رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 519947

چرا باید مقاله خود را در ژورنال‌های ISI چاپ کنیم؟

رپورتاژ تبلیغی / مطمئنا بسیاری از افراد که در مقاطع ارشد و دکتری تحصیل می‌نمایند، با ژورنال‌های ISI و انتشار مقاله در این مجلات آشنا هستند و بخشی از دغدغه تحصیلی آن‌ها را برای ارسال و گرفتن اکسپت مقاله به خود اختصاص داده است.

div>

ممکن است بخشی از این سطح دغدغه به علت هزینه ویرایش مقاله ارسالی برای دریافت پذیرش از سمت ژورنال موردنظرشان، و یا چگونگی انجام دقیق فرآیند نگارش تا پذیرش آن باشد. در این مقاله ما به روش، اصول و چرایی چاپ مقاله در مجلات ISI می‌پردازیم و چندین نکته عملی در این خصوص را اشاره خواهیم کرد.

چرا باید مقاله خود را در ژورنال‌های ISI چاپ کنیم؟

در دنیای امروز چاپ یک مقاله علمی در ژورنالی معتبر به‌ مانند مدالی در رزومه شما محسوب می‌شود.

شما به عنوان یک محقق ممکن است نیاز به ارتقا رتبه خود در مجموعه‌ای که در آن مشغول به کار هستید داشته باشید و یا بخواهید ایده و کشف جدید خود را جهانی کنید و یا برای پروژه‌های خود به دنبال حمایت مالی باشید.

احتمال اینکه شما در جهت دفاع از پایان‌نامه و ادامه تحصیل خود در مقاطع بالاتر نظیر دکتری و فوق دکتری نیاز به ارتقا داشته باشید نیز وجود دارد.

اینجاست که به منظور تحقق این اهداف جای خالی یک مقاله چاپ شده با نام خودتان را، در مجله‌ای معتبر حس خواهید کرد.

در ابتدا خوب است به مراحل چاپ مقاله نگاهی داشته باشیم:

اصول و روش چاپ مقاله

· نگارش مقاله در یک موضوع ارزشمند

· تدوین مقاله بر اساس اصول مقاله‌نویسی بین‌المللی

· انتخاب ژورنال

· ویرایش مقاله

· سابمیت مقاله

· بازنویسی و اصلاح

· دریافت پذیرش مقاله

نگارش و تدوین مقاله

اولین و شاید مهم‌ترین گام در فرآیند چاپ مقاله را می‌توان نگارش مقاله در یک موضوع درست، علمی و جذاب برای سردبیران مقاله دانست. پس در زمان نگارش مقاله بایستی به یکسری از نکات توجه داشت: موضوع مقاله شما باید جذاب، خلاقانه، به‌روز، قابل دفاع و مفید باشد.

اگر شما بتوانید میخ اول خود را در فرآیند چاپ مقاله یعنی پیدا کردن موضوع و نگارش مقاله، با مشخصات گفته شده را محکم بکوبید شاید بتوان گفت نیمی از راه را طی کرده‌اید.

پس از یافتن موضوع، حال نوبت این است که مقاله خود را طبق فرمت و ساختار یک ژونال ISI نگارش کنید.

هر مقاله‌ای که بخواهد در یک ژونال ISI پذیرفته شود، نیازمند این است که ساختار کلی این مجلات را به درستی رعایت نماید.

ساختار مقاله علمی شامل بخش‌هایی اعم از: عنوان، چکیده، اسامی نویسندگان، مقدمه، بحث و ... می‌شود که هر یک از آن‌ها مرهون یکسری تکنیک و روش‌ها در نگارش و ساختار هستند.

اگر شما بخش نگارش خود را پیموده و اکنون در بحث تنظیم فرمت مقاله‌تان دچار مشکل شده‌اید و یا زمان انجام آن را ندارید نگران این موضوع نباشید، ترجمیک به کمک ویراستارهای متخصصی که در زمینه ویرایش مقاله دارای تخصص و تجربه لازم هستند در کنار شماست تا با خیالی آسوده بتوانید کار تنظیم و ویرایش مقاله خود را به آن‌ها بسپرید.

انتخاب ژورنال

انتخاب ژورنال از چند جهت در فرآیند چاپ مقاله شما حائز اهمیت بوده و نیازمند دقت و تحقیق مناسب در آن است.

از معیارهای انتخاب یک ژورنال می‌توان به این موارد اشاره کرد:

· موضوع ژورنال و قرابت آن با رشته و زمینه مقاله تحقیق: مهم است که شما مقاله خود برای ژورنالی ارسال نمایید که به زمینه پژوهش شما مرتبط باشد. برای دریافت چنین ژونال‌هایی کافی‌ست در سایت‌هایی نظیر الزویر Elsevier با اعمال فیلترهایی، ژورنال‌هایی که با رشته و زمینه متن شما فعال هستند را پیدا کنید.

· زمان‌بندی پذیرش مقاله شما در ژورنال موردنظر: این موضوع زمانی که ددلاینی برای پروژه خود تعیین کرده‌اید اهمیتی دوچندان پیدا می‌کند. قبول مقاله و یا دریافت ریوایزی از آن از بین 3 هتفه تا 160 روز متفاوت است. با مراجه به سایت هر یک از این ژونال‌ها می‌توانید از میانگین زمان سابمیت تا چاپ مقاله در آن مطلع شوید.

· اعتبار ژورنال: بر اساس پارامترهای مختلف نظیر ضریب تاثیر Impact Factor، چارک و شاخص اچ H-Index

در نظر داشته باشید هر چقدر موضوع مقاله شما به‌روزتر باشد و جامعیت بیشتری داشته باشد. دست شما برای انتخاب ژورنال بازتر است. یکی دیگر از عوامل موثر در اینکه مقاله شما از سمت ژورنال موردنظرتان پذیرش دریافت کند ویرایش نیتیو مقاله است.

به عنوان فردی که به دنبال چاپ مقاله خود برای تحقق یک هدف هستید فراموش نکنید هر ژورنالی ارزش صرف زمان و هزینه برای چاپ مقاله شما ندارد.

در نظر داشته باشید از بین 3000 نشریه‌ای که توسط Springer منتشر می‌شوند کمتر از 500 نشریه در سری درجه یک Q1 قرار می‌گیرند و ارزش این را دارند که به رزومه شما افزوده شوند.

پس برای تحقق این هدف و چاپ مقالتان در این ژورنال‌ها یکی از عوامل اساسی اکسپت مقاله شما این است که زبان متن شما در درجه بالا و استاندارهای یک ژورنال باشد.

ویرایش مقاله

احتمالا یکی از حساس‌ترین و استرس‌زاترین اتفاقاتی که شما تجربه خواهید کرد فرآیند چاپ مقاله در یک ژورنال بین‌المللی است. یک مقاله علمی در واقع دست‌رنج یک عمر تحقیق و پژوهش شما است.

انجام امور پژوهشی و تحقیقاتی متفاوت برای نگارش مقاله، به اندازه کافی از شما وقت و انرژی را دریافت کرده پس چه خوب است است بقیه مراحل را که به صورت تخصصی‌تر می‌شود و نیاز به حساسیت بیشتری برای انجام دارد را به افراد باتجربه و متخصصی که در این زمینه فعالیت دارند بسپارید.

در اینجا سایت ترجمیک که یکی از سایت‌های آنلاین ترجمه مقاله است را بخاطر داشته باشید و از آن برای ویرایش مقاله خود کمک بگیرید.

سایت ترجمه ترجمیک علاوه بر اینکه ویرایش مقاله شما را به صورت کاملا تخصصی انجام می‌دهد، کار سابمیت و ارسال مقاله شما را نیز در صورت نیاز شما پشتیبانی می‌کند. سابمیت مقاله شما پایان مسیر شما نیست.

ترجمیک با گارانتی مادام‌العمری که برای مقاله‌های خود ارائه می‌دهد، تا زمان اکسپت مقاله کار شما را پشتیبانی می‌کند و در صورت نیاز به ویرایش مجدد بدون دریافت هزینه اضافی کار ویرایش مقاله شما را انجام می‌دهد.

اگر کار پژوهش و نگارش مقاله شما به پایان رسیده و اکنون برای ویرایش آن به دنبال مرکزی معتبر هستید همین الان به سایت ویرایش مقاله ترجمیک مراجعه کنید.

همچنین ممکن است به دنبال ارتقا رزومه و رتبه شغلی و تحصیلی خود باشید که در این مطلب سعی در پرداختن به راه‌حل آن داشتیم که امیدواریم برای شما راهگشا و مفید بوده باشد.

به‌خاطر داشته باشید اگر کار ویرایش مقاله شما توسط ترجمیک به اتمام رسیده و اکسپت مقاله خود را دریافت کرده‌اید ترجمیک در این خوشحالی شریک کنید.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها