رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 518847

با فراز فاطمی از شرایط لیگ‌برتر تا دست باز اسکوچیچ در تیم‌ملی

ساعت 24-ستاره سابق خط حمله تیم های استقلال و پرسپولیس معتقد است تیم ملی مهاجمان آماده ای در اختیار دارد.

تیم ملی با هدایت دراگان اسکوچیچ در آستانه آزمونی مهم است. 4 بازی سرنوشت ساز که دوتای آن مقابل بحرین و عراق، برای ایران حکم مرگ و زندگی را دارد و تیم ملی باید برای صعود به مرحله بعدی انتخابی جام جهانی، تمامی 12 امتیاز پیش روی خودش را کسب کند.

در این مسیر، اسکوچیچ مهاجمانی دارد که می توانند در هر لحظه معادلات پیچیده را به نفع ایران تغییر دهند و با گلزنی های خود، پیروزی را برای تیم ملی رقم بزنند.

در خصوص این مهاجمان آماده و ظرفیتی که در اختیار سرمربی تیم ملی است، با فراز فاطمی صحبت کرده ایم. مهاجمی که علاوه بر سه سال حضور در استقلال و دو سال حضور در پرسپولیس، و همچنین پوشیدن پیراهن تیم هایی نظیر فجرسپاسی،ذوب آهن و مس کرمان، سابقه حضور در تیم ملی را در اوایل دهه 80 هم در کارنامه خود دارد. فاطمی همچنین در پایان، در خصوص شرایط استقلال زیرنظر محمود فکری هم صحبت کرده است.

*بحث ما در مورد خط حمله تیم ملی است. بعد از سال ها می بینیم که تیم ملی فوتبال ایران، تعداد قابل توجهی مهاجم نوک در خط حمله خودش دارد. از کاوه رضایی و سردار آزمون گرفته تا مهدی طارمی و کریم انصاری فرد و مهدی قایدی و حتی علی علیپور. به نظر شما حضور این تعداد مهاجم آماده به نفع تیم ملی است و یا اینکه ممکن است کار سرمربی را برای انتخاب نفرات مورد نظرش سخت کند؟

-به نظر من این اتفاق، اتفاق بسیار خوبی است. چرا که این بازیکنان اکثرا لژیونر هستند و در تیم های بین المللی مشغول فوتبال بازی کردن هستند و از آمادگی خوبی برخوردارند. ضمن این که هر کدام از این بازیکنان هم توانایی های خاص خود را دارند.این اتفاق باعث می شود تا دست مربی برای چینش سیستم های مختلف باز باشد و از هرکدام از این فورواردها در مواقع مورد نیاز استفاده کند.

*به سیستم تیم ملی اشاره کردید. آقای کی روش در زمان حضورش معمولا از یک مهاجم استفاده می کرد و در کل توانست عملکرد خوبی از خود به جای بگذارد. در ادامه آقای ویلموتس رو به استفاده از دو مهاجم آورد که اصلا موفق نبود. فکر می کنید در حال حاضر که تیم ملی چنین ظرفیتی در خط حمله خود دارد، آقای اسکوچیچ در چهار مسابقه پیش روی تیم ملی از چه رویکردی استفاده خواهد کرد؟

-این مسئله بستگی به استراتژی و رویکرد سرمربی فعلی تیم ملی دارد. آقای کی روش بیشتر رویکرد تدافعی داشت و تلاش می کرد تا خط دفاع تیم ملی را تقویت کند. با این حال از مهاجمان تیم ملی هم به خوبی استفاده می کرد و حتی شاهد این مسئله بودیم که مهاجمی مثل مهدی طارمی در پست بال چپ به میدان می رفت و قدرت تهاجمی تیم ملی را افزایش می داد.

رویکرد آقای ویلموتس هم استفاده از دو مهاجم بود و باید ببینیم اسکوچیچ چگونه عمل خواهد کرد. به نظر من دست ایشان برای استفاده از مهاجمان بسیار باز است چرا که این مهاجمان هم جوان هستند و هم بسیار توانمند هستند و این مسئله به هجومی شدن تیم ملی کمک می کند.

*اگر شما به جای سرمربی تیم ملی بودید، در دو بازی سرنوشت ساز با بحرین و عراق به کمک این مهاجمان به سراغ رویکرد هجومی می رفتید و یا احتیاط را در دستور کار قرار می دادید و سعی می کردید از تک فرصت ها استفاده کنید؟

-قطعا انتخاب من رویکرد تهاجمی بود. بخاطر اینکه که ما در استادیوم آزادی مقابل این تیم ها بازی خواهیم کرد و همچنین اینکه ما ایران هستیم و از سطح فوتبالی بالاتری نسبت به بحرین و عراق برخوردار هستیم. ضمن اینکه نباید فراموش کنیم ما در کل تیم ملی خیلی خوبی داریم یعنی به جز خط حمله، در بقیه پست ها هم شرایط خوبی داریم و می توانیم با ارائه فوتبالی هجومی، علاوه بر شکست دادن تیم های کامبوج و هنگ کنگ، عراق و بحرین را هم شکست بدهیم و از این گروه راهی مرحله بعد بشویم. ما به هیچ عنوان فرصت اشتباه نداریم و باید تمامی امتیازات باقی مانده را برای رسیدن به جام جهانی کسب کنیم.

*آقای فاطمی اگر موافقید کمی هم در مورد استقلال صحبت کنیم. به نظر شما محمود فکری که چند سالی هم، همبازی شما در استقلال بوده می تواند جانشین خوبی برای فرهاد مجیدی باشد و استقلال را در حد یک مدعی قهرمانی راهی رقابت های لیگ برتر کند؟

-در درجه اول بنظر من انتخاب آقای فکری انتخاب خوبی بوده است اما به شرطی که مدیریت هم تمام و کمال از او حمایت کند و بازیکن های مورد نیازش را بگیرد و در کل به صورت همه جانبه از ایشان حمایت کند. محمود فکری در سه سالی که من در استقلال بازی می کردم، کاپیتان تیم بود و کاریزمای بالایی در مدیریت تیم داشت و من فکر می کنم که او می تواند حواشی اطراف استقلال را به خوبی کنترل کند و باید از فکری حمایت شود.

*یکی از انتقاداتی که به فکری وارد است، این است که او در تیم های لیگ یکی و در تیمی متوسط مثل نساجی عملکرد خوبی داشته و مشخص نیست در تیم بزرگی مثل استقلال هم بتواند آن موفقیت ها را تکرار کند یا خیر.

-من فکر نمی کنم که آقای فکری مشکلی در این خصوص داشته باشد چرا که هم توانایی بالایی در جمع کردن حواشی اطراف تیم دارد و هم اینکه طی این سالیان اخیر، از لحاظ فنی هم با تجربه شده است و در کل می تواند عملکرد موفقی در استقلال از خود به جای بگذارد.

*در پایان اگر نکته ای مدنظرتان است، بفرمایید.

-نکته خاصی نیست. فقط می توانم برای تیم های بزرگ کشور و تیم ملی فوتبال ایران در مسابقات پیش رو آرزوی موفقیت داشته باشم.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها