رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 522080

اعتراض ترکیه به توقیف کشتی خود توسط یک ناو آلمانی

ساعت 24 - وزارت امور خارجه ترکیه توقیف کشتی تجاری این کشور توسط یک ناو آلمانی در آب‌های مدیترانه را شدیداً محکوم کرد و گفت که کشتی این کشور صرفاً حامل غذا و دارو به قصد مسراته بوده است.

dir="RTL">به گزارش رادیو فرانسه دیروز یکشنبه بیست و دوم نوامبر یک ناو آلمانی کشتی تجاری ترکیه به نام "روزلین" را در چارچوب تحریم‌های اروپا برای جلوگیری از ارسال اسلحه به لیبی توقیف کرد. وزارت امور خارجۀ ترکیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که نظامیان آلمانی کلیه سرنشینان کشتی توقیف شده از جمله ناخدای آن را به زور در اتاقکی حبس و سپس بازرسی بدنی کردند و سپس کل کشتی را مورد تجسس قرار دادند.وزارت امور خارجۀ ترکیه گفته است که این عملیات بر اساس شبهات بی اساس صورت گرفته و تنها پس از اعتراض رسمی آنکارا نظامیان آلمانی پس از ساعت‌ها تجسس به عملیات خود پایان دادند. ترکیه اروپا را متهم می‌کند که از یک طرف مانع از ارسال اسلحه برای حکومت قانونی طرابلس می‌شود و از طرف دیگر ارسال اسلحه برای نیروهای نظامی خلیفه حفتر و متحدانش را از راه‌های هوایی و زمینی نادیده می‌گیرد.از نظر اتحادیۀ اروپا ترکیه و روسیه تحریم های تسلیحاتی اروپا علیه لیبی را نقض می‌کنند.در این حال، چهار کشور اروپایی فرانسه، آلمان، بریتانیا و ایتالیا امروز دوشنبه بیست و سوم نوامبر تهدید کردند کسانی را که مانع از گفتگوهای صلح به منظور استقرار نهادهای انتقال قدرت در لیبی می‌شوند هدف مجازات قرار می دهند.

امروز دوشنبه بیست و سوم نوامبر نمایندگان گروه های مختلف لیبی که هدف‌شان ایجاد یک قدرت واحد سیاسی در این کشور است گفتگوهای خود را از سر گرفتند.دو گروه در لیبی بر سر تصاحب و تقسیم قدرت با یکدیگر می‌جنگند : از یک طرف حکومت اتحاد ملی در طرابلس که از حمایت سازمان ملل برخوردار است و از طرف دیگر نیروهای ژنرال خلیفه حفتر. در حالی که دولت آنکارا از حکومت اتحاد ملی در طرابلس حمایت می‌کند و در این حمایت علاوه بر اسلحه نیروی نظامی نیز به لیبی فرستاده است، روسیه و امارات از قوای ژنرال حفتر پشتیبانی نظامی می‌کنند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها