رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 522752

کریس مورفی:ترور فخریزاده کمکی به شما نمیکند

ساعت 24- سناتور دموکرات ایالت کنتیکت با یادآوری اقدام تروریستی واشنگتن در به شهادت رساندن سپهبد سلیمانی تصریح کرد که ترور دانشمند هسته‌ای ایران، کمکی به ایمن‌تر شدن آمریکا، اسرائیل یا جهان نمی‌کند.

laquo;کریس مورفی» سناتور دموکرات ایالت «کنتیکت» آمریکا شب گذشته (جمعه) در پیامی که در صفحه توییتر خود منتشر کرد، تأکید کرد که ترور شهید «محسن فخری‌زاده» دانشمند هسته‌ای ایران، کمکی به ایمن‌تر شدن آمریکا، فلسطین اشغالی یا جهان نمی‌کند.

مورفی در این پیام نوشت: «اگر هدف اصلی کشتن آقای (محسن) فخری زاده، دشوار کردن راه‌اندازی مجدد توافق هسته‌ای ایران است، چنین اقدام تروریستی به امن‌تر شدن آمریکا، اسرائیل یا جهان کمکی نمی‌کند».

این سناتور آمریکایی سپس در پیامی اقدام تروریستی ایالات متحده در به شهادت رساندن سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نزدیکی فرودگاه بغداد، ادامه داد: «لازم به یادآوری است که که از نقطه نظر امنیتی، کشتن (سپهبد) سلیمانی نتیجه معکوس داد».

وی به پاسخ جمهوری اسلامی ایران به ترور سپهبد سلیمانی اشاره کرد و نوشت: «ایران تحقیقات هسته‌ای خود را بیش از پیش افزایش داد، حملات به نظامیان ما را افزایش داد و همچنان حمایت خود را از نیروهای نیابتی حفظ کرد».

مورفی در اولین واکنش خود به ترور شهید فخری زاده گفته بود: «هنوز اطلاعاتی درباره این حادثه به من ارائه نشده است اما هر بار که آمریکا یا یک متحد اقدام به ترور یک رهبر خارجی خارج از یک جنگ اعلام شده کند، ترور این افراد به عنوان ابزاری برای زمامداری را عادی‌سازی می‌کنیم. خطرش اینجاست که مزایای امنیتی ناشی از این اقدامات (ترور مقام‌ها) ممکن است بسیار کوتاه‌مدت باشد».

روز گذشته، روزنامه آمریکایی «نیویورک‌تایمز» در گزارشی نوشت که سه مقام اطلاعاتی گفته‌اند که رژیم صهیونیستی پشت حمله به این دانشمند ایرانی است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها