رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 521587

گسترش پرشتاب کرونا در سراسر جهان

ساعت 24- شمار مبتلایان به کرونا در هند از ۹ میلیون نفر بالاتر رفت. در آمریکا در ۲۴ گذشته حدود ۲۲۰۰ نفر بر اثر پاندمی جان باخته‌اند. آمریکا، برزیل و هند در صدر ابتلا به کرونا قرار دارند. در آلمان شمار مبتلایان به رکوردی تازه رسید.

dir="RTL">در هند ظرف ۲۴ ساعت گذشته ۵۸۴ نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخته‌اند. وزارت بهداشت هند بامداد جمعه (۲۰ نوامبر/۳۰ آبان) اعلام کرد که شمار مبتلایان به کووید۱۹ در هند از ۹ میلیون نفر بالاتر رفته است.از آغاز اپیدمی بیش از ۱۳۲ هزار نفر در هند جان خود را از دست داده‌اند، در هفته‌های گذشته آمار مرگ و میر اندکی کاهش یافته اما در مراکز پرجمعیت همچنان بالاست. دولت برای پیشگیری از کرونا محدودیت‌هایی اعلام کرده و بر مبلغ جریمه نقدی برای نقض مقرراتی مانند نزدن ماسک افزوده است. شامگاه پنجشنبه گزارش شد که ظرف یک شبانه‌روز بیش از ۲۲۰۰ نفر بر اثر پاندمی جان باخته‌اند. بنا بر همین گزارش در ایالات متحده بیش از ۲۰۰ هزار ابتلای تازه ثبت شده است.بنا به آمار دانشگاه جانز هاپکینز، از آغاز پاندمی در آمریکا مجموعا حدود ۲۵۰ هزار نفر بر اثر بیماری‌های عفونی درگذشته‌اند.

به موازات گسترش شدید کرونا، ایالت‌های گوناگون محدودیت‌ها را بیشتر کرده‌اند. برای نمونه از مردم خواسته شده است که از مسافرت در "جشن شکرگذاری" اکیدا خودداری کنند. جشن شکرگذاری مهمترین جشن خانوادگی در آمریکا شناخته می‌شود.در کنار محدودیت‌های دیگر، فرماندار کالیفرنیا برای برخی از شهرستان‌ها از ساعت ده شب تا پنج بامداد منع رفت و آمد اعلام کرده است.

با وجود گسترش شدید ویروس کرونا در ایالات متحده، رئیس جمهور و نزدیکان او همچنان می‌کوشند خطر پاندمی را گذرا و اندک جلوه دهند.مایک پنس، معاون رئیس جمهور، پنجشنبه در کنفرانس مطبوعاتی کارگروه کرونا در کاخ سفید، گفت: «ابتلا به ویروس در سراسر کشور رو به رشد است؛ اما ما به لحظه امیدواری نزدیک می‌شویم و می‌دانیم که مردم آمریکا می‌دانند چگونه عمل کنند».به گفته پنس در هفته‌های آینده افرادی که در وضعیت خطیری قرار دارند، به تدریج واکسن دریافت خواهند کرد. او تصریح کرد: «ما هیچگاه به اندازه امروز این چنین در مقابله با این ویروس آماده نبوده‌ایم».در مکزیک تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار نفر بر اثر بیماری کووید۱۹ جان باخته‌اند. مکزیک از نظر ابتلا به ویروس کرونا، بعد از آمریکا و برزیل و هند، چهارمین کشور در جهان است.

در ۲۴ ساعت گذشته ۵۷۶ نفر در مکزیک بر اثر عفونت کرونایی جان خود را از دست دادند. به گفته وزارت بهداشت برزیل در کشور تاکنون بیش از یک میلیون نفر مبتلا به کرونا ثبت شده است.

رکوردی تازه در آلمان

بنا به گزارش انستیتو روبرت کخ، گسترش ویروس کرونا در آلمان رکوردی تازه ثبت کرده است. بامداد جمعه اعلام شد که ظرف ۲۴ ساعت گذشته ۲۳ هزار و ۶۴۸ نفر به ویروس کرونا دچار شده‌اند. با مرگ ۲۶۰ نفر اکنون شمار جان‌باختگان بر اثر کرونا به ۱۳ هزار و ۶۳۰ نفر رسیده است.در آلمان به گفته بنیاد علمی روبرت کخ از آغاز پاندمی تاکنون ۸۷۹ هزار و ۵۶۴ نفر به بیماری کووید۱۹ دچار شده و از میان آنها ۵۷۹ هزار و صد نفر بهبود یافته‌انددر آلمان فعالیت در بیشتر عرصه‌های زندگی عمومی تعطیل شده، اما دولت مصر است که کودکستان‌ها و مدرسه‌ها همچنان باز بمانند.

بیشتر کارمندان ادارات به دورکاری روی آورده‌اند، اما جامعه‌شناسان هشدار می‌دهند که کار در خانه در درازمدت اثراتی زیانمند به جا می‌گذارد که برای سلامتی جسمی و روحی افراد خطرناک است. آنها هشدار می‌دهند که انسان موجودی اجتماعی است و باید همواره در ارتباط با همنوعان خود باشد.

دویچه وله

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها