رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 521486

توجه به توسعه تکنولوژی در فروش املاک، رونق بازار را به همراه دارد؛

هوش مصنوعی، بهترین دستیار فعالان بازار مسکن

رپورتاژ تبلیغی / بخش فروش یکی از مهمترین قسمت های تولید تا مصرف در بازار مسکن است. زیرا می توان با ایجاد بستری مناسب که شفافیت در معاملات را به همراه دارد، افزایش قیمت ها در این بازار را کنترل کرده و تا حد قابل توجهی سوداگری در این بخش را از بین برد.

dir="RTL" style="text-align:right">

به گزارش ساعت 24 به نقل از خبرگزاری جام جم آنلاین، حمایت از بخش خصوصی در تمام بخش ها، کمک شایانی به فعالان اصناف مختلف می کند و می توان در اشکال مختلف، به صنعتگران و تولیدکنندگان داخل کشور یاری رساند. در مرحله نخست، حمایت از فعالان بخش تولید وبهره برداری لازمه شرایط کنونی اقتصاد کشور است تا بتوان به بهترین شکل، تولید را افزایش و همسو با نیاز بازار توسعه داد.

بخش فروش نیز یکی از مهمترین قسمت های تولید تا مصرف در بازار مسکن است. زیرا می توان با ایجاد بستری مناسب که شفافیت در معاملات را به همراه دارد، افزایش قیمت ها در این بازار را کنترل کرده و تا حد قابل توجهی سوداگری در این بخش را از بین برد.

این مهم مدتی است با بهره گیری از هوش مصنوعی در بخش فروش ایجاد شده و با استفاده از ابزارهایی که سامانه های تخصصی فعال در این بخش ایجاد کرده اند، فروش املاک در بازار ایران توسعه قابل توجهی یافته است. به طوری که با درج قیمت املاک در سامانه های تخصصی، شفافیت را در قیمت گذاری ملک ایجاد کرده و زمانی که متقاضیان و مالکان برای مذاکرات اولیه صرف می کنند، کاهش می یابد. گفتنی است توسعه در این بخش را، سامانه ای هوشمند به نام اینپین با بهره گیری از تکنولوژی روزدنیا در زمینه املاک ایجاد و بستری فراهم کرده تا مردم بتوانند به راحتی خانه رویایی خود را پیدا کنند.

لازم به ذکر است، برای اینکه کاربران اینپین بتوانند بهترین انتخاب ملکی را با صرف زمان و انرژی کمتر داشته باشند، ابزارهای متمایز و متعددی ایجاد کرده است. به طوری که کاربر با وارد کردن نیازهای خود که می تواند شامل جزئیاتی همچون، نوع ساخت، سال ساخت، متراژ، منطقه و ... باشد هوش مصنوعی را برای جستجو در میان انبوهی از فایلهای آماده عرضه به کار می­گیرد.

از سوی دیگر اینپین این امکان را فراهم کرده تا از نظر جانمایی، بهترین مکان برای کاربران پیدا شود. این مهم به وسیله مشخص کردن مناطق پرتردد خانواده، همچون محل کار ، مدرسه، دانشگاه یا حتی خانه والدین باشد. به این صورت با مشخص کردن تمام این مولفه ها بهترین انتخاب های ملکی را به کاربر پیشنهاد می دهد. گفتنی است هنگام جستجوی ملک روی نقشه اینپین، ابزاری در اختیار کاربر قرار می گیرد تا فاصله زمانی و مسافت ملک مورد نظر با محل فعلی اش نشان داده شود. به عنوان مثال اگر در مرکز شهر قرار دارید و متقاضی خرید آپارتمان در اقدسیه هستید، مسافت و مدت زمانی که باید برای بازدید حضوری طی کنید را مشخص می کند.

تکنولوژی، مشاورین املاک را برای توسعه کسب و کارشان یاری می رساند

این ابزارها علاوه بر اینکه مردم را در این گرانی قیمت مسکن کمک می­کند تا بهترین انتخاب ملکی را داشته باشند، مشاورین املاک را یاری می­رساند تا کسب و کارشان با رونق بیشتری همراه شود. این مهم با هدفمندتر شدن فعالیت مشاورین و انتشار سراسری فایل های آماده عرضه در اختیار آنها اتفاق می افتد. از سوی دیگر اینپین درخواست متقاضیان را به مشاورین املاک تخصصی هر منطقه ارسال می کند و هر مشاوری که در متراژ، قیمت و مشخصه های خاصی فعالیت می کند، روی فایل موردنظر متقاضی کار کرده تا بهترین نتیجه برای کاربران حاصل شود.

ابزارهای هوشمندی که تمام متقاضیان ملکی را به هدفشان می رساند

سامانه اینپین برای تمام اقشار جامعه ابزارهایی در نظر گرفته تا بتوانند با جستجوی کمتر و آسان به هدف خود برسند. به این صورت، خانه هایی که مناسب زوج های جوان است، در دسته بندی جداگانه منتشر می شود. همین طور مجردها، دانشجویان، خانه های کوچک متراژ و ارزانتر از قیمت محله نیز در بخش های مختلف طبقه بندی شده اند.

در نتیجه، می توان تمام نیاز های ملکی را از طریق ورود به سامانه اینپین و یا دریافت اپلیکیشن آن که از طریق برنامه های ارائه نرم افزار امکان پذیر است، رفع کرده و بهترین انتخاب را برای خرید یا اجاره مسکن داشت. از سوی دیگر متقاضیان عرضه واحدهای مسکونی نیز می توانند، مشخصات ملک خود را در سامانه اینپین وارد کرده و با انتخاب مشاور املاک معتبر، معامله ملکی موفق و پرسودی را در بستری امن تجربه کنند. در ادامه یکی از مناطق پرتقاضای تهران از نظر مشاورین املاک همکار اینپین را بررسی کرده ایم تا کاربران برای ورود به این محله آشنایی لازم را داشته باشند.

نوسانات قیمت خانه های بالای 150 متر در اقدسیه

اقدسیه یکی از محله های بسیار پرتقاضا برای سکونت در شمال شرق تهران است که به دلیل استقبال بسیار خانواده ها برای سکونت در این منطقه، در چند سال اخیر سازندگان بسیاری به این محله ورود کرده و به ساخت آپارتمان های بزرگ پرداخته اند. این افزایش تقاضا، در کنار مولفه های دیگر، کمی قیمت این محله را نسبت به مناطق همجوارش افزایش داده است. از این رو تغییر قیمت خرید آپارتمان در اقدسیه طی پنج سال اخیر را بررسی کرده ایم.

ابتدای سال 94، قیمت خرید آپارتمان در اقدسیه، هر متر مربع 11 میلیون تومان ثبت شده است. این نرخ نسبتا زیاد مربوط به یک واحد آپارتمان مسکونی 160 متری در مناطق میانی اقدسیه است. گفتنی است روند صعودی قیمت خرید خانه در اقدسیه در همان بازه زمانی هم با شیب رو به بالا همراه بود و طی دوسال این نرخ به 16 میلیون تومان رسید.

شایان ذکر است ابتدای سال 97 تا انتهای آن، قیمت خرید آپارتمان در اقدسیه هر متر مربع نزدیک به 12 میلیون تومان رشد داشت و در اسفند ماه 97 این قیمت به 28 میلیون و 900 هزار تومان رسید. به این ترتیب می توان یکی از دوره های رکودی و افزایش افسارگسیخته قیمت مسکن در این منطقه را همان بازه زمانی دانست. چراکه طی یک ماه این قیمت به 32 میلیون تومان رسید و این افزایش در تعطیلات نوروزی، بی سابقه است.

در این راستا هر ماه از سال 98 نیز نرخ خرید آپارتمان در اقدسیه یک میلیون تومان گرانتر شد و اسفند ماه به 44 میلیون تومان رسید. گفتنی است قیمت مسکن در این محله نیز طی 6 ماه نخست سال 99، با صعود ناباورانه ای روبروشده و شهوریورماه امسال، قیمت خرید آپارتمان در اقدسیه هر مترمربع 64 میلیون تومان ثبت شده است.

اقدسیه روی نقشه و بارترافیکی آن

این محله که در تقسیم بندی شهرداری، در منطقه یک تهران قرار گرفته است تا انتهای بزرگراه شهید صیاد شیرازی امتداد دارد. گفتنی است بزرگراه امام علی(ع) در ضلع شرقی اقدسیه، بزرگراه صدر در ضلع جنوبی و از غرب با خیابان لنگری احاطه شده است. شمال این محله نیز تا بلوار ارتش امتداد دارد.

فلذا این محله نسبتا کوچک از نظر تردد با خودروی شخصی بسیار خوش مسیر است. گفتنی است می توان علاوه بر دسترسی اتوبانی مناسب، جایگاه اجتماعی بسیار خوب ساکنین، آب و هوای مطبوع کوهپایه ای و وجود مراکز تجاری متعدد در اطراف این منطقه، را دلایل تاثیر گذار افزایش جذابیت برای سکونت در این محله و تمایل بسیار خانواده ها جهت خرید آپارتمان در اقدسیه عنوان کرد.

اجاره آپارتمان در اقدسیه

لازم به ذکر است بازار اجاره آپارتمان در اقدسیه کمی بی رونق شده است که از مهمترین دلایل آن، می توان به متراژ بالای خانه ها و معماری و متریال خاصی که هنگام ساخت استفاده شده است، اشاره کرد. از این رو اجاره آپارتمان در اقدسیه هزینه زیادی می خواهد. از سوی دیگر عرضه واحدهای مسکونی به بازار اجاره نیز بسیار محدود است.

گفتنی است یکی از مزایای استفاده از سامانه اینپین وجود فایلهای متعدد خرید و اجاره و مدل مختلف جستجوی آن است. به این صورت کاربر به دنبال خانه نمی گردد، بلکه هوش مصنوعی عمل جستجو را مطابق با نیازهای متقاضی انجام می دهد. کافی است برای آشنایی بیشتر با ابزارهای اینپین، واژه"inpin" را در نوار ابزار جستجوگر خود وارد کنید. منبع این گزارش خبرگزاری جام جم آنلاین بوده است.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها