رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 518815

شمس الدین حسینی وزیر اقتصاد در دورۀ محمود احمدی نژاد

60 میلیون ایرانی نیازمند کمک های غذایی

ساعت 24 - شمس الدین حسینی، نماینده مجلس شورای اسلامی، و وزیر پیشین اقتصاد در دولت محمود احمدی نژاد، در گفتگو با تسنیم، دولت حسن روحانی را کاملاً بی توجه و منفعل نسبت به وضعیت وخیم معیشتی مردم دانسته و گفته است که "دولت نسبت به کسری بودجه خود حساس است، اما، توجه ای به کسری بودجه خانوارها ندارد" که سال به سال فقیرتر شده اند.

فقر
dir="RTL">شمس الدین حسینی گفته است که "درآمد سرانۀ مردم ایران در ده سال گذشته رشد نداشته و در دو سال گذشته با افت کلی نیز روبرو بوده است." او تصریح کرده است که "از سال ٩٣ توزیع درآمد در کشور به طور ممتد بدتر شده است. شاخص ضریب جینی از ٣٦ درصد در سال ٩٢ به ٤١ درصد در سال ٩٨ رسیده است." حسینی در ادامه افزوده است که به اینها "جهش های قیمتی سه سال گذشته را نیز اضافه کنید" تا وخامت وضعیت معیشتی مردم "روشنتر شود."حسینی افزوده است که نه فقط "دولت برنامه ای برای حل این معضل ندارد" و اهمیت آن را درک نکرده، بلکه "به عینه منفعل" است و "برای جبران فشار قیمت ها بر مردم برنامه ای" ارایه نکرده است.

شمس الدین حسینی در پایان گفته است که بر اساس برآوردهای مجلس، دست کم شصت میلیون ایرانی نیازمند کمک های فوری غذایی هستند. او هزینۀ کمک های غذایی به این شصت میلیون نفر را سی هزار میلیارد تومان اعلام کرده که تنها معادل بیست روز هزینۀ دولت در سال است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها