رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 522804

واکنش ماکرون به وحشیگری پلیس فرانسه

ساعت24-رئیس‌جمهور فرانسه تصاویر منتشر شده از ضرب و شتم یک مرد سیاه‌پوست به دست پلیس در پاریس را مایه شرم این کشور و غیرقابل‌قبول خواند.

laquo;امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه به تصاویر منتشر شده از وحشیگری پلیس این کشور علیه یک مرد سیاه‌پوست در پاریس که بازتاب زیادی در شبکه‌های اجتماعی داشته، واکنش نشان داد.

ماکرون در پیامی در صفحه فیس‌بوک خود نوشت: تصاویری که همه ما از تجاوز علیه «میشل زکلر» دیده‌ایم، غیر قابل قبول است، مایه شرم همه ماست.

وی افزود پلیس باید به عنوان الگو عمل کند و افزود از دولت خواسته فوراً پیشنهاداتی برای چگونگی بازیابی اعتماد مردم به نیروهای پلیس ارائه کنند.

«دومینیک سوپو» رئیس گروه ضد نژادپرستی فرانسوی SOS Racisme در گفت‌وگو با رویترز، زکلر را هدف حمله نژادپرستانه خواند و دلیل چنین برخوردی را احساس مصونیت از مجازات نیروهای پلیس فرانسه دانست.

در پی انتشار فیلم این اقدام وحشیانه پلیس، وزیر کشور فرانسه دستور داد سه افسر پلیس دخیل در این حادثه از کار تعلیق شوند.

این فیلم حمله سه افسر پلیس به یک مرد سیاه‌پوست در داخل استودیویی در پاریس را نشان می‌دهد که خشم کاربران فضای مجازی را به همراه داشت. رسانه‌های فرانسه گزارش داده‌اند فردی که مورد ضرب و شتم قرار گرفته یک تهیه‌کننده موسیقی بوده است.

دلیل ضرب و شتم این مرد که تنها با اسم کوچک (میشل) در رسانه‌ها مورد اشاره قرار گرفته ظاهراً نزدن ماسک بوده است. پوشیدن ماسک در پاریس برای مهار شیوع کرونا الزامی است. این اتفاق در شرایطی رخ داده که دولت امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه لایحه‌ای پیشنهاد داده که خواستار محدود کردن فیلمبرداری از پلیس فرانسه و انتشار آن است.

این لایحه، اعتراض طرفداران حقوق مدنی و روزنامه‌نگاران را به همراه داشته که می‌گویند تصویب چنین لایحه‌ای می‌تواند موجب مخفی ماندن خشونت پلیس شود.

انتشار فیلم مربوط به ضرب و شتم مرد سیاه‌پوست چند روز بعد از آن اتفاق افتاد که پلیس فرانسه از گاز اشک‌آور برای تخلیه اردوگاه موقت مهاجران در مرکز شهر پاریس استفاده کرد.

در تصاویر و ویدئوهایی که مردم در شبکه‌های اجتماعی منتشر کردند، ضرب و شتم مهاجران از سوی پلیس هنگام تلاش آن‌ها برای پاکسازی میدان از چادرهای مهاجران دیده می‌شد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها