رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 518944

عملیات پنتاگون در شمال نیجریه برای نجات یک گروگان آمریکایی

ساعت24-وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد نظامیان این کشور در عملیاتی در شمال نیجریه، یک شهروند آمریکایی را که از سوی افراد مسلح به گروگان گرفته شده بود، آزاد کردند.

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد نیروهای این کشور عملیاتی را برای نجات یک گروگان در شمال نیجریه اجرا کردند.

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، «جاناتان هافمن» سخنگوی ارشد پنتاگون اعلام کرد این عملیات برای نجات یک شهروند آمریکایی که توسط گروهی از افراد مسلح به گروگان گرفته شده بود، با موفقیت انجام شد و در نتیجه آن، این شهروند نجات پیدا کرد.

وی افزود هیچ یک نظامیان ارتش آمریکا در این عملیات صدمه ندیدند.

رسانه‌های نیجریه بیستم مهر از حمله مردان مسلح به یک ایالت واقع در شمال نیجریه و کشته و مجروح شدن چند نفر خبر دادند.

خبرگزاری «اسپوتنیک» به نقل از رسانه‌های نیجریه‌ای نوشت که این حملات روزهای جمعه و شنبه رخ داد و طی آن مردان مسلح به دهکده‌های «کیداندان» و کادایی» واقع در ایالت «کادونا» حمله کردند. طی این حملات دستکم دوازده تن کشته و هشت تن مجروح شدند. منابع محلی از شمار زیاد مهاجمان مسلح در این دو یورش مسلحانه خبر دادند.

نیجریه مدت‌هاست که تحت حملات تروریستی گروه بوکوحرام قرار دارد و با وجود تلاش‌های دولت مرکزی وضعیت در این کشور آفریقایی کماکان متلاطم است.

از سال ۲۰۰۹ در عملیات‌های تروریستی بوکوحرام در نیجریه بیش از ۲۰ هزار نفر کشته و میلیون‌ها نفر نیز آواره شدند. این گروه همچنین از سال ۲۰۱۵ حملاتی را به کشورهای مجاور مثل کامرون، چاد و نیجر انجام داده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها