رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 521865

باخت پرحاشیه محمود فکری در اهواز

آسمان آبی خیلی زود تیره شد

ساعت 24-«به بازیکنانم خسته نباشید می‌گویم که با تمام وجودشان بازی کردند. به عنوان مسوول فنی از هواداران عذرخواهی می‌کنم و این شکست را گردن می‌گیرم.» اینها جملاتی است که محمود فکری سرمربی استقلال بعد از شکست مقابل فولاد بر زبان آورد. فکری خواست با گردن گرفتن شکست عوض شکایت به زمین و زمان نشان بدهد بر اوضاع تسلط دارد.

خبر
اما درست در همان لحظات هواداران استقلال در فضای مجازی شدیدا عملکرد تیم را به باد انتقاد گرفتند. این اتفاق از یک منظر جالب توجه بود. استقلال با پنالتی دقیقه ۹۰ تک امتیازش را از دست داد اما در بین هواداران کسی از داوری حرف نزد و همه نگاه‌ها به فکری و تصمیماتش معطوف شد. آبی‌ها سوالات زیادی از سرمربی تیم‌شان داشتند. چرا فکری خیلی زود ترکیب تیم را تدافعی کرد؟ چطور تیم ده دقیقه ده نفره بازی کرد و کسی نفهمید؟ تعویض‌های زیاد در دقیقه ۹۴ به چه دردی می‌خورد؟ چرا فرشید باقری بازی می‌کند؟
مسابقه فولاد و استقلال بر خلاف کیفیت خوب زمین، استادیوم مجهز، بازیکنان سطح بالا و سرمربیان جوان و خوشنام بازی جالبی از آب در نیامد. موقعیت‌ها روی دروازه دو تیم بسیار محدود و کمتر از انگشتان یک دست بود. بازی بیشتر در میانه میدان جریان داشت اما نکونام با تیزهوشی و استفاده به موقع از مهره‌هایش توانست این رقابت نزدیک را به نفع خودش پایان دهد. بخش عمده‌ای از فرصتی که به نکو و شاگردانش داده شد به خاطر تصمیمات محمود فکری بود.
استقلال در فاز حمله جای خالی علی کریمی را به‌شدت احساس می‌کند. زوج ارسلان مطهری و مهدی قائدی حمایت چندانی از سوی مسعود ریگی، فرشید باقری، آرش رضاوند و فرشید اسماعیلی نمی‌بینند. خود مطهری هم چندان نتوانسته با قائدی هماهنگی لازم را به دست آورد. در چنین شرایطی تنها بازیکنی که کمی توانسته بود بار هجومی تیم را افزایش دهد، آرش رضاوند بود. بازیکنی که تنها ۵ دقیقه بعد از گل تیمش از زمین بازی خارج شد و محمد دانشگر که یک مدافع است به میدان آمد. بعد از بازی گفته شد سرماخوردگی علت تعویض رضاوند بوده. معلوم نشد فکری از این تعویض انتظار تغییر آرایش از ۲-۴-۴ به ۲-۳-۵ داشت یا از دانشگر خواسته بود وظایف رضاوند را برعهده بگیرد. هرچه بود دانشگر تا موقعی که مصدوم شد شبیه به بچه‌ای رفتار کرد که راه خانه‌اش را گم کرده و نمی‌داند باید کجا برود! این در حالی است که استقلال گزینه‌های بهتری نظیر بابک مرادی روی نیمکت داشت.
سه دقیقه بعد از تعویض رضاوند، فولاد پشت محوطه جریمه استقلال صاحب ضربه کاشته شد. هافبک‌های استقلال که باید فضای بین مدافعان و خط میانی را پوشش می‌دادند، اهمال کردند و مجبور شدند در منطقه‌ای خطرناک به حریف کاشته بدهند. این کاشته منجر به گل اول فولاد شد. گلی که از همه اتفاقات بازی عجیب‌تر بود. فرشاد احمدزاده به عنوان کوتاه‌ترین بازیکن زمین بین فرشید باقری و عارف غلامی و محمدحسین مرادمند که همگی نزدیک به ۱۸۵ سانتی‌متر قد دارند بلند شد و ضربه سر زد و دروازه سیدحسین حسینی باز شد. یارگیری اشتباه و ولنگاری فرشید باقری در این صحنه کاملا مشهود بود.
وقتی بازی به تساوی کشیده شد، استقلال در شرایطی بود که مهره‌های کارآمدش را برای نگه داشتن نتیجه یا تلاش برای زدن گل دوم از دست داده بود. واقعیت این است که هیج تیمی نمی‌تواند با استفاده از محمد دانشگر در خط میانی موقعیت حمله بسازد. نکونام اما تازه فرصت را مناسب دید که از شرایط به وجود آمده نهایت استفاده را ببرد. اضافه کردن ساسان انصاری که توانایی بازی در خط حمله و پشت مهاجم را دارد کفه ترازو را در فاز هجومی به نفع تیمش سنگین کرد. نتیجه سیطره کامل فولاد روی توپ و میدان در ۱۵ دقیقه آخر بازی بود که در نهایت به گل دوم تیم منجر شد. در این بین گاف بزرگ کادرفنی استقلال هم بی‌تاثیر نبود.
یکی از تصمیمات محمود فکری در بازی که حسابی کفر هواداران را درآورد در دقایق پایانی بازی رقم خورد. دانشگر در دقیقه ۸۷ با برخورد با تابلوهای تبلیغاتی مصدوم شد و از زمین بازی بیرون رفت. اما در کمال تعجب کسی به جای او وارد زمین نشد. در حالی که تیم یک یار کمتر داشت از میان کادرفنی پرتعداد آبی‌ها کسی نفهمید که چه اتفاقی افتاده. استقلال ده نفره در دقیقه ۹۰ یک پنالتی داد و شیمبا آن را تبدیل به گل کرد. گفته می‌شود ناهماهنگی بین فکری و مظلومی و دکتر تیم و غرق شدن در جریان بازی باعث این اشتباه عجیب بوده است. ۷ دقیقه طول کشید تا بالاخره بازیکنی به جای دانشگر وارد زمین شد. دیگر تصمیم فکری که تعجب هواداران تیم را به همراه داشت تعویض‌های او در دقیقه ۹۵ بود در حالی که بازی ۶ دقیقه وقت اضافه داشت. محمود فکری دو تعویض همزمان در این لحظه انجام داد که عوض کمک به تیم خودش به فولاد در اتلاف وقت کمک کرد. در این بین درگیری لفظی فکری با دیاباته که از نیمکت‌نشینی شاکی بود هم مزید بر علت شد.
فکری بعد از بازی در مورد تعویض‌هایش گفت: «ما تشخیص دادیم». شکی در این نیست که در بازی فوتبال تصمیم سرمربی تعیین کننده است اما فوتبال امروز با فوتبال ۳۰ سال پیش تفاوت دارد. امروزه چند دقیقه بعد از بازی انواع و اقسام تحلیل‌های فنی از افراد مختلف در دسترس قرار می‌گیرد و هواداران هم درک خوبی از بازی فوتبال دارند. بنابراین دیگر نمی‌توان با گفتن یک جمله نظیر «ما تشخیص دادیم» سر و ته ماجرا بسته شود. اگر توضیحی برای تصمیم سرمربی وجود دارد، بهتر است گفته شود. کاری که فکری نکرد و با گفتن این جمله که کارشناسی داوری هم به اهلش واگذار می‌کند، کنفرانس خبری را به اتمام رساند.
فولاد در نهایت دو بر یک بازی را برد. این شکست هواداران استقلال را خیلی عصبانی کرده است. حواشی بعد از اتمام بازی به شکل فزاینده‌ای رشد داشته است. مخصوصا با انتشار ویدیویی از آخر بازی که فکری را در حال استفاده از کلمات رکیک نشان می‌دهد. سعید آذری مدیرعامل فولاد و هواداران این تیم به‌شدت از اظهارات فکری عصبانی هستند. باشگاه فولاد از فکری شکایت و کمیته انضباطی نیز سرمربی استقلال را احضار کرده است.
حواشی آنقدر زیاده شده که نمی‌توان از آن به عنوان پس‌لرزه‌های باخت یاد کرد. این اتفاقات در حد زلزله است. انتقادات از محمود فکری به حدی بعد از نخستین باخت بالا رفت که برخی پیج‌ها و کانال‌های هواداری که خودشان همیشه دو آتشه بودند از برخی هواداران خواستند کمی صبر پیشه کنند. آنها به این نکته اشاره کردند که تازه بازی دوم لیگ است و هنوز اتفاقی نیفتاده. خود محمود فکری هم گفته ما خوش موقع باختیم تا حساب کار دست‌مان بیاید. اما گویا مساله سر این است که هواداران عصبانی انتظار نمایش متفاوتی از تیم‌شان داشتند؛ نمایشی که اگر به برد منجر نمی‌شود لااقل امیدوارکننده باشد.
استقلال در سه بازی آینده رقابت‌های نسبتا آسانی پیش‌رو دارد. ماشین‌سازی، پیکان و صنعت نفت آبادان رقبای محمود فکری و تیمش هستند. این سه بازی و ۹ امتیازش می‌تواند آسمان تیره استقلال را دوباره آبی و درخشان کند. در عین حال از دست دادن امتیاز مقابل این سه تیم شاید حتی مدافعان فکری را نیز از کوره به در ببرد. فعلا مشکلات زیادی در تیم وجود دارد که باید برطرف شود. خبر خوب البته اضافه شدن بازیکنانی است که کارت بازی‌شان دیر صادر شده نظیر رشید مظاهری و محمد نادری.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها