رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 518626

وزیر بهداشت

نه پول داریم ، نه زور داریم

ساعت 24 - سعید نمکی وزیر بهداشت با اشاره به افزایش تستهای روزانه کرونا افزود: با توجه به این موضوع بیش از گذشته حضور بیمه ها در کنار ما باید احساس شود. دو مشکل عمده ما در این دوراه، جیب خالی و زور کم است؛ خدا نکند نای راه رفتن نداشته باشی. آن زمان نمی توانی به کسی بگویی بالای چشمت ابروست.

dir="RTL">روزهای سخت و بغض آلود

وی با اشاره به سختی هایی که بحران کرونا بر نظام سلامت کشور تحمیل کرده است، گفت: شاید به زبان نیاوریم اما در ۱۵۰ سال گذشته، فکر نمی کنم وزارتخانه ای همچون ما دچار چنین مشکلاتی شده باشد. در حالی آمار مرگ و میر کرونا به بیش از ۴۰۰ نفر در روز رسیده است که روزهای سخت و بغض آلودی را طی می کنیم.

بیمارستانها در اوج تنگدستی

وزیر بهداشت با تاکید بر لزوم مداخله جدی تر بیمه ها در کنترل بحران کرونا، اظهار کرد: امروز بیمارستانهای دولتی و دانشگاهی در اوج تنگدستی هستند. امروز در این جنگ بیولوژیک قبل از آنکه سربازها کشته شوند، سردارها جان خود را از دست می دهند. در این بحران پزشکان و متخصصان بسیار زیادی که جایگزین کردن آنها سخت خواهد بود از بین رفته اند. درآمدهای اختصاصی بیمارستانها به ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش یافته است و این درحالی است که حتی برای خرید روزانه خود نمی دانند که قیمتهای فردا چگونه خواهد بود.وی ادامه داد: امروز در هر شیفت که پرستاران و پرسنل عوض می شوند هزینه لباس محافظتی بابت هر شیفت۸۰۰ هزار تومان است و تمام اینها باید از جیب وزارت بهداشت پرداخت شود.وی ادامه داد: ما منابع بسیار محدودی داشتیم و در شرایطی که قیمت هر تست ۲۵۰هزار تومان برایمان تمام می شد، روزی ۶میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان هزینه تست می دادیم. اکنون تصور کنید قرار باشد ظرفیت انجام تستهای روزانه به ۵۰هزار مورد برسد؛ آن زمان باید چه مبلغی را پرداخت کنیم.وزیر بهداشت گفت: خوشبختانه امروز متوجه شدیم ۶۰۰میلیون یورو باقیمانده از آن یک میلیارد یورو صندوق توسعه ملی که قرار بود به ما اختصاص داده شود، قرار است به زودی پرداخت شود. اما با کمک بیمه سلامت می توانیم گامهای بزرگتری را در زمینه انجام تستها و افزایش بیماریابی انجام دهیم.نمکی پوشش بیمه ای خدمات مراقبت در منزل را نکته ای بسیار مهم خواند و گفت: با مراقبت از بیمار در منزل، می توانیم هزینه ها را تا حد زیادی کاهش دهیم. این موضوعی است که در بیماران دچار سکته مغزی و قلبی امتحان کردیم.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها