رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 521776

هشدار سازمان‌های امدادی نسبت به خطر قحطی در افغانستان

ساعت 24 - بر اساس تخمین کارشناسان، خطر قحطی حدود ۱۳ میلیون شهروند افغانستان را تهدید می‌کند. تغییرات آب‌وهوایی، کرونا و اوضاع متشنج امنیتی این کشور را بیش از پیش با مشکل‌ روبرو کرده است.

قحطی

سازمان امدادی کاریتاس، وابسته به کلیسای کاتولیک آلمان هشدار داد، مشکلاتی که در دهه‌های اخیر گریبانگیر افغانستان بوده‌اند زمستان امسال به دلیل گسترش ویروس کرونای جدید (سارس‌کوو۲) شدت می‌یابند

روز شنبه، یکم آذر (۲۱ نوامبر) ورا یشکه، مسئول شاخه أفغانستان این سازمان گفت: «خشکسالی و سیل و همچنین أوضاع متشنج امنیتی در افغانستان مانع از این می‌شود که مردم بتوانند از طریق کشاورزی مخارج زندگی خود را تامین کنندبه گزارش خبرگزاری‌ها شمار مبتلایان به کووید ۱۹، بیماری ناشی از سارس‌کوو۲ در افغانستان در حال افزایش است. کارشناسان در ماه ژوئیه تخمین زده بودند که حدود یک‌سوم جمعیت این کشور - بیش از ده میلیون نفر - به این بیماری مبتلا شده‌اند. گفته می‌شود که در حال حاضر خطر قحطی حدود ۱۳ میلیون شهروند اففانستان را تهدید می‌کند.

قرار است روز دوشنبه سوم آذر (۲۳ نوامبر) یک کنفرانس مجازی دو روزه برای جمع‌آوری کمک مالی به افغانستان برگزار شود. پتر نهر، رئیس کاریتاس آلمان هشدار داد، کمک‌های مالی به أفغانستان باید «معقولانه و برای اهداف صلح‌آمیز» هزینه شوند. در کنفرانس مشابهی که چهار سال پیش در بروکسل برگزار شد، شرکت‌کنندگان وعده دادند که ۱۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار به این کشور کمک کنند. چند سازمان‌ امدادی دیگر، از جمله سازمان کمک به کودکان «وورلد ویژن» نیز ضمن هشدار نسبت به افزایش خطر گرسنگی در أفغانستان تاکید کردند که برای برقراری صلح و ثبات در أفغانستان باید کمک‌های مالی طولانی‌مدت توسعه در نظر گرفته شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها