رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 522869

نقش نفوذی ها در ترور شهید فخرزاده را نباید کم گرفت

ساعت 24 - قطعاً نمی توان نقش مهم نفوذ و نفوذی‌ها در داخل را نادیده گرفت. مسئله تنها به دکتر فخرزاده باز نمی گردد. زمانی که دولت حسن روحانی تمام دانشمندان هسته ای کشور را مجبور به انجام دیدار و جلسات بازجویی با بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می کند، بی تردید نمی توان نقش نفوذ داخلی را در شناسایی دانشمندان و نخبگان علمی کشور در حوزه فناوری هسته ای و انتقال اطلاعات آنان به رژیم صهیونیستی و ایالات متحده آمریکا نادیده گرفت.

ترور
dir="RTL">لذا باید برای تاریخ و افکار عمومی در داخل کشور روشن شود که چه تعداد از فعالین هسته ای کشور و دانشمندان ما مجبور شدند به انجام دیدار و بازجویی توسط بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شدند؟ لذا نکته مبهم داستان اینجا نیست که آیا دکتر فخری زاده از این طریق و یا دیدار با آمانو شناسایی شده است یا خیر؟ صهیونیست‌ها به همراهی سرویس‌های جاسوسی آمریکایی از سال ها پیش این بزرگوار را مور شناسایی قرار داده بودند و از سوژه های مهم اسرائیل برای ترور و حذف فیزیکی بود و در این راستا حتی یک بار هم ترور ایشان را در دستور کار قرار داده بودند که ناموفق بود.

در همین راستا هانس بلیکس، بازرس سابق تسلیحاتی سازمان ملل در پرونده عراق در سال ۲۰۰۳ به صراحت عنوان می کند که این جنس از بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بهترین حالت جاسوسی ایالات متحده آمریکا و در بدترین حالت جاسوس صهیونیست‌ها هستند. پس زمانی که فردی مانند هانس بلیکس که مسئول مستقیم بازرسی تسلیحاتی سازمان ملل در پرونده عراق در سال ۲۰۰۳ بوده است با این صراحت از جاسوس بودن بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سخن‌ می گوید باید فهمید که چرا رژیم صهیونیستی تا به این اندازه نفوذ و اشراف کاملی به پرونده و جزئیات دانشمندان و نخبگان هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران داردو به راحتی می تواند این ترورها را انجام دهد. شاید در انجام این ترور نقش اصلی بر عهده خود صهیونیست‌ها باشد، اما باید آن را یک زنجیره دید. مثلاً ترور سردار سلیمانی توسط نقش مستقیم خود ایالات متحده آمریکا و دونالد ترامپ بود، حادثه تروریستی سال ۹۶ در حمله داعش به مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر امام راحل و یا انجام حوادث تروریستی در شرق کشور و یا اهواز که به آن اشاره داشتید نیز توسط عربستان سعودی، امارات متحده عربی، بحرین و یا دیگر کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس صورت گرفته است. این نکته خود مبین و مویدی بر این تحلیل من این است که تمام این کشورها در یک جبهه واحد و به شدت هماهنگ به دنبال انجام یک جنگ تمام عیار سیاسی، اقتصادی، دیپلماتیک، امنیتی، اقتصادی، معیشتی و غیره هستند. پس این بازیگران را نمی توان از هم تفکیک کرد.

مسئله تنها به ترور دکتر فخری زاده به‌عنوان یک مهره اثرگذار در فناوری هسته‌ای و نظامی ایران باز نمی‌گردد، اینجا خط قرمز جمهوری اسلامی ایران یعنی امنیت کشور زیر سوال رفته است. رژیم‌صهیونیستی، عربستان سعودی، امارات متحده عربی، آمریکا، اروپایی ها و هر کشور و سرویس جاسوسی که پشت این ترور قرار داشته‌اند، نمی توانند به راحتی امنیت ما را زیر پا بگذارند و پاسخی دریافت نکنند. دیروز جمعه امنیت جمهوری اسلامی ایران در داخل با خطر روبه رو شده است. پس بدون شک اگر پاسخ قاطعی داده نشود شاهد تکرار این خط ترورها خواهیم بود. پس مسئله این نیست که یک فرد ترور شده است، بلکه امنیت جمهوری اسلامی ایران ترور شد، حق حاکمیت، حق حیات بدون نگرانی، حق امنیت و آرامش در کشور از مردم سلب شده است. شما به جنگ روانی اشاه کردید. دیروز در «آبسرد» به واقع روح و روان مردم ترور شد. این که به راحتی بیانید، ترور کنند و بروند به هیچ وجه قابل قبول نیست؛ روح و روان مردم اکنون نگران است که چرا بی هیچ مشکل و مانعی این ترور انجام شد. اکنون دشمن احساس پیروزی می کند و ما در حوزه امنیتی با یک نقصان مواجه شده ایم. به همین دلیل بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران و توش و توان امنیتی و نظامی ایجاب می‌کند که پاسخگویی در دستور کار قرار گیرد. حال این که میزان، شدت و هدف این پاسخگویی کجا باشد، جای سوال و تحلیل جداگانه ای دارد؟ اما بازدارندگی ایجاب می‌کند که جمهوری اسلامی ایران چنان ضربه‌ای به دشمنان وارد کند که جرأت تکراره این دست اقدامات را به مخیله خود راه ندهند. اگر ما پیشتر این کار را انجام می دادیم، مطمئن باشید صهیونیست‌ها و هر کشور دیگری که در پشت این ترور قرار دارند جرأت نمی‌کردند دست به ترور دکتر فخری زاده و فخری زاده ها بزنند.

محمدصادق کوشکی دیپلماسی ایرانی

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها