رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 521682

روحانی: یارانه ۱۰۰ هزار تومانی پرداخت میکنیم/وارد موج سوم کرونا شدیم/مردم پروتکل‌های بهداشتی را مراعات کنند تا فشار اقتصادی کم شود /کرونا خیلی جدی است

ساعت24-رییس جمهوری از اقدامات جبرانی دولت به خانوارها در شرایط کرونایی خبر داد و گفت:‌ تا پایان سال به نزدیک ۳۰ میلیون نفر ماهانه ۱۰۰ هزارتومان پرداخت می‌شود و ۱۰ میلیون خانوار هم وام یک میلیون تومانی دریافت می‌کنند که بازپرداخت آن ۳۰ ماهه است.

روحانی
حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به آغاز طرح جامع مقابله با کرونا از امروز-اول آذرماه- اظهارداشت: این طرح از امروزدر شهرهایی که وضعیت قرمز، نارنجی و زرد دارند، اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

وی با یادآوری محدودیت‌های کرونایی در زمان‌آغاز شیوع کرونا در اسفند ماه سال گذشته، گفت: در واقع در آغاز شیوع کرونا که مربوط به اسفند سال قبل و فروردین امسال بود که ما یک دوره‌ بسیار سخت داشتیم. مقرراتی وضع شده بود که مردم همکاری خوبی کردند و وقتی ما وارد اردیبهشت شدیم، فشار کرونایی کاملا کم شد.

روحانی افزود: از اوایل اردیبهشت که فشار کم شده بود تا امروز حدود ۶ ماه از آن زمان می‌گذرد، در این مدت متاسفانه در برخی استان‌ها با موج دوم و اخیرا هم با موج سوم کرونا مواجه شدیم که تصمیم بر تعطیلی هوشمند شهرها گرفتیم.

رییس جمهوری افزود: هدف اصلی این است که انتقال ویروس را کنترل کنیم و انتقال ویروس به کمترین حد ممکن برسد. افراد مبتلا را سریعتر شناسایی و درمان کنیم و افرادی که باید قرنطینه شوند، بدون نیاز به بستری شدن به خوبی مراقبت شوند. تجمع و تردد را کاهش دهیم.

روحانی با یادآوری اینکه بعضی جاها ناچار به تعطیلی شدیم تا تجمع و تردد کم شود،‌ ادامه داد: قبلا می گفتیم همه پروتکل‌ها را مراعات کنند به خاطر این که خودتان و اقوامتان سالم بمانید و فشار از دوش کادر درمانی کاهش پیدا کند.

وی گفت: الان علاوه بر اینها ما تمام اصول را مراعات کنیم برای این که فشار اقتصادی بر کسب و کارها و فعالیت‌های اقتصادی هرچه سریعتر کم شود. اگر همه دستورالعمل‌ها را مراعات کنند، ممکن است این تعطیلی‌ها به ۱۰ روز برسد اما اگر مراعات نکنیم ممکن است این دو هفته به نقطه مطلوب نرسد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها