رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 522857

واکسن کرونا به زودی به آلمانی ها میرسد

ساعت 24 - آلمان برای دریافت واکسن کرونا آماده می‌شود. پیش از پایان سال میلادی نخستین بسته‌های واکسن توزیع می‌شود؛ اما هنوز نه چند و چون پخش واکسن روشن است و نه کسانی که در اولویت قرار دارند.

واکسن
dir="RTL">مجلس شهرداران آلمان (Der Deutsche Städtetag) از ایالت‌های گوناگون خواسته است که هرچه زودتر کادر پزشکی خود را برای تزریق واکسن کرونا تکمیل کنند. بورکارد یونگ، رئیس این مجلس، به خبرگزاری آلمان گفته است که همه چیز باید برای توزیع واکسن آماده باشد.به گفته یونگ دولت فدرال، ایالت‌ها و شهرها برای اجرای موفق برنامه تزریق واکسن همکاری نزدیک خواهند داشت. او این اقدام را گامی مهم در پیکار با پاندمی کرونا دانست.به خاطر حسن اجرای این برنامه مراکز ویژه‌ای در شهرها برپا می‌شود. مخارج تأسیس و تجهیز مراکز واکسیناسیون را دولت فدرال، ایالت‌ها و بیمه‌های درمانی به عهده می‌گیرند.

به نظر مقام‌های بهداشتی، وظیفه تزریق واکسن به شهروندان با پزشکان مرتبط با بیمه‌های درمانی خواهد بود. ایالت‌ها باید در همکاری با جمعیت‌های پزشکی هرچه زودتر برای مراکز ثابت و همچنین تیم‌های متحرک واکسیناسیون کادرهای لازم را فراهم کنند.به گفته یونگ مقدار زیادی واکسن به زودی به مراکز درمانی می‌رسد؛ او افزود: «هنوز دقیقا روشن نیست که نخست کدام گروه‌هایی از جمعیت واکسن دریافت می‌کنند. این دولت فدرال و ایالت‌ها هستند که باید هرچه زودتر در این باره به صورت شفاف تصمیم بگیرند و به نهادهای مربوط ابلاغ کنندآقای یونگ اما با در نظر گرفتن برخی از معیارها تأکید کرد: «انتظار می‌رود که تا بهار آینده تیم‌های تزریق به بیمارستان‌ها و نهادهای درمانی بروند و در آنجا قبل از همه بیماران مزمن و سالمند را واکسن بزنند

او تأکید می‌کند که تزریق یکباره و سریع به همه شهروندان امکان‌پذیر نیست: «بنا به برآورد دولت و ایالت‌ها واکسیناسیون گسترده‌ی مردم تازه از تابستان آینده شروع خواهد شدینس اشپان، وزیر بهداشت آلمان، نیز امیدوار است که در همین دسامبر اولین واکسن برای تولید و پخش در آلمان مجوز دریافت کند. او از مراکز درمانی خواسته است که از نیمه دسامبر تجهیزات خود را برای تزریق واکسن کرونا آماده کنند.او می‌گوید انتظار دارد که نخست افراد شاغل در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی هرچه زودتر واکسینه شوند. او تأکید دارد که دریافت واکسن کاملا اختیاری است، اما بهتر است که کادر درمانی، که مسئولیت جان مردم را به عهده دارد، حتما واکسینه شده باشد.بنا به آمار موجود حدود نیمی از جمعیت آلمان (۵۱ درصد) مایل به دریافت واکسن است؛ حدود ۲۹ درصد هنوز تصمیم نگرفته است و حدود ۲۰ درصد مایل به دریافت واکسن نیستند.

بنیاد عملی روبرت کخ بامداد شنبه (۲۸ نوامبر) گزارش داد که در ۲۴ ساعت گذشته ۲۱ هزار و ۶۹۵ مورد تازه ابتلا به ویروس کرونا در آلمان ثبت شده است. شنبه گذشته از رقم ۲۲ هزار و ۹۶۴ نفر سخن رفته بود. بالاترین میزان جمعه هفته گذشته (۲۰ نوامبر) بود که ۲۳ هزار و ۶۴۸ ابتلای تازه به ویروس کرونا به ثبت رسید.در شبانه روز گذشته ۳۷۹ نفر در آلمان بر اثر ابتلا به بیماری کووید۱۹ جان خود را از دست داده‌اند.

دویچه وله

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها