رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 519243

دلایل استفاده کسب‌وکار از رپورتاژ آگهی

رپورتاژ تبلیغی / امروزه با ورود خیل عظیمی از بیزینس‌ها به دنیای کسب و کار دیجیتال مواجه هستیم. فعالیت در این محیط قواعد و چهارچوب‌های خاص خود را میطلبد که هرچه کسب و کارها به این معیارها نزدیک تر باشند شانس موفقیت بالاتری خواهند داشت.

h1 dir="RTL">

یکی از مباحث مهمی که مورد توجه اکثر کسب و کارها قرار گرفته است، بحث تبلیغات در فضای اینترنت است. تبلیغات یکی از مهم ترین معیارهای رشد کسب و کارها محسوب می‌شود که سرمایه‌گذاری مالی و زمانی خاص خود را می‌طلبد. در واقع با افزایش عضویت در شبکه‌های الکترونیک، تبلیغات در این شبکه‌ها به مهمترین و اثرگذارترین فعالیت‌های بازاریابی تبدیل شده است و یک منبع خوب به منظور جذب مشتریان بالقوه است. رپورتاژ آگهی یکی از جدیدترین و موثرترین شیوه‌های تبلیغاتی نوین است که آورده نسبتا قابل قبولی را برای سایت‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی به ارمغان آورده و مورد توجه سئوکاران قرار گرفته است.

رپورتاژ آگهی چیست؟

همانطور که از ظاهر کلمه رپورتاژ میتوان دریافت این کلمه از کلمه فرانسوی (reportage) اقتباس شده و در لغت به معنای نوعی گزارش می‌باشد. در واقع شما در این روش به صورت نامحسوس و غیرمستقیم در حال مارکتینگ و تبلیغ محصولات و خدمات خود در قالب آموزش یا نوعی اطلاع به خواننده یا مراجعه کننده سایت میزبان هستید. پس می‌توان گفت رپورتاژ آگهی روشی غیر مستقیم به منظور :

· معرفی و شناخت نیازمندی‌های موجود

· و در ادامه معرفی و تبلیغ کسب و کار خود

به منظور جذب مشتری ، افزایش نرخ بازدید و نهایتا رشد نرخ فروش است.

مزایای رپورتاژ آگهی در بهبود رتبه سایت

همانطور که در ابتدای این مقاله به آن اشاره کردیم رپورتاژ آگهی در صدر روش‌های تبلیغاتی دیجیتال قرار گرفته است و اگر در رسانه‌های معتبر و مرتبط منتشر شود میتواند تاثیرات مثبتی بر بیزینس شما داشته باشد. از جمله مزایای رپورتاژ آگهی در بهبود رتبه سایت می‌توان به :

· برندسازی: زمانییکه کسب و کار شما توسط سایت‌های معتبر معرفی گردد به طور معمول موجب افزایش اعتبار و شناخت شما نزد مشتریان و کاربران می‌گردد و این خود گامی موثر در راستای برندسازی؛ که خود عاملی مهم در گسترش کسب و کار است؛ می‌شود.

· دریافت بک لینک دائمی: از دید موتورهای جست‌وجو طبیعی بودن بک لینک و همچنین دائمی بودن آن مزیت مورد توجهی است که منجر به ارتقا جایگاه وبسایت شما در نتایج جستوجو خواهد شد. از طرفی بک لینک های دائمی نیست یکی از فاکتور های سنجش ابزار الکسا است. پس با انتشار رپورتاژ آگهی نیز میتوانید افزایش رتبه الکسا را برای سایت خود داشته باشید.

· مقرون به صرفه بودن: در مقایسه با سایر روش‌های تبلیغاتی این روش هزینه کمتری را برای مدیر سایت دربر دارد.

· ارتقا سئو سایت: هرچقدر که سایت منتشر کننده بک لینک از نظر موتورهای جست وجو از اعتبار بالایی برخوردار باشد، تاثیرات آن بر رتبه سایت شما نیز به مراتب بیشتر خواهد بود. نشر رپورتاژ و به طبعیت از آن، بک لینک های دائمی در سایتهایی با اعتبار قابل قبول، افزایش رتبه، بهبود جایگاه سایت در موتور های جستوجو و افزایش اعتبار را برای شما به ارمغان خواهد داشت.

· موثرتر از سایر روش‌های تبلیغاتی: از آنجایی که ریپورتاژ خبری در بین مقالات و مطالب اصلی سایت منتشر میشود و رد و نشانی از تبلیغاتی بودن آن وجود ندارد، حس اعتماد بیشتری را در خوانندگان و کاربران آن سایت بوجود می‌آورد و همین موضوع منجر به دیده شدن و بیشتر خوانده شدن متن رپورتاژ اگهی و در واقع متن تبلیغاتی شما می‌شود.

قواعد نوشتن رپورتاژ آگهی

ممکن است متصور باشید که نوشتن رپورتاژ کار ساده ایست. غیر از این هم نیست اما اگر این امر بصورت اصولی صورت نگیرد ممکن است نتیجه مطلوبی بهمراه نداشته باشد و به عکس آثار مخربی بر روی رتبه سایت شما بگذارد. لذا نوشتن مقاله رپورتاژ بایدها و نبایدهایی دارد که در ادامه به معرفی آنها خواهیم پرداخت:

· کپی نبودن مقالات: سعی کنید مطالبی که برای متن رپورتاژ آگهی در نظر می‌گیرید، زایده ذهن خودتان باشد و از سایر مقالات کپی نکرده باشید. در غیر اینصورت الگوریتمهای گوگل شما را شناسایی کرده و جریمه‌های سنگینی از جمله حذف شدن از صفحه نتایج جستوجوی کاربران را برای شما در نظر خواهد گرفت

· نداشتن لحن تبلیغاتی: هر چه مقاله شما لحن تبلیغاتی بیشتری به خود بگیرد، امکان عدم اعتماد خواننده به مقاله شما بیشتر میشود و این اتفاق موجب ریزش بازدیدکنندگان وبسایت شما خواهد شد.

· رعایت اصول مقاله نگاری: سعی کنید به مقالاتی که برای رپورتاژ خود مینویسید به مثابه یک مقاله رسمی نگاه کنید و تمامی اصول مقاله نگاری را در آن رعایت کنید.

· مدیریت فاصله زمانی انتشار رپورتاژ و سایت‌های پذیرنده‌ رپورتاژ: سعی کنید مقالات خود را در فاصله ‌های زمانی غیر خطی و نه در یک زمان مشخص منتشر کنید. ضمن اینکه حواستان به سایت‌های میزبان انتشار رپورتاژ آگهی نیز باشد. سعی کنید از هر سایت تنها یکبار برای خرید تضمینی رپورتاژ اقدام کنید.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها