رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 522320

تحرکات عجیب و جدید ترکیه در شمال عراق برای تقویت حضور نظامی

ساعت24-یکی از اعضای حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق از تحرکات عجیب نیروهای ترکیه در شمال عراق و تقویت حضور نظامی آنها در این منطقه خبر داد.

laquo;علی ورهان» عضو اتحادیه میهنی کردستان عراق، امروز (چهارشنبه - ۲۵ نوامبر)، از حضور شمار زیادی از نیروهای ترکیه در منطقه «حاج عمران» در استان «اربیل» خبر داد.

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه»، تصریح کرد که نیروهای ترکیه تحرکات عجیب خود را از دیروز در منطقه کردستان آغاز کرده‌اند که شامل بازاستقرار و ترددهای مختلف در پایگاه‌های نظامی مختلف خود در استانهای این منطقه بود.

ورهان بدون اشاره به هدف اصلی آنکارا از این اقدام، افزود: نیروهای ترکیه در حال احداث پادگان‌های نظامی جدید در نوار مرزی و استقرار سامانه‌های نظارتی و پایشی هستند و همزمان با آن، نیروها و تجهیزات جدیدی به این مقرها وارد می‌شوند. تمامی این تحرکات به تنهایی و به دور از هرگونه هماهنگی با دولت منطقه کردستان یا نیروهای گارد مرزی مستقر در منطقه صورت می‌گیرد.

از اواسط ژوئن ۲۰۲۰، ترکیه تحت عنوان دو عملیات گسترده با نام «پنجه عقاب» و «پنجه ببر»، حملات گسترده‌ای را علیه عناصر حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک)، در داخل خاک شمال عراق آغاز کرده که تاکنون موجب خسارات مالی و جانی متعدد و تخلیه بسیاری از روستاهای مرزی منطقه کردستان عراق شده است. این امر با اعتراض و محکومیت اربیل و دولت مرکزی عراق همراه شد و بغداد حتی سفیر ترکیه را فراخواند اما آنکارا تا به این لحظه عملیات نظامی در خاک عراق را متوقف نکرده است.

پیشتر «بدر الزیادی» نماینده ائتلاف «سائرون» در پارلمان عراق ضمن هشدار درباره طرح ترکیه برای تصرف اراضی شمال عراق گفته بود: طرح بزرگ وجود دارد که بر اساس آن ترکیه می‌خواهد بخش‌هایی از اراضی شمال عراق را تصرف کند. آنکارا پایگاه‌های نظامی ثابتی را در شمال عراق ایجاد کرده و پرچم خود را بر فراز آنها برافراشته است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها