستیار رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان در پیامی توییتری با انتشار تصاویری، اعلام کرد تعداد کشته‌شدگان حمله ارمنستان به شهر «بردع» به ۲۰ نفر رسید.

او در این خصوص نوشت: در بردع تعداد کشته‌شدگان به ۲۰ نفر و تعداد زخمی‌ها به ۶۰ نفر رسید. ارمنستان از مهمات خوشه‌ای برای تحمیل تلفات بیشتر در بین غیرنظامیان استفاده کرد. این سیاست ترور دولتی ارمنستان است. عمداً مرکز شهر بردع هدف قرار گرفته شد.

پیشتر «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین از تداوم درگیری‌ها میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان در منطقه مورد مناقشه «قره‌باغ کوهستانی» ابراز نگرانی کرد.

سخنگوی کرملین در جمع خبرنگاران ضمن ابراز تأسف از ادامه درگیری‌ها میان ایروان و باکو در خصوص قره‌ باغ کوهستانی گفت: «تقابل نظامی همچنان ادامه دارد که این مایه تأسف و نگرانی است».

اظهارات پسکوف در شرایطی مطرح شده که دولت‌های ارمنستان و جمهوری‌ آذربایجان علیرغم اعلام سه توافق آتش‌بس همچنان به هدف گرفتن قلمروهای یکدیگر ادامه می‌دهند.

ارتش منطقه خودمختار قره باغ کوهستانی امروز اعلام کرد که درگیری‌ها همچنان در خط مقدم ادامه دارد.

از طرف دیگر، وزارت دفاع ارمنستان نیز امروز حمله نیروهای جمهوری آذربایجان به «استپاناکرت» به وسیله سامانه موشکی «اسمرچ» خبر داد و واحد اورژانس قره‌باغ نیز گزارش کرد که در پی حمله موشک اسمرچ جمهوری آذربایجان، یک نفر در «شوشا» جان خود را از دست داد و دو نفر دیگر نیز زخمی شدند.

با تداوم درگیری‌ها میان جمهوری‌ آذربایجان و ارمنستان که از ۲۷ سپتامبر (۶ مهرماه) بر سر منطقه قره‌باغ آغاز شده، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه از «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه دعوت کرده که در حل و فصل بحران قره باغ مشارکت کند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها