رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 518745

نگرانی آمریکاییها از آشوب و هرج‌ومرج/خرید بیسابقه اسلحه و مایحتاج زندگی

ساعت 24- در حالی که تنها چند روز تا انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا باقی مانده است، عده‌ای به‌خاطر ترس از آشوب داخلی پس از انتخابات، شروع به خرید مایحتاج ضروری و اسلحه کرده‌اند.

laquo;تابیتا کانورس» از شهروندان آمریکایی در این خصوص به نوشته روزنامه «یواس‌اِی تودی» گفت، با توجه به افزایش شیوع ویروس کرونا، تظاهرات‌های اخیر و افزایش خشونت‌های مربوط به انتخابات، معلوم نیست در این کشور چه اتفاقاتی رخ خواهد داد.

کانورس گفت، از چندی پیش در حال خرید و انبار کردن کنسرو مواد غذایی، دستمال توالت و دیگر مایحتاج زندگی است و حتی شوهرش را متقاعد کرده محض اطمینان یک اسلحه تهیه کند.

به نوشته این روزنامه، اغلب کارشناسان خشونت‌های پراکنده‌ای را در آستانه انتخابات پیش‌بینی کرده‌اند. این در حالی است که نا آرامی‌های کوچکی نیز تاکنون به وقوع پیوسته‌اند. به همین دلیل خرید مردم آمریکا در سلاح و مهمات رکورد زده است.

از سوی دیگر مردم کم کم در حال کندن برچسب‌ها و تابلوهای انتخاباتی از مقابل منازلشان هستند تا احتمال مورد حمله قرار گرفتن در آشوب‌های انتخاباتی کاهش یابد. عده‌ای دیگر نیر در حال گریختن به نواحی روستایی و خارج از شهر یا ایجاد سنگرهای دست‌ساز هستند.

تابیتای ۴۴ ساله که یک جمهوری‌خواه است و امسال برای اولین بار به دموکرات‌ها رأی داده است به یواس‌ای تودی گفت: «جنگ داخلی؟ چنین چیزی ممکن است سال‌ها طول بکشد. به این اندازه ذخیره مایحتاج نداریم و ممکن است مجبور شویم بیرون برویم و گوزن شکار کنیم».

با این‌که به گفته سازمان عفو بین‌الملل ۹۰ درصد اعتراضات ماه‌های اخیر آمریکا علیه نژادپرستی و بدرفتاری‌های پلیس به‌صورت مسالمت‌آمیز برگزار شده است، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور این کشور به‌طور مکرر مدعی شده معترضان غارتگر و خرابکار هستند و دستور سرکوب آن‌ها را صادر کرده است.

از سوی دیگر راست‌گرایان افراطی و سفید ‌برتر پنداران آمریکایی نیز در حال صف‌آرایی هستند و ترامپ اخیراً در مناظره انتخاباتی خود به آن‌ها گفت کنار بایستید و آماده باشید. او بارها در حساب توئیتری خود نوشته است بدون شک در انتخابات تقلب خواهد شد و حامیانش باید آماده برخورد با متقلبان باشند.

در حالی که هفته پیش رسانه‌های آمریکایی از وقوع آتش‌سوزی که ظاهراً عمدی بوده، در یکی از صندوق‌های اخذ رأی در ایالت «کالیفرنیا» خبر دادند، روز سه‌شنبه نیز یکی دیگر از صندوق‌های رأی‌گیری در «بوستون» ایالت ماساچوست به آتش کشیده شد.

خبرگزاری فرانسه امروز پنجشنبه گزارش داد، به دنبال نگرانی‌ها از احتمال وقوع اعتراضات و خشونتهای عمومی بعد از انتخابات آمریکا، بسیاری از صاحبان فروشگاهها و ادارات در آمریکا در حال مستحکم‌تر کردن حفاظهای ساختمانهای تجاری و اداری هستند تا با این روش بتوانند از خسارات احتمالی جلوگیری کنند.

پایگاه خبری هیل روز چهارشنبه نوشت، در مطالعه‌ای که هفته گذشته منتشر شده، درباره احتمال بالای خشونت مسلحانه مرتبط با انتخابات از سوی گروه‌های شبه‌نظامی در پنج ایالت آمریکا هشدار داده شده است.

شبکه «ان‌بی‌سی» نیز پیش‌بینی کرده با توجه به این که انتخابات امسال آمریکا در زمینه‌ای از خصومت حزبی و ناآرامی‌های اجتماعی اتفاق می‌افتد، فشار بی‌سابقه‌ای به روسای پلیس و کلانترها برای حفظ نظم در پایگاه‌های رای‌گیری وارد خواهد شد. وضعیتی که به گفته این رسانه، گروه‌های شبه‌نظامی راستگرای حامی ترامپ که به درخواست او «ارتش ناظران بر انتخابات» را تشکیل داده‌اند به تشدید آن دامن می‌زنند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها