رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 521777

همه حاشیه های هفته دوم لیک برتر فوتبال ایران

ساعت 24 - در هفته‌ای که استقلال نخستین شکست خود در لیگ بیستم را تجربه کرد، پرسپولیس به اولین پیروزی و نخستین گل خود رسید، گل‌گهر سیرجان با امیر قلعه‌نویی به صدر جدول رسید و یک بازی به دلیل بارش شدید باران نیمه‌تمام ماند، میکروفن‌های باز ورزشگاه اهواز، برای دو تیم فولاد و استقلال جنجال‌آفرین شد. یک سو هتاکی و فحاشی قرار گرفت، سوی دیگر اتهام به جادوگری.

منشا

هفته دوم لیگ برتر، با تک بازی عقب افتاده هفته اول آغاز شد. سه‌شنبه، صنعت نفت و پیکان در آبادان به دیدار هم رفتند. پیش از این، سازمان لیگ حرفه‌ای فوتبال ایران، این مسابقه را به دلیل آن‌چه "فراهم نبودن شرایط میزبانی در آبادان" می‌خواند، لغو کرده بود.

در این بازی، صنعت نفت موفق شد میهمان خود را با نتیجه ۲ بر یک شکست دهد. ابتدا حجت حق‌وردی دقیقه ۲۳ میهمان را پیش انداخت. اما در ادامه، طالب ریکانی دو بار دروازه پیکان را گشود تا صنعت نفت نخستین سه امتیاز فصل را کسب کند.

پنج‌شنبه؛ دوئل‌های مقتصدانه

دومین هفته لیگ برتر از پنج‌شنبه با بازی تیم‌های نساجی و تراکتور آغاز شدمهم‌ترین هدف برای علی‌رضا منصوریان، سرمربی تراکتور، شکستن طلسم یازده‌ ماهه‌ تیمش بود. تراکتور از هفتم دی ۱۳۹۸ که مقابل پیکان در بازی خارج از خانه به پیروزی رسید، دیگر طعم پیروزی در روزهایی که میهمان حریفانش شده را نچشیده بود.تراکتور بازی را هجومی آغاز کرد، کنترل بازی را هم در دست داشت ولی دروازه‌اش در دقیقه ۶۹ با شوتی که می‌تواند کاندیدای گل هفته یا حتی گل ماه لیگ برتر شود باز شد. ایوب کلانتری بازیکن نساجی، با شوتی از فاصله بیش از ۳۰ متر دروازه تراکتور را گشود.

دقیقه ۸۲ حمید بوحمدان گل تساوی تراکتور را وارد دروازه نساجی کرد، اما در پایان، دست "علی منصور" در لیگ بیستم دوباره از سه امتیاز کوتاه ماند. طلسم پیروز نشدن "تی‌تی‌ها" در خارج از خانه هم نشکست.نساجی با همین تساوی و چهار امتیاز، در پایان روز شنبه و تا آغاز روز دوم بازی‌های هفته دوم، به صدر جدول لیگ برتر رسید.در اصفهان، شاگردان محرم نویدکیا، با احتیاط و نگرانی بازی را مقابل آلمینیوم آغاز کردند. میهمان می‌دانست که حریفش از شوک شکست هفته قبل خارج نشده و میزبان هم نمی‌خواست بی‌محابا به آب و آتش بزند.برنامه‌های رسول خطیبی سرمربی آلمینیوم برای این بازی، استفاده از ۲۵ دقیقه اول برای رسیدن به گل و بعد بستن تمامی فضاها برای گل‌نخوردن بود.

اما سپاهان، با دو جین بازیکن در زمین و روی نیمکت، برای هر تیمی خطرناک است؛ تصور کنید یک مربی می‌تواند نیمه دوم بازی با حریف کم تجربه‌اش، مهدی کیانی، دانیال اسماعیلی‌فر، محمد محبی و روح‌الله باقری را به عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین کند.

سپاهان نخستین سه امتیاز و پیروزی‌اش در لیگ بیستم را با تک گل سجاد شهباززاده در دقیقه ۵۵ به دست آورد.بازی‌های اقتصادی روز نخست هفته دوم با تساوی یک بر یک نفت مسجد سلیمان و پیکان به پایان رسید. مبارزه دو مربی جوان و تازه‌ کار لیگ برتر فوتبال، زیبا بود اما برنده‌ای نداشت. مجتبی حسینی و ابراهیم صادقی به وضوح برای پیروزی جنگیدند. ساسان حسینی دقیقه ۴۰ و حسین مالکی دقیقه ۵۱ به ترتیب برای نفت مسجد سلیمان و پیکان گل‌زنی کردند.

گل‌های منشا، سریع‌ترین اخراج تاریخ لیگ برتر

جمعه، روز هواداران گل‌گهر شد. پیروزی ۲ بر صفر گل‌گهر سیرجان برابر میزبانش یعنی مس رفسنجان، آن‌ها را در دومین روز از هفته دوم به صدر جدول چسباند.اتفاق مهم‌تر، دو بار گل‌زنی گادوین منشا مهاجم نیجریه‌ای این تیم بود. امیر قلعه‌نویی در بدو ورود به سیرجان و در دست گرفتن هدایت گل‌گهر، از "احیای دوباره گادوین منشا" به عنوان یکی از اهدافش نام برد.هرچند آقای قلعه‌نویی، عادت خودش در صدرنشینی را حتی در سیرجان هم ترک نکرد.در دیگر دیدار روز جمعه، ماشین سازی در تبریز میزبان ذوب‌آهن بود. حمید حاج ملک داور بازی، ثانیه‌هایی پس از دمیدن در سوت آغاز مسابقه، وحید محمدزاده را به دلیل خطای خشن از زمین اخراج کرد. این سریع‌ترین اخراج تمام ادوار لیگ برتر فوتبال ایران بود.سعید مظفری‌زاده داور بازنشسته فوتبال ایران، در گفت‌وگو با رسانه‌های ایران، تصمیم داور بازی در این اخراج سریع را "عجولانه و اشتباه" دانست.با این حال ذوب‌آهن گلی که دقیقه ۸۰ توسط پیمان بابایی وارد دروازه‌اش شده بود را با گل قاسم حدادی‌فر در دقیقه ۸۹ جواب داد و به تساوی در روز ۱۰ نفره‌اش رسید.

نکونام، کاپیتان همیشه برنده

این سوال را وقتی از خودتان می‌پرسید که ۹۰ دقیقه بازی شاگردان جواد نکونام و محمود فکری را دیده باشید.این مبارزه دو کاپیتان سابق استقلال در هفته دوم لیگ برتر بود. جواد نکونام فصل گذشته نیز با فولاد، مقابل فرهاد مجیدی دیگر کاپیتان سابق استقلال قرار گرفته بود و البته پیروز شد.فولاد میزبان استقلال در اهواز بود. بازی را با دو حمله برق‌آسا آغاز کرد، اما خوش اقبال بود که دقیقه ۱۹ مهدی قائدی مهاجم استقلال از اشتباه مدافعان میزبان، استفاده نکرد.جریان بازی، به وضوح نشان می‌داد که نه آقای فکری استقلال را برای تساوی به خوزستان برده بود و نه آقای نکونام به کمتر از پیروزی رضایت می‌داد.استقلال دقیقه ۶۳ با خطای عارف آغاسی روی مهدی قائدی و سوت داور، به ضربه پنالتی رسید. پنالتی را وریا غفوری وارد دروازه فولاد کرد. آیا برای جشن پیروزی کمی زود نبود؟

جواب این سوال را دقیقه ۷۲ فرشاد احمدزاده با ضربه سر داد. گل تساوی فولاد به شکلی عجیب به ثمر رسید. آیانادا پاتوسی، یکی از تاثیرگذارترین بازیکنان استقلال در لیگ هجدهم، ضربه ایستگاهی را ارسال کرد و فرشاد احمدزاده بازیکن سابق پرسپولیس که ابتدای فصل مذاکراتی هم با باشگاه استقلال داشت گل را به ثمر رساند.دقیقه ۹۰ خطای محمدحسین مرادمند مدافع استقلال، فولاد و لوسیانو پریرا را به پنالتی رساند. مهاجم فولاد دروازه استقلال را برای بار دوم گشود و میزبان را پیروز بازی پرحاشیه هفته کرد.

خشن‌های هفته

بازی فولاد و استقلال، پیش از آغاز بازی‌های روز شنبه، صلاحیت کسب عنوان خشن‌ترین بازی هفته دوم را کسب کرد.

در نیمه دوم، سعید عزیزیان، مربی دروازه‌بان‌های استقلال به دلیل اعتراض از داور اخطار گرفت. دقیقه ۸۴ درگیری فیزیکی و فنی محمد آبشک و ارسلان مطهری، بازیکنان فولاد و استقلال، با یک پشت پا از بازیکن فولاد به ارسلان مطهری، تبدیل به غوغای پایان مسابقه شد.در همین صحنه، محمد آبشک از فولاد، مسعود ریگی و عارف غلامی از استقلال به دلیل درگیری کارت زرد گرفتند و حسین کعبی مربی فولاد به دلیل "ضربه زدن به بازیکن استقلال" از کنار زمین اخراج شد.همچنین مهران درخشان‌فر، فرشاد احمدزاده و موسی کولیبالی از فولاد و محمدحسین مرادمند از استقلال از داور بازی کارت زرد گرفتند.

پر حرف‌ترین بازی

صداها و تصاویری که در جریان و پس از بازی فولاد و استقلال توسط میکروفن‌ها و دوربین‌های صداوسیما ضبط شد، دردسرهایی را برای هر دو تیم ساخت.ابتدا ویدیویی از محمود فکری سرمربی استقلال در پایان بازی پخش شد که او را در حال فحاشی نشان می‌داد. مشخص نیست آیا "توهین‌های جنسیتی" قطعا بر زبان آقای فکری جاری شده و آیا خطاب او دقیقا به کادرفنی تیم فولاد بوده است یا نه.با این حال مدیران و مربیان تیم میزبان نسبت به این ویدیو واکنش نشان دادند. سعید آذری مدیرعامل باشگاه فولاد جملاتی که از به محمود فکری منتسب شده را "جدا از فرهنگ باشگاه استقلال" دانست و از طرف آقای فکری، از "هواداران این باشگاه" عذرخواهی کرد.عارف عارف‌نیا مدیرحقوقی باشگاه فولاد نیز از شکایت فوری این باشگاه به کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال خبر داد.روز شنبه، خبرگزاری ایسنا با انتشار ویدیویی دیگر، حاشیه‌های این بازی را کامل کرد.براساس فایلی که ایسنا منتشر کرد، شخصی کنار زمین از عبارت "اَجی مَجی لاتَرَجی" استفاده کرده بود. ایسنا، این عبارت را دلیلی برای "اثبات وجود جادوگری در فوتبال ایران" دانست.این عبارت می‌تواند شوخی ساده‌ای از سوی دو بازیکن روی نیمکت هم باشد.آن‌طور که ایسنا گزارش کرده، صدا توسط میکروفن‌های کنار زمین ضبط شده بود.

سیامک نعمتی نخستین گل‌زن پرسپولیس

روز شنبه، آسمان لیگ برتر فوتبال ایران بارانی بود. پرسپولیس در تهران و پیکان در شهر قدس، زیر بارش شدید باران، به ترتیب میزبان صنعت نفت و شهرخودرو بودند.پیکان که در هفته اول، بازی‌اش مقابل صنعت نفت به تاخیر افتاده بود، این بار هم طعم توقف بازی در دقیقه ۲۲ و به تعویق افتادن مسابقه را چشید.حید کاظمی داور این مسابقه به دلیل "باتلاقی شدن زمین" و "وجود نداشتن دید کافی برای بازیکنان و داوران"، دستور به توقف بازی داد.با وجود این‌که برخی رسانه‌های ایران از انجام بازی در روز یکشنبه از دقیقه ۲۲ مسابقه خبر می‌دهند، روابط عمومی باشگاه شهرخودرو در بیانیه‌ای، "بارندگی شدید" را عامل قطع بازی و زمان برگزاری مجدد مسابقه را "زمانی نامعلوم" اعلام کرد.پس پرسپولیس به تنهایی بازی‌های شنبه را به پایان رساند. در عصرگاهی که ورزشگاه آزادی زیر باران شدید پاییزی قرار داشت، یحیی گل‌محمدی با خط زدن نام امید علیشاه، به دلایل انضباطی مقابل صنعت نفت قرار گرفت.میهمان در نیمه اول به وضوح تلاش می‌کرد تمام روزنه‌های دفاعی خود را به روی پرسپولیس ببندد. سیروس پورموسوی سرمربی آبادانی‌ها، فکر همه چیز را کرده بود به‌جز یک خطای پنالتی.دقیقه ۴۳ پاس‌کاری سیدجلال حسینی و حسین کنعانی‌زادگان، دو مدافع میانی پرسپولیس در قلب خط دفاعی صنعت نفت، پرسپولیس را به ضربه پنالتی رساند.محمدرضا اکبریان داور مسابقه خطای مشکوک روی مدافع پرسپولیس را پنالتی تشخیص داد. ضربه پنالتی را هم سیامک نعمتی به گل برتری پرسپولیس تبدیل کرد.پرسپولیس با همین تک گل و با اداره بازی به نخستین پیروزی خود در لیگ برتر بیستم رسید.

در پایان این مسابقه، آقای اکبریان داور مسابقه، یحیی گل‌محمدی را به دلیل لگد زدن به توپ و اعتراض به داوری، از کنار زمین اخراج کرد.

جمله هفته

باشگاه استقلال پس از اظهارات سعید آذری، مدیرعامل باشگاه فولاد در بیانیه‌ای واکنش نشان داد. آقای آذری پس از انتشار ویدیویی مربوط به فحاشی محمود فکری در پایان مسابقه، "فرهنگ باشگاه و هواداران استقلال" را جدا از این جملات سرمربی استقلال دانست.باشگاه استقلال در بیانیه‌ خود نوشت: سعید آذری در جایگاهی نیست درباره اخلاق و فرهنگ صحبت کند.در این بیانیه نوشته شده است که "چون در مکتب استقلال انتشار فیلم‌های مخفیانه و به شیوه جاسوسی جایی ندارد" این باشگاه از انتشار مستندات خود مبنی بر آن‌چه "رفتارهای خلاف ادب و اخلاق بازیکنان و مربیان فولاد" خوانده، خودداری می‌کند

بی بی سی .

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها