رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 520645

یک هواپیمای حامل ۱۵۰۰ کیلو کوکائین سقوط کرد

ساعت 24 -روز پنجشنبه ۱۲ نوامبر/۲۲ آبان، دستگاه قضایی گواتمالا اعلام کرد که یک هواپیما که بیش از یک و نیم تُن کوکائین حمل می‌کرد، روز گذشته در جنگل‌های نزدیک مرز مکزیک سقوط کرده است. روز دوشنبه قبل، هواپیمای دیگری که حامل حدود یک تن کوکائین بود در گواتمالا ساقط شده بود.

dir="RTL">بقایای هواپیمایی که دیروز سقوط کرد، در یک منطقۀ حفاظت شده به اسم "لاگونا دِل تیگره" (تالاب ببر) پیدا شد. مقدار کوکائین به دست آمده از این هواپیما ۱۵۳٩ کیلوگرم، و ارزش آن بیش از ۲٠ میلیون دلار اعلام شده است. هیچ اثری از سرنشینان هواپیما در دست نیست.اما در سقوط هواپیمای اول که حامل ۱٠۲٨ کیلوگرم کوکائین به ارزش ۱۴ میلیون دلار بود، یک نفر کشته و دو قاچاقچی زخمی و بازداشت شدند.پنج روز قبل از آن، اجساد سه نفر همراه با شش بسته مواد مخدر در جنگل‌های گواتمالا پیدا شده بود. این افراد نیز در سقوط هواپیما کشته شده بودند.

باز هم قبل‌تر، روز ۲۴ سپتامبر، هواپیمای دیگری که از ونزوئلا حرکت کرده و حامل کوکائین بود، با چهار سرنشین سقوط کرد که همگی کشته شدند. جسد یک قاچاقچی معروف به اسم جان‌کارلو مِنِسِس که یک سال و نیم پیش، از زندان گواتمالا فرار کرده بود، در میان این کشته‌شدگان تشخیص داده شد.ار آغاز سال ۲٠۲٠ تاکنون، یعنی تقریباً طی ده ماه، بقایای نزدیک به سی هواپیمای حامل مواد مخدر در مناطق دورافتادۀ گواتمالا کشف شده است. معلوم نیست که چند هواپیما پرواز خود را بدون حادثه به پایان رسانده‌اند.به گفتۀ پلیس ایالات متحد آمریکا، ٩٠درصد کوکائین موجود در این کشور از طریق هواپیماهای کوچک و یا از طریق دریا – با قایق یا زیردریایی – از آمریکای مرکزی و مکزیک وارد می‌شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها