رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 522727

دیدگاه مهم نخست وزیر پیشین سوئد به اهداف ترور دانشمند هسته ای ایران

ساعت 24- نخست‌وزیر پیشین سوئد در پیامی توییتری اظهار کرد که به احتمال زیاد ترور امروز دانشمند ایرانی اتفاقی نبوده و یک تصمیم سیاسی انگیزه مسبب آن بوده است.

کارل بیلت نخست وزیر پیشین سوئد و رئیس اندیشکده شورای روابط خارجی اروپا در پی ترور امروز محسن فخری زاده دانشمند برجسته ایرانی، در صفحه توییترش نوشت: دور از ذهن نیست که این ترور انجام شده بخشی از تلاش ها برای جلوگیری از دولت جو بایدن[رئیس جمهور منتخب آمریکا] در احیای دیپلماسی با ایران و بازگشت به توافق هسته ای باشد.

او در ادامه در واکنش به پیام توییتری دیگری در این باره اظهار کرد: تا حد زیادی غیرمحتمل است که این رخداد امروز اتفاقی بوده باشد. بیشتر احتمال دارد که محل شناسایی شده بود و یک تصمیم سیاسی برای به قتل رساندن امروز او گرفته شده است.

اظهارات بیلت در پی این مطرح می شود که روابط عمومی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: بعدازظهر امروز جمعه عناصر تروریست مسلح خودرو حامل محسن فخری زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع را مورد حمله قرار دادند. در جریان درگیری تیم حفاظت ایشان با تروریستها آقای محسن فخری زاده به شدت مجروح شد و بیمارستان منتقل گردید.

در ادامه این بیانیه آمده است: متاسفانه تلاش تیم پزشکی برای احیاء ایشان موفق نبود و دقایقی قبل این مدیر خدوم و دانشمند پس از سالها تلاش و مجاهدت به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها