رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 521908

جو بایدن ومعرفی اعضای کابینه

ساعت 24 - سه هفته پس از انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده، رئیس جمهور منتخب نخستین اعضای کابینه خود را معرفی می‌کند.

dir="RTL">دونالد ترامپ هنوز حاضر به همکاری برای انتقال قدرت نیست. در حالی که دونالد ترامپ همچنان بر ماندن در کاخ سفید اصرار می‌ورزد، رقیب دموکرات او مشغول تکمیل کابینه خود است. به گفته ران کلین، نخستین نامزدهای کابینه رئیس جمهور منتخب روز سه‌شنبه، ۲۴ نوامبر (چهارم آذر) معرفی خواهند شد. کلین خود در روز ۱۱ نوامبر به عنوان رئیس کارکنان کاخ سفید و دستیار بایدن معرفی شده بود. روز ۱۷ نوامبر هم جن اوملی دیلون به عنوان معاون کلین و سدریک ریچموند و مایک دونیلون نیز به عنوان دو تن از مشاوران ارشد رئیس جمهور آینده برگزیده شدند. گفته می‌شود که نیمی از پست‌های مهم کاخ سفید به زنان واگذار می‌شود.

ناظران بر این باورند که بایدن بسیاری از اعضای کابینه را از افرادی برمی‌گزیند که پیش‌تر در زمان معاونت رئیس جمهور باراک أوباما با آنها همکاری داشت. طبق جدول زمانی رسمی، جو بایدن از ۲۰ ژانویه کار خود را به عنوان چهل‌وششمین رئیس جمهور ایالات متحده آغاز می‌کند. تلاش‌های قضایی ترامپ برای رسیدگی به «تخلفات انتخاباتی» تاکنون بی‌ثمر بوده و به احتمال زیاد بایدن در روز مقرر وارد کاخ سفید خواهد شد. تاکنون دادگاه‌های ایالت‌های نوادا، ویرجینیا و پنسیلوانیا شکایت‌های وکیلان ترامپ را رد کرده‌اند.

هنوز ترامپ شکست در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را نپذیرفته، اما گمانه‌زنی درباره اعضای کابینه بایدن بالا گرفته است. انتظار می‌رود در دولت آینده آمریکا برخی شخصیت‌های میانه‌رو جمهوری‌خواه هم حضور داشته باشند. دادگاهی در پنسیلوانیا شکایت تیم وکلای ترامپ را مردود دانست.یک شکست حقوقی دیگر برای تیم انتخاباتی دونالد ترامپ. این بار در یکی از مهم‌ترین و کلیدی‌ترین ایالت‌ها: پنسیلوانیا. دادگاهی در ایالت پنسیلوانیا شکایات واصله از سوی وکلای ترامپ را متکی بر "گمانه‌زنی و بی اساس" دانسته است. توئیتر اعلام کرد که در روز تحلیف بایدن حساب کاربری ویژه رئیس‌جمهور به او واگذار خواهد شد. دونالد ترامپ اعلام کرده است که نتیجه انتخابات را به‌رسمیت نمی‌شناسد و از همکاری با تیم بایدن برای انتقال قدرت خودداری می‌کند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها