رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 522843

حمله هکرهای کره‌ای به شرکت تولید واکسن کرونا آسترا زنکا

ساعت 24 - دو منبع آگاه اعلام کردند که چند هکر از کره شمالی تلاش کردند تا طی هفته‌های گذشته به سامانه شرکت تولید واکسن کرونا آسترا زنکا انگلیس نفوذ کنند.

dir="RTL">به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، منابع آگاه اعلام کردند که هکرهای کره شمالی طی هفته‌های گذشته تلاش کردند تا به سامانه شرکت داروسازی آسترا زنکا انگلیس نفوذ کنند. منابع آگاه می‌گویند: این هکرها تلاش کردند تا با عناوین مختلف در نرم‌افزارهایی مانند لینکدین و واتساپ به عنوان کارفرما به کارمندان شرکت آسترا زنکا نزدیک شده و به آنها پیشنهاد کار بدهند. آنها سپس اطلاعاتی را به عنوان شرایط کاری به کارمندان ارسال کردند که این اطلاعات دارای نرم‌افزارهایی بوده که رایانه کارمندان را آلوده می‌کرده است. یکی از این منابع آگاه می‌گویند: این هکرها به تعداد زیادی از کارمندان آستار زنکا هم از جمله کارمندان بخش تحقیقات واکسن کرونا این شرکت حمله کردند اما گویا نتوانسته‌اند در حملات خود موفق عمل کنند.

نماینده کره شمالی در سازمان ملل در ژنو نسبت به این خبر واکنشی نشان نداده است، پیونگ یانگ هم پیشتر هر گونه اقدام در راستای حملات سایبری را رد کرده بود. خود شرکت آسترا زنکا هم که هم‌اکنون یکی از سه شرکت تولیدکننده واکسن کرونا در جهان به شمار می‌رود، در این زمینه اظهارنظری نکرده است.منابع آگاه می‌گویند: ابزارها و تکنیک‌های هکرها نشان می‌دهد که آنها بخشی از تلاش نفوذ به سامانه دیگر کشورها هستند که مقامات آمریکایی می‌گویند از طرف کره شمالی انجام می‌شود.بنا به گفته سه منبع آگاه، که در این زمینه تحقیقاتی را داشته‌اند این هکرها پیشتر روی شرکت‌های فعال در حوزه صنایع دفاعی و سازمان‌های رسانه‌ای متمرکز بوده‌اند، اما طی هفته‌های گذشته روی شرکت‌های تحقیقاتی در زمینه‌های مرتبط با کرونا تمرکز کرده‌اند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها